اینتل از طرح مفهومی کامپیوترهای با نمایشگر دوگانه در کامپیوتکس رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل با نمایش طرح‌های مفهومی خود از دستگاه‌هایی با نمایشگر دوگانه نشان داد  مایکروسافت و دل تنها شرکت‌هایی نیستند که سودای ساخت سرفیس فون را در سر دارند.
تبلیغات

اینتل از دو سال پیش مشغول کار روی کامپیوترهای مجهز به نمایشگر دوگانه بوده است و این هفته برخی از طرح‌های مفهومی آن‌ها را در نمایشگاه کامپیوتکس 2018 به معرض نمایش گذاشت. وب‌سایت پی‌سی ورلد گزارش می‌دهد که اینتل نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاه‌هایی با نمایشگرهای دوگانه و کاغذ الکترونیکی (EPD) را طراحی کرده است. نمونه‌ی اولیه یک دستگاه مجهز به نمایشگر کاغذ الکترونیکی با لولایی که به‌منظور بستن دو نمایشگر برای آن در نظر گرفته شده است، به‌جای آنکه ظاهری همانند یک کامپیوتر سنتی داشته باشد، بیش از همه به دفترهای ساخت شرکت مولسکین شباهت دارد.

نمونه‌ی اولیه‌ی لپ‌تاپ دیگر اینتل از دو نمایشگر معمولی بهره می‌گیرد و تا حد بسیار زیادی شبیه لپ‌تاپ یوگابوک لنوو است. برای استفاده از دستگاه در حالت لپ‌تاپ، می‌توان صفحه‌کلیدی در یک طرف آن نمایش داد؛ با این حال به‌منظور تایپ باید صفحه‌ای شیشه‌ای را لمس کرد. اینتل این پروژه‌ی خود را با اسم رمز تایگر رپیدز (Tiger Rapids) معرفی کرده است. طبق شایعات، مایکروسافت از مدت‌ها پیش مشغول کار روی دستگاهی تاشو با دو نمایشگر با ظاهری همانند طرح مفهومی کوریر بوده است. این دستگاه مایکروسافت که با اسم رمز اندرومدا شناخته می‌شود، ظاهرا قرار است از پردازنده‌ی مبتنی بر آرم ساخت کوالکام بهره بگیرد.

Intel Tiger Rapids Project

براساس شایعات اخیر، احتمالا دل در حال ساخت دستگاهی با نمایشگر دوگانه و برپایه‌ی پردازنده‌ی آرم است. با بالا گرفتن تب شایعات، منطقی است که اینتل بخواهد همگان را از پروژه‌های مفهومی اختصاصی خود مطلع کند. با این حال اینتل قصد ندارد این طرح‌های مفهومی را خود به محصولی واقعی تبدیل کند؛ بلکه در واقع این شرکت سازنده‌ی تراشه این طرح‌های مفهومی را با شرکای سازنده‌ی کامپیوتر به اشتراک می‌گذارد. بنابراین شرکت‌هایی نظیر ایسوس و لنوو با الهام از طرح‌های مفهومی اینتل اقدام به ساخت چنین دستگاه‌هایی می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات