اپل حجم سفارش‌‌ قطعات اولیه‌ آیفون‌های جدید را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اپل قصد دارد حجم سفارش قطعات اولیه‌ی مورد نیاز برای مونتاژ آیفون‌های جدید را تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
تبلیغات

اپل در تلاش است تا سریع‌تر از سال قبل، فرآیند تولید دو مدل آیفون جدید با نمایشگر اولد را آغاز کند تا مانند سال گذشته در روند تحویل محصول به بازار تأخیری ایجاد نشود و گوشی‌های آیفون به‌موقع به بازار عرضه شوند. علاوه‌ بر این، ظاهرا کوپرتینویی‌ها به شرکت‌های تأمین‌کننده‌ی قطعات آیفون اعلام کرده‌اند که در نیمه دوم سال ۲۰۱۸، قطعات اولیه‌ی کمتری برای آیفون تولید کنند. با توجه به آمار عرضه‌ی آیفون در سال گذشته، اپل تصمیم گرفته است حجم سفارش قطعات خود را نسبت به سفارش‌های سال قبل تا ۲۰ درصد کاهش دهد.

یکی از چهار تأمین‌کننده‌ی اصلی قطعات آیفون اعلام کرد: 

تصمیم اپل در مورد کاهش حجم سفارش قطعات اولیه آیفون‌های جدید بسیار محافظه‌کارانه است. کوپرتینویی‌ها قصد دارند حجم سفارش قطعات اولیه برای تولید سه آیفون جدید خود را نسبت به سال گذشته تا ۲۰ درصد کاهش دهند.
اپل

سال گذشته حجم سفارش قطعات اولیه، برای مونتاژ و تولید ۱۰۰ میلیون دستگاه آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ برنامه‌ریزی شده بود. ولی امسال کوپرتینویی‌ها تصمیم جدیدی گرفته‌اند و قصد دارند تنها ۸۰ میلیون دستگاه آیفون جدید به بازار عرضه کنند. البته هنوز اپل، این آمار را به‌صورت قطعی رد یا تأیید نکرده است. سایت خبری Asian Review برای تکمیل گزارش خود، در مورد این موضوع از اپل سؤال کرد ولی کوپرتینویی‌ها هنوز پاسخی نداده‌اند.

داده‌های آماری اپل نشان می‌دهد مجموع عرضه‌ی آیفون‌های نسل‌ جدید و قدیم، در ماه‌های اکتبر تا دسامبر (‌مهرماه تا دی‌ماه)‌ به ۷۷.۳۱ میلیون دستگاه رسیده است که کاهش یک درصدی در میزان عرضه‌ی آیفون به بازار نشان می‌دهد. این آمار تنها مربوط به کاهش عرضه‌ی محصولات اپل به بازار نیست. در سراسر جهان، میزان عرضه‌ی گوشی‌ هوشمند در سال ۲۰۱۷ با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱.۴۶ میلیارد دستگاه رسیده است. بر اساس گزارش IDC، این اولین باری است که میزان عرضه‌ی گوشی در این صنعت با کاهش مواجه شده. بر اساس گزارش‌های قبلی، کوپرتینویی‌ها قصد دارند در سال ۲۰۱۸ سه آیفون جدید معرفی کنند که دو مدل با نمایشگر اولد گران‌قیمت مشابه آیفون ۱۰ به بازار خواهند آمد و مدل سوم، آیفون ارزان‌‌قیمت‌تر با نمایشگر LCD مشابه آیفون ۸ خواهد بود. هر سه آیفون جدید، دارای دوربین TrueDepth به‌منظور استفاده از فناوری Face ID هستند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی دو منبع خبری فعال در صنعت گوشی‌ هوشمند، کوپرتینویی‌ها امسال تصمیم گرفته‌اند اقدامات لازم جهت تولید دو مدل آیفون با نمایشگر اولد را زودتر از موعد مقرر همیشگی آغاز کنند تا مانند سال گذشته با تأخیر در عرضه‌ی محصول خود مواجه نشوند. سال گذشته اپل، دهمین سالگرد تأسیس خود را همزمان با معرفی آیفون ۱۰ گران‌قیمت ۹۹۹ دلاری جشن گرفت. اما متأسفانه مشکلاتی همچون کمبود قطعات اولیه و مسایل مربوط به کیفیت تولید سنسور سه‌بعدی، باعث شد آیفون ۱۰ تا ماه نوامبر به بازار عرضه نشود. با اینکه گوشی پرچم‌دار به بازار معرفی شد؛ ولی بیش از یک ماه از زمان رونمایی گذشته بود که کوپرتینویی‌ها توانستند آیفون ۱۰ را روانه بازار کنند.

یکی از تأمین‌کنندگان قطعات آیفون گفت:

شرکت‌های پگاترون و فاکسکان از تأمین‌کنندگان قطعات آیفون، قطعات لازم جهت مونتاژ مدل‌های اولد را تا ماه جولای آماده می‌کنند. برنامه تأمین قطعات لازم جهت مونتاژ مدل‌ ال‌سی‌دی ماه آگوست خواهد بود. بر اساس این برنامه‌ریزی انتظار می‌رود دو آیفون مجهز به نمایشگر اولد، یک ماه زودتر از مدل آیفون ارزان‌قیمت‌تر با نمایشگر LCD آماده عرضه به بازار شوند.
پگاترون

پس از رونمایی هر سه مدل آیفون جدید، انتظار می‌رود در ماه سپتامبر شاهد عرضه‌ی آن‌ها به بازار باشیم. البته خبرهایی منتشر شده بود که مدل ۶.۱ اینچی با نمایشگر LCD‌ به دلیل برخی مشکلات مربوط به کیفیت تولید، ممکن است با تأخیر به بازار عرضه شود. 

یکی از تأمین‌کنندگان قطعات اپل گفت:  

در حال حاضر، وضعیت تولید تاچ مدل ال‌سی‌دی رضایت‌بخش نیست؛ اما در حال بهبود است. اپل قصد دارد فروش سال جاری خود را با عرضه نسخه ارزان‌قیمت آیفون با نمایشگر LCD افزایش دهد. این تصمیم باعث شده است تأمین‌کنندگان قطعات این مدل، هر کاری که می‌توانند انجام دهند تا مطمئن شوند آیفون با نمایشگر LCD در اسرع وقت به قفسه فروشگاه‌ها برسد.
فاکسکان

بر اساس خبرهای منتشرشده از سوی دو تأمین‌کننده‌ی قطعات آیفون، مشکلاتی در یکپارچه‌سازی ماژول لمس سه‌بعدی روی نمایشگر ال‌سی‌دی وجود دارد؛ اما در حال برطرف شدن است. سال گذشته، آیفون ۱۰ با نمایشگر اولد مجهز به لمس سه‌بعدی به بازار عرضه شد. امسال همچون سال گذشته، سامسونگ الکترونیکس تأمین‌کننده‌ی نمایشگر اولد آیفون خواهد بود و ال‌جی دیسپلی تنها سفارشات مربوط به نمایشگر LCD را تأمین خواهد کرد.

یک منبع آگاه اعلام کرد که در ماه جاری، تأمین‌کنندگان قطعات اپل برای ورود به فعالیت و تأمین قطعات آیفون‌های جدید، فرآیند تأیید صلاحیت را طی می‌کنند. کوپرتینویی‌ها در حال تنظیم برنامه‌ی سفارش خود به فاکسکان، پگاترون و ویسترون هستند این برنامه‌ریزی بر طرح‌های شرکت‌های تایوانی تأثیرگذار خواهد بود. فاکسکان، بزرگ‌ترین مونتاژکننده‌ی گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ خواهد بود و قرار است مسولیت مونتاژ تمامی گوشی‌های ۵.۸ اینچی اولد اپل را بر عهده داشته باشد. بر اساس بررسی انجام‌شده روی زنجیره‌ی تأمین قطعات اولیه‌ی اپل توسط شرکت Yuanta Securities Investment Consulting، مونتاژ ۸۰ تا ۹۰ درصد آیفون‌ ۶.۵ اینچی با نمایشگر اولد و ۳۰ درصد مونتاژ آیفون با نمایشگر LCD بر عهده فاکسکان خواهد بود.  

پگاترون مسئول مونتاژ ۶۰ درصد گوشی‌های آیفون ۶.۱ اینچی با نمایشگر LCD و ۱۰ تا ۱۵ درصد آیفون ۶.۵ اینچی با نمایشگر اولد خواهد بود. شرکت ویسترون مسئول تأمین سایر سفارش‌های آیفون‌های جدید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات