گروه راک اینتل به‌ مدد هوش مصنوعی، هنرنمایی می‌کند

چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۸، در کنار رونمایی از پردازنده‌های قدرتمند، گروه راک AI خود را نیز به نمایش گذاشت.
تبلیغات

اینتل با دستی پُر به نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ آمده بود؛ به‌طوری که گریگوری برایانت، قائم‌مقام و مدیر ارشد واحد رایانش کلاینت این شرکت، در رویداد امسال از تراشه‌های جدید نسل هشتم اینتل رونمایی کرد، لپ‌تاپ‌های آینده‌نگرانه‌ی ایسوس و لنوو با نمایشگرهای دوگانه را به‌ نمایش گذاشت، وعده‌ی افزایش چشم‌گیر شارژدهی باتری لپ‌تاپ‌ را داد و در نهایت به صحبت درباره‌ی آینده‌ی اتصال 5G پرداخت.

پس از به‌ نمایش در آمدن چندین لپ‌تاپ جدید، مدیر اجرایی یک استودیوی فیلم‌سازی و جرمی لین، ستاره‌ی تیم بسکتبال بروکلین نتس نیز حضور کوتاهی روی صحنه داشتند؛ اما این پایان کار نبود و در ادامه به‌ مدد واحد پردازش بصری اینتل، موسوم به Movidius، گریگوری برایانت با کیت درام نامرئی خود موفق به هنرنمایی شد.

با این اقدام، اینتل در کنار تراشه‌ها و دستاوردهای فنی، گروه راک خود را نیز به نمایش گذاشت؛ گروهی مبتنی بر هوش مصنوعی که توان آن توسط واحد پردازش بصری Movidius تأمین می‌شود، این گروه راک، انسان‌هایی را در بر می‌گیرد که در حال نواختن ابزارهای موسیقی High-Tech هستند و آن‌ها را آواتارهایی به‌ نام اِلا و مایلز همراهی می‌کنند.

در طول نمایش نمایش گروه راک اینتل، گریگوری برایانت در حال نواختن ست درام نامرئی خود بود (در حقیقت مجموعه‌ای از سنسورها حرکت بازوهای برایانت را تشخیص می‌دادند و به‌صورت بی‌درنگ، صدای درام مربوط به این حرکات را ایجاد می‌کردند)، هنرمندی به‌ نام کوین دوست، کیبورد را می‌نواخت و دو آواتار خیالی اینتل نیز روی دو نمایشگر بزرگ به‌صورت بی‌درنگ به موسیقی واکنش نشان می‌دادند و ابزار موسیقی مجازی خود را می‌نواختند.

بی‌شک آنچه اینتل به‌نمایش گذاشت، با آنچه از یک گروه راک AI حقیقی انتظار داریم، فاصله‌ی بسیاری دارد؛ اما در هر صورت با این نمایش می‌توانیم به پتانسیل هوش مصنوعی پی ببریم. نظر شما در این خصوص چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در خصوص آینده‌ی هوش مصنوعی با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات