عینک سیتروئن، اختراعی برای درمان سرگیجه در خودرو

پنج‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سیتروئن فرانسه در اقدامی جالب از عینک ضدتهوع و سرگیجه رونمایی کرده است که می‌تواند مشکلات افراد را هنگام مسافرت طولانی با خودرو، کاهش دهد.
تبلیغات

تکان‌های خودرو یکی از مسائلی است که در سفرها برای کودکان مشکلاتی مانند سرگیجه، تهوع یا سردرد ایجاد می‌کند. این مسئله بیش‌تر هنگامی اتفاق می‌افتد که مسافر قصد مطالعه یا استفاده از گوشی همراه در داخل خودرو، اتوبوس یا قطار داشته باشد. سیتروئن یکی از شرکت‌های پیشرو برای حل مشکلات با استفاده از روش‌های مهندسی است و قصد دارد این مشکل را با ارائه یک عینک جالب رفع کند. این عینک که سیت‌روئن (SEETROEN) نامیده می‌شود، می‌تواند به افراد برای جلوگیری از حالت تهوع، سرگیجه و سردرد در مسافرت کمک کند. 

CITROEN SEETROEN GLASSES / عینک ضدتهوع سیتروئن

عینک جدید سیتروئن از چهار دایره تشکیل می‌شود، که با مایعات رنگی پر شده‌اند. این مایعات باعث به وجود آمدن خط افقی پایدار در امتداد دید فرد شده و نشانه‌های بیماری را از بین می‌برد. طبق گفته سیتروئن از هر سه نفر، یک نفر از این مشکل رنج می‌برد و هنگام حرکت اتوبوس، خودرو یا قطار دچار نشانه‌های این بیماری می‌شود.

CITROEN SEETROEN GLASSES / عینک ضدتهوع سیتروئن

این اتفاق بیش‌تر زمانی رخ می‌دهد که گوش داخلی، چشم و عصب‌های آن‌ها پیام‌هایی متناقض درباره محل بدن در فضا به مغز ارسال می‌کنند. با ایجاد خط افقی مجازی و غیر واقعی توسط عینک سیتروئن، پیام‌های عصبی هماهنگ خواهند شد. پس از ۱۰ دقیقه استفاده از سیت‌روئن، فرد می‌تواند عینک را کنار گذاشته و از مسیر لذت ببرد.

CITROEN SEETROEN GLASSES / عینک ضدتهوع سیتروئن

این فناوری توسط شرکت فرانسوی بوردینگ رینگ (Boarding ring) توسعه یافته و میزان اثربخشی آن ۹۵ درصد گزارش شده است. پیش از این، ایده عینک ضدتهوع سیتروئن برای کسانی طراحی شده بود که دریازده می‌شوند. اما این ایده قابل انتقال به انواع دیگر حمل‌ونقل نیز است. 

سیتروئن این فناوری را به بوردینگ رینگ در پاریس انتقال داد تا فرآیند طراحی و توسعه آن را بر عهده بگیرد. شاید چنین ایده‌ای بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما به هر حال می‌تواند مشکلات افراد زیادی را هنگام مسافرت طولانی در اتوبوس، خودرو، قطار و کشتی رفع کند.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات