تیپ‌های مختلف دوج چارجر ۲۰۱۹، معرفی شدند

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
دوج مدل ۲۰۱۹ چاجر SRT هلکت را به بازار معرفی کرده است که این خودرو دارای برخی بخش‌های مشترک با مدل بسیار قدرتمند این شرکت یعنی دیمن است.
تبلیغات

این روزها خودروسازان در حال افزایش امکانات و ایمنی خودروهای خود هستند و بیشتر آن‌ها نیز به تولید خودروهای کراس‌اوور رو آورده‌اند. دوج نیز برای سال ۲۰۱۹ قصد دارد تا مدل چارجر را تحت بروز رسانی قرار دهد و تغییراتی را در این خودرو اعمال کند. دوج چارجر و چلنجر از سال ۲۰۰۸ در بازار فروش قرار دارند و جالب است بدانید که بر اساس گفته‌های شرکت سازنده این دو خودرو توانسته‌اند فروش خودروهای قدرتمند این شرکت را از ۲۵ درصد به ۷۰ درصد در سال ۲۰۱۴ افزایش دهند.

Dodge Charger SRT Hellcat

برای حفظ این روند موفق، دوج تصمیم گرفته تا مدل‌های مختلفی از چارجر را به بازار عرضه کند. این مدل‌ها  از ارزان‌ترین مدل شش سیلندر با نام SXT تا بالاترین مدل این خودرو با پیشرانه‌ی هلکت که می‌تواند ۷۰۷ اسب بخار قدرت، تولید کند را شامل می‌شود. تیپ‌ها و مدل‌های دیگر دوج چارجر نیز شامل مدل‌های GT، SXT، AWD، RT و RT Scat Pack هستند. دوج چارجر هلکت در حالت استاندارد مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر V شکل سوپرشارژردار به حجم ۶.۲ لیتر است که این پیشرانه توانایی تولید ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۸۱ نیوتون متر گشتاور را دارد. اما خبر خوب این است که دوج برای سال ۲۰۱۹ برخی قطعات مدل چلنجر دیمن را روی این خودرو نصب خواهد کرد. بخشی از این تغییرات شامل سیستم After run، سیستم لانچ کنترل و سیستم مدیریت گشتاور است. سیستم چیلر After run سامانه‌ای است که به خنک شدن هوا در سوپر شارژر کمک می‌کند و این کار را با استفاده از یک سوپاپ بایپس انجام می‌دهد. با استفاده از این سوپاپ سوپر شارژر می‌تواند قبل از گاز دادن نیز هوا را به درون خود مکش کند. سیستم ذخیره گشتاور نیز سامانه‌ای است که با استفاده از تنظیم و بالانس جریان‌ هوای سیلندر و زمان جرقه‌زنی شمع‌ها می‌تواند گشتاور آنی را در پیشرانه‌ی خودرو تولید کند که به گفته‌ی دوج این گشتاور می‌تواند در لحظه‌ی اول شتابگیری و شروع به حرکت خودرو مورد استفاده قرار گرفته و عملکرد خودرو را بهبود ببخشد.

Dodge Charger SRT Hellcat

بخش ظاهری خودرو، متحمل تغییراتی شده و برای مثال می‌توان گفت که جلو پنجره‌ی این خودرو از  چلنجر ۲۰۱۹ متفاوت است و طراحی جدیدی دارد. ضمن اینکه کاپوت خودرو در نسخه‌ی هل‌کت، به رنگ مشکی، ظاهر اسپرت ایجاد کرده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز با نام Brass Monkey از دیگر تغییرات چلنجر ۲۰۱۹ هستند که این رینگ‌ها به روش فورج کاری تولید شده است. در داخل کابین نیز باید به تودوزی چرم آلکانترا اشاره کرد.

Dodge Charger SRT Hellcat

دوج چارجر هلکت جدید دارای دو ورودی هوای بزرگ در جلو پنجره‌ی خود است که قابلا موجود نبودند. تغییرات مدل‌های دوج چارجر تنها به مدل هلکت محدود نمی‌شود بلکه دوج پکیجی را با نام  Scat Pack روی مدل چارجر RT عرضه می‌کند. این پک نیز شامل یک جلو پنجره‌ی جدید با ورودی‌های هوای دوگانه است. این خودرو به یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر مجهز است که می‌تواند ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۴ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. یک کلید نیز روی داشبورد چارجر RT Scat Pack موجود است که با استفاده از آن به راحتی می‌توان سیستم لانچ کنترل را فعال کرد. در داخل کابین این مدل بجز این کلید می‌توان تزئینات جدیدی را مشاهده کرد. کاپوت این مدل به رنگ مشکی است و بر روی بدنه‌ی آن دو نوار کربنی کار شده است. سیستم تعلیق مدل RT Scat Pack نیز از انواع مجهز به کمک فنرهای فعال است و می‌تواند بسته به شرایط حالت خود را تغییر دهد. قیمت پایه‌ی دوج  چارجر RT Scat Pack، چهل هزار دلار است.

dodge charge 2019

مدل بعدی، RT است. دوج برای این مدل نیز برای سال ۲۰۱۹ کاپوت جدید، اسپویلر جدید و رکاب‌های جانبی جدیدی را تدارک دیده است. ضمن اینکه در داخل کابین نیز صندلی‌های جدید نیز نصب شده‌اند. ارتقا انجام شده بر روی مدل RT، شامل افزوده شدن پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان، نمایشگر ۸.۴ اینچی داخل کابین، رینگ‌های ۲۱ اینچی مشکی رنگ و اکسل عقب جدید با ضریب ۲.۶۲ است. مدل RT به یک پیشرانه‌ی V8 با حجم ۵.۷ لیتر مجهز است که می‌تواند ۳۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

مدلی که در سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد، SXT AWD است. این مدل که نسخه‌ی چهارچرخ محرک دوج چارجر به شمار می‌رود به یک تقسیم کننده‌ی نیرو یا transfer case از نوع فعال مجهز شده است و می‌تواند در زمانی که نیازی به سیستم چهارچرخ محرک وجود ندارد، اکسل جلو را آزاد کرده و به این ترتیب خودرو به حالت دیفرانسیل عقب در بیاید. این مدل دارای تودوزی چرم ناپا برای صندلی‌ها و رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی رنگ است و پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل آن می‌تواند ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۸ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. دوج چارجر SXT AWD 2019 در نسخه‌ی مخصوص مناطق آب و هوای سرد نیز به بازار عرضه خواهد شد که این مدل به صندلی‌های جلوی گرمکن‌دار و گرمکن فرمان مجهز شده است.

Dodge Charger SRT Hellcat

دیگر مدل دوج چارجر ،GT است. نسخه‌ی GT این خودرو را نباید با مدل چلنجر GT AWD اشتباه گرفت. مدل GT در بخش فنی خود از پیشرانه و جعبه دنده‌ای مشابه نسخه‌ی SXT AWD برخوردار است اما ضریب دیفرانسیل عقب آن متفاوت بوده و به ۳.۰۷ تغییر یافته است. در داخل کابین این خودرو نیز می‌توان نمایشگر ۸.۴ اینچی، سیستم Uconnect و پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان را مشاهده کرد. همچنین روی این مدل نیز می‌توان امکانات مخصوص مناطق دارای آب و هوای سرد را سفارش داد. در انتها نیز رینگ‌های ۲۰ اینچی به رنگ کربنی و یا مشکی بر روی این خودرو قابل سفارش هستند.

Dodge Charger SRT Hellcat

مدل پایه‌ی دوج چارجر، SXT است که پیشرانه‌ی شش سیلندر آن می‌تواند ۲۹۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. انتقال نیرو در این خودرو با استفاده از یک جعبه دنده‌ی هشت دنده‌ی خودکار با نام TorqueFlite انجام می‌شود. این مدل نیز به رینگ‌های ۲۰ اینچی مشکی رنگ، تودوزی چرم ناپا و تجهیزات مخصوص مناطق آب‌ و هوای سرد مجهز است. دوج برای مدل‌های ۲۰۱۹ چارجر چند رنگ جدید نیز به رنگ‌های قابل انتخاب برای این خودرو اضافه کرده است. انتظار می‌رود در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸، مدل‌های جدید چارجر وارد بازار شوند و امید زیادی به موفقیت آن‌ها با قیمت پایه‌ی ۳۰ هزار دلار، وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات