لوئیس همیلتون: موستانگ آهن‌پاره و پاگانی زوندا افتضاح است

سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
لوئیس همیلتون، راننده‌ی تیم فرمول یک مرسدس‌بنز نظرات جالبی در مورد خودروهای کلکسیونی و ارزشمند خود دارد.
تبلیغات

لوئیس همیلتون، قهرمان جهان چهار دوره از مسابقات فرمول یک، کلکسیونی ارزشمند از ۱۵ خودروی خواستنی دارد که علاوه بر ایجاد لذت رانندگی، این خودروها نقش سرمایه‌گذاری بلندمدت هم دارند. راننده‌ی ۳۳ ساله‌ی بریتانیایی در مصاحبه با مجله‌ی ساندی تایمز (Sunday Times) گفت:

این روزها بانک‌ها کار خاصی انجام نمی‌دهند؛ بسیاری از ورزشکاران مرد- ورزشکاران زد معمولاً باهوش‌تر هستند- پول‌ و ثروت خود را به‌باد داده‌اند. من خیلی در این زمینه احتیاط می‌کنم. من هیچ‌چیزی در مورد صنعت نوشیدنی‌ها نمی‌دانم؛ از هنر هم چیز زیادی سردر نمی‌آورم. اما با دنیای خودرو آشنایی دارم و خیلی در انتخاب‌ خودرو، سخت‌گیرانه عمل می‌کنم.
Lewis Hamilton Mercedes-AMG formula 1 / لوئیس همیلتون مرسدس AMG فرمول یک

همیلتون اشاره می‌کند که رانندگی را دوست دارد ولی از نشستن پشت فرمان بیش از دو ساعت متنفر است. باتوجه به داشتن سه خودروی مرسدس میباخ S600، مرسدس GL63 و کادیلاک اسکالید، همیلتون همیشه هم نیازی به رانندگی در خارج از پیست ندارد و می‌تواند از فضای دلنشین عقب این خودروها لذت ببرد. کلکسیون همیلتون خودروهای ارزشمند دیگری، مثل دو دستگاه شلبی کبری، فورد موستانگ (با تلفظ صحیح انگلیسی ماستنگ)، فراری 599SA اپرتا، دو دستگاه فراری لافراری، مک‌لارن P1 و یک مدل سفارشی از پاگانی زوندا 760 را هم شامل می‌شود. درواقع همیلتون اشاره می‌کند که این ۸ دستگاه خودرو در کلاس ویژه برای او قرار دارند و در منزل شخصی واقع در موناکو و گاراژ اجاره‌ای در لس‌آنجلس نگه‌داری می‌شوند. نکته‌ی جالب، نظر شخصی همیلتون در مورد خودروهای کلکسیونی خود است؛ او در مورد فراری 599SA اپرتا می‌گوید:

فقط ۸۰ دستگاه از این خودرو تولید شده است. دوست دارم از این مدل دو دستگاه داشته باشم، چون‌ وقتی که نسخه‌های تولید محدود یک خودرو معرفی می‌شود، حتماً باید آن‌ها را خریداری کنم.
لوئیس همیلتون / Lewis Hamilton

دو دستگاه لافراری قرمز و سفید رنگ همیلتون، ارزشی حدود ۲ میلیون پوند و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند دارند. همیلتون در این مورد گفت:

می‌توانم خودروهایم را با مبلغی بسیار بالاتر از قیمت خرید به‌فروش بگذارم، ولی این‌ها بچه‌های من هستند؛ اثرهای هنری که برای به‌دست آوردن آن‌ها، سخت تلاش کرده‌ام.

همیلتون دو دستگاه شلبی کبرا 427 مدل‌های ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ دارد. مدل ۱۹۶۶ برای او جایگاه ویژه‌ای دارد، چرا که یک ماه پس از خریداری این مدل، کرول شلبی از دنیا رفت. نظر راننده‌ی تیم فرمول یک مرسدس‌بنز در مورد موستانگ نیز جالب است:

با دیدن رانندگی استیو مک‌کوئین در فیلم بولیت، یک دستگاه شلبی موستانگ GT500 مدل ۱۹۶۷ خریداری کردم. خودرویی زیبا، اما یک آهن‌پاره است. رنگ‌آمیزی آن به‌خوبی بازسازی شد اما بقیه‌ی بخش‌های آن چندان خوب نیست؛ به‌همین خاطر اصلاً با آن رانندگی نمی‌کنم.
لوئیس همیلتون / Lewis Hamilton

موستانگ GT500 تنها خودرویی نیست که همیلتون نظر جنجالی نسبت به آن دارد. او در مورد پاگانی زوندا می‌گوید:

زوندا افتضاح است. خوش‌صداترین خودروی من، اما از نظر فرمان‌دهی از همه بدتر است. مدل گیربکس دستی این مدل را تهیه کرده‌ام چون مدل تیپ‌ترونیک آن را نپسندیدم.

همیلتون تا جای ممکن تلاش می‌کند که کارکرد خودروهای خود را پایین نگه‌دارد. او به‌همین دلیل در لس‌آنجلس یک راننده با کامیون مخصوص حمل خودرو استخدام کرده است تا در هر زمان ممکن پس از خسته‌شدن از رانندگی، با یک تماس خودرو را به گاراژ بازگرداند. همیلتون امیدوار است که به‌زودی مرسدس کلاسیک 300SL، مرسدس AMG پروژه یک و شاید فراری 250GT کالیفرنیا اسپایدر را هم به کلکسیون خود اضافه کند. برخلاف بیشتر راننده‌های فرمول یک که پس از بازنشستگی در این سری از مسابقات، به‌ رقابت‌های استقامتی و ۲۴ ساعته لمانز روی می‌آورند، همیلتون فرمول یک را خانه‌ی اول و آخر خود می‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات