دولت نیمی از ارز شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را پرداخت می‌کند

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، دولت نیمی از ارز مورد نیاز شرکت‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را به عنوان مشوق جدید پرداخت می‌کند.
تبلیغات

به گفته‌ی حسین اسفهبدی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، دولت نیمی از ارز مورد نیاز شرکت‌ها برای حضور یافتن در نمایشگاه‌های بین‌المللی را پرداخت می‌کند، این ارز برای شرکت در دو نمایشگاه بین‌المللی آینده‌ی پاکستان و قطر به متقاضیان پرداخت می‌شود و هدف از آن حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی برای افراد و شرکت‌ها جهت برخورداری از صرفه اقتصادی است که بتوانند در کشورهای مقصد، به‌مواردی همانند بازاریابی، امضای قرارداد، راه اندازی دفتر یا شریک‌یابی دست بزنند.

اسفهبدی می‌گوید که هم‌اکنون شرکت‌های خارجی بسیاری با مشارکت ایرانی‌ها به فعالیت مشغول هستند و حتی تولیدات آن‌ها صادر می‌شود؛ شرکت‌های مشترکی با سهم مشخص از مالکیت دو طرف ثبت شده که تأمین فناوری بر عهده‌ی خارجی‌ها است و طرف ایرانی مسئولیت تأمین مکان، نیروی انسانی و سرمایه‌ی ریالی را بر عهده دارد و دولت نیز این سرمایه‌گذاری را تضمین کرده است.

بر اساس گزارش معاون وزیر صنعت، سال ۱۳۹۵ چهار هزار میلیارد ریال شامل سه هزار میلیارد ریال مشوق‌های صادراتی و یک هزار میلیارد ریال کمک در قالب سود بانکی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شد؛ اما در پایان آن سال، به دلیل محدودیت منابع فقط ۵۰۰ میلیارد ریال از آن در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت. به گفته‌ی رئیس سازمان توسعه‌ی تجارت ایران، سال ۱۳۹۵ فقط پنج درصد مبلغ درخواستی و نزدیک به ۱۴ درصد مبلغ ابلاغ شده‌ی جوایز و مشوق‌های صادراتی به سازمان توسعه تجارت، آن هم با گذشت حدود یک سال در روزهای پایانی همان سال به صادرکنندگان تخصیص یافت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات