برنامه واردات و مونتاژ خودروهای فیات در ایران

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گفته‌های رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، محصولات فیات در ایران عرضه خواهند شد و در برنامه‌ای ۵ ساله، ۲۰ تا ۴۰ درصد انتقال تکنولوژی در کشور، انجام خواهد شد.
تبلیغات

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران خودرو در زمستان ۹۴ از فیات به عنوان یکی از شرکای جدید ایران خودرو خبر داده بود. به نظر می‌رسد مقامات فیات و ایران خودرو در مذاکراتی که ۲ سال قبل انجام شد به توافقات کلی برای تولید خودرو در ایران رسیده‌ بودند که البته به سرانجام نرسید. 

روز گذشته، میثم رضایی، رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اعلام خبر عرضه و مونتاژ محصولات فیات در ایران گفت:

واردات خودروهای فیات همزمان با باز شدن ثبت سفارش خودرو و رفع ممنوعیت واردات آغاز خواهد شد. هرچند براساس قرارداد صورت گرفته، تولید خودروهای فیات در ایران نیز باید اتفاق بیافتد.براساس قرارداد رسمی با فیات که به تایید سفارت ایران در ایتالیا و همچنین سفارت ایتالیا در ایران رسیده است، در سال اول شاهد واردات خودروهای فیات به کشور خواهیم بود و از سال دوم تا سال پنجم باید تولید خودروهای فیات با ۲۰ تا ۴۰ درصد انتقال تکنولوژی در کشور محقق شود.
Fiat ducato

 رضایی با اشاره به اینکه واردات خودروهای فیات از خط تولید این شرکت در کشور آذربایجان صورت خواهد گرفت، اظهار داشت:

موضوع تحریم‌های احتمالی در این زمینه متوجه این قرارداد نخواهد شد و همچنین طرف خارجی متعهد به انتقال تکنولوژی برای تولید این خودروهای ایتالیایی در ایران شده است. دولت نیز از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی خطوط تولید خودروهای فیات ایتالیا در ایران حمایت کند.
Fiat 500

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو در ادامه از درخواست برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها برای تامین ناوگان حمل و نقل عمومی و خصوصی با خودروهای فیات (ون و مینی بوس) خبر داد که بیش از پیش این شرکت را به تولید و عرضه خودروهای فیات در ایران ترغیب کرده است.

رضایی، ۴ محصول فیات که استانداردهای مورد نظر سازمان ملی استاندارد ایران را پاس کرده است را ۳ محصول از فیات سری 500 و مدل ون دوکاتو اعلام کرد و البته یادآور شد که هرگونه واردات خودروهای فیات منوط به رفع محدودیت واردات است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات