ایسوس با محصولات جدید سری TUF بازی کردن را آسان تر از قبل می کند

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
مطالعه 6 دقیقه
ایسوس چندین عضو جدید از خانواده TUF خود را معرفی کرده است که قصد دارد تجهیزات بازی را با قیمت مناسب‌تری برای کاربران به ارمغان آورد.
تبلیغات

ایسوس سعی دارد با معرفی تجهیزات مخصوص بازی برای بازیکنان آماتور، لذت بیشتر در بازی‌ها را در کنار قیمت مناسب‌تر برای آن‌ها فراهم کند. این شرکت در همین راستا چندین عضو جدید به سری محصولات TUF خود اضافه کرده است که شامل سیستم مخصوص بازی با شاسی استیل، کیبورد ضد آب، موس ویژه و هدستی با بند فلزی می‌شود. ایسوس هم‌چنین در حال همکاری با چندین شرکت است تا اتحاد بازی مخصوص خود را با نام TUF Gaming Alliance ایجاد نماید. این همکاری موجب می‌شود تا کاربران اطمینان داشته باشند که محصولات بازی ساخت ایسوس روی دستگاه‌های دیگر سازندگان نیز به خوبی پشتیبانی می‌شوند.

اولین محصول خانواده TUF، مادربرد خوش قیمتی بود که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. به تازگی نیز لپتاپ اقتصادی TUF FX504 با قیمت ۶۹۹ دلار نیز از این سری معرفی شده است. لپتاپ گفته شده از جدیدترین سری پردازنده‌های اینتل بهره می‌گیرد که مدل Core i7-8750H برای آن در نظر گرفته شده است. هم‌چنین کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا می‌تواند بسیاری از علاقه‌مندان به بازی را راضی نگه‌ دارد. نسخه دسکتاپ این خانواده نیز مجهز به پردازنده Core i7-8700 و کارت گرافیک GTX 1050 است.

کیس مخصوص بازی TUF GT501

شاید مهم‌ترین عضو جدید خانواده TUF، کیس مخصوص بازی GT501 باشد که در رنگ مشکی با جلوه‌های قرمز عرضه خواهد شد. طراحی آن در عین سادگی نوید بخش یک دستگاه گیمینگ پرقدرت است و از شمایل X که در بسیاری از محصولات ایسوس دیده می‌شود، بهره می‌برد. جنس بدنه دستگاه فلزی است اما پنل جلویی از پلاستیک ساخته شده است. هم‌چنین شیشه دودی برای بدنه جانبی کیس در نظر گرفته شده است تا کاربر بتواند به راحتی قطعات داخلی دستگاه را مشاهده نماید. دستگیره پارچه‌ای محکم نیز برای جا‌به‌جایی آسان کیس در نظر گرفته شده تا بازیکنان بتوانند لن پارتی‌های خود را به راحتی برگزار نمایند.

کیس مخصوص بازی / GT501 Case

ایسوس تصمیم گرفته است تا ۳۰ میلیمتر فضای اضافی در پشت مادربرد قرار دهد تا کاربران بتوانند سیم‌های اضافی خود یا نوارهای رنگی را در آن‌جا قرار دهد. این محصول به صورت پیش‌فرض به همراه ۳ فن ۱۴۰ میلی‌متری PWM عرضه می‌شود اما می‌توان تا ۶ فن بیشتر (۳ تا در بالا و ۳ تا در پایین) درون آن قرار داد. هم‌چنین می‌توان از این فضاها برای قرارگیری فن‌های دوگانه یا سه‌گانه نیز استفاده کرد.

اتحاد بازی TUF

ایسوس با چندین سازنده قطعات کامپیوتری دیگر همکاری داشته است تا مطمئن شود محصولات مخصوص بازی The Ultimate Force با طراحی یکپارچه مشکی - نقره‌ای عرضه خواهند شد تا هماهنگی اعضای این خانواده حفظ شود. از سوی دیگر پشتیبانی از محصولات ایسوس روی پلتفرم‌های سایر تولیدکنندگان نیز یکی از اهداف این اتحاد به شمار می‌رود. محصولات این سری همگی تحت یک برند مشترک عرضه خواهند شد و می‌توانند جمع‌آوری قطعات رایانه‌های مخصوص بازی را برای کاربران آسان‌تر کنند. برای مثال رم‌های این مجموعه با سایر قطعات مانند مادربردهای این سری، سازگاری کاملی خواهند داشت و خریداران می‌توانند با اطمینان بیشتری به سوی قطعات مورد نیاز خود بروند.

برای عضویت در این اتحاد، سازندگان باید برخی استانداردهای لازم را در محصولات خود به تایید برسانند. یکی از این استانداردها، میزان تحمل گرما و استرس است. ماژول‌های DRAM باید در فرکانسی بالاتر از حد مجاز خود تست شوند و ولتاژ پایین‌تری نیز به آن‌ها اعمال خواهد شد. هم‌چنین برای اطمینان یافتن از تحمل گرما باید به مدت ۲۴ ساعت در اتاقی با دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد فعالیت داشته باشند. منبع‌های تغذیه نیز باید بتوانند در شرایطی با ۹۰ درصد رطوبت هم‌چنان به فعالیت خود ادامه دهند. بنابراین اگر به سیستمی نیاز دارید که در شرایط آب و هوایی گرم به خوبی کار کند، محصولات TUF می‌توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. در حال حاضر شرکت‌های مشهوری مانند کولر مستر، کورسیر، جی اسکیل، دیپ کول و اپیسر به این اتحاد پیوسته‌اند.

موس M5

موس مخصوص بازی جدید ایسوس با ترکیبی از رنگ‌های مشکی و نقره‌ای طراحی شده است و می‌تواند چندین سال تحت استفاده سنگین دوام بیاورد. ایسوس ادعا دارد که دو کلید اصلی این موس می‌تواند تا ۵۰ میلیون بار کلیک را تحمل کند. البته این ظرفیت شامل ۳ کلید دیگر این موس نخواهد شد. کاربران می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار Armoury II، اقدام به ذخیره‌سازی ۳ پروفایل مجزا روی حافظه داخلی این موس کنند تا با تغییر سیستم نیز پروفایل‌های قبلی در دسترس باشد. سنسور Pixart PAW3327 به کار رفته در موس M5 می‌تواند تا رزولوشن ۶۲۰۰ نقطه در اینچ (DPI) را تشخیص دهد که میزان قابل قبولی به شمار می‌رود. این دستگاه هم‌چنین از شخصی‌سازی نورپردازی نیز بهره می‌برد و کاربران می‌توانند رنگ آن را با نورپردازی سایر قطعات رایانه خود هماهنگ کنند.

موس M5 ایسوس / Asus M5 Mouse

کیبورد K5

کیبورد K5 مخصوص افرادی طراحی شده است که کمی حواس پرتی دارند و ممکن است مقداری نوشابه یا آب روی کیبورد خود بریزند. ایسوس با کیبورد جدید خود سعی کرده است تا خیال این دسته از کاربران را راحت کند. K5 می‌تواند به صورت نسبی در مقابل مایعات مقاومت نشان دهد و تا ۶۰ میلی‌لیتر مایعات نمی‌توانند مشکلی در کار آن ایجاد کنند. هم‌چنین کلیدها از سه لایه رنگ بهره می‌برند تا در مقابل فشار‌های مستمر بازیکنان دچار رنگ‌رفتگی نشوند.

کیبورد K5 ایسوس / Asus K5 Keyboard

متاسفانه این محصول از کلیدهای مکانیکی بهره نمی‌برد؛ در عوض ایسوس ادعا دارد که سوییچ‌های کیبوردش از نوع Mech-Brane است. این نوع سوییچ‌ها همانند نمونه‌های رایج در بازار هستند اما وظیفه دارند تا حس سوییچ‌های مکانیکی را به کاربر القا کنند. البته نکته مثبت درباره این کیبورد، نورپردازی RGB آن‌ است که می‌تواند به ۵ بخش مجزا تقسیم شود. با استفاده از نرم‌افزار Aura Sync ایسوس می‌توان نورپردازی کیبورد را تا موس M5 یا سایر قطعات رایانه هماهنگ کرد. همانند موس جدید این شرکت، کیبورد K5 نیز می‌تواند پروفایل‌های شخصی‌سازی شده را روی خود ذخیره نماید.

هدست H5

ایسوس در پایان برای تکمیل کردن سری جدید محصولات TUF، هدست مخصوص بازی H5 را معرفی کرده است. این هدست از استیل ضد زنگ بهره می‌برد و موجب می‌شود مقاومت بیشتری داشته باشد و حس محصولی لاکچری را به کاربر القا کند. گوشی‌های محصول از درایورهای ۵۰ میلی‌متری Essence بهره می‌برند و به یک میکروفون قابل جداسازی و آداپتر USB نیز مجهز شده است.

هدست H5 ایسوس / Asus H5 headset

ایسوس برچسب قیمت هیچ کدام از محصولات جدید خود را اعلام نکرده است اما از سه ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد عرضه آن‌ها به بازار خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات