ایسوس خنک کننده مایع و منبع تغذیه ROG مخصوص کامپیوترهای گیمینگ را معرفی کرد

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس در جریان کامپیوتکس ۲۰۱۸ از اولین خنک‌کننده‌های مایع پردازنده و منبع تغذیه برند ROG به همراه کیس کامپیوتر شخصی رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس سال‌ها است که به‌عنوان پیشگام بازار مادربرود و پردازنده‌های گرافیکی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت در جریان نمایشگاه کامپیوتکس امسال حضور جدی در بازار خنک‌کننده‌های پردازنده و منبع تغذیه را نیز شروع کرد.

خنک کننده‌ی مایع پردازنده این شرکت، ROG Ryujin نام دارد که در دو مدل با ابعاد ۲۴۰ و ۳۶۰ میلی‌متری به بازار عرضه خواهد شد. برخلاف دیگر خنک‌کننده‌های آل این وان متداول بازار، ایسوس فن ۶۰۰ میلی‌متری خنک‌کننده‌ی خود را مستقیما به سوکت CPU متصل کرده تا هوای خنک از طریق آن به ماژول تنظیم ولتاژ VRM و دیگر بخش‌های مهم پمپاژ شود.

نسخه‌ی دیگر خنک‌کننده‌های معرفی شده توسط ایسوس، ROG Ryuo نام دارد که در ابعاد ۲۴۰ و ۱۲۰ میلی‌متری عرضه می‌شود. این مدل از سیستم اتصال مستقیم فن استفاده نمی‌کند و طراحی شبیه به مدل‌های آل این وان قدیمی دارد. هر دو نسخه خنک‌کننده‌ی معرفی شده مجهز به صفحه‌نمایش اولد LiveDash هستند که قابلیت نمایش وضعیت کنونی سیستم یا تصاویر شخصی‌سازی و حتی فایل‌های گیف را دارند.

rog thor

ایسوس علاوه بر معرفی خنک‌کننده‌ها، منبع تغذیه‌ی حرفه‌ای ROG Thor را نیز معرفی کرد. این منیع تغذیه ۱۲۰۰ واتی بازدهی بالای ۸۰ درصد دارد و برای مقاصد اورکلاکینگ و استفاده از چند کارت گرافیک همزمان طراحی شده است. این منبع تغذیه مانند دیگر محصولات اخیر ایسوس مجهز به نورپردازی مشهور این شرکت یعنی Aura Sync RGB است. 

منبع تغذیه‌ی راگ ثور نیز مانند خنک‌کننده‌ها به صفحه‌نمایش اولد مجهز است که اطلاعات برق مصرفی و دیگر اطلاعات وضعیتی سیستم را نمایش می‌دهد. ایسوس قصد دارد نسخه‌ی ۸۵۰ واتی این منبع تغذیه را نیز در سال جاری میلادی معرفی کند.

rog strix

آخرین پروژه‌ی ایسوس در زمینه‌ی کیس‌های کامپیوتری، طرح مفهومی Project Avalon است که جند سال پیش معرفی شد. اما این شرکت در نمایشگاه امسال یک قدم فراتر رفته و محصول نهایی کیس‌های کامپیوتر گیمیمگ خود را با نام ROG Strix Gaming Chassis معرفی کرده است.

کیس ایسوس همه‌ی طراحی‌های مدرن این قطعات کامپیوتری را به خوبی رعایت کرده است. اختصاص فضا برای خنک‌کننده‌های مایع تا ۳۶۰ میلی‌متر، براکت کارت گرافیک عمودی، بدنه‌ی شیشه‌ای جانبی و نورپردازی RGB از امکانات این کیس هستند که ترندهای طراحی کیس‌های مدرن را رعایت کرده‌اند. طراحی RGB در این کیس، با نورپردازی‌های مادربوردهای سری راگ هماهنگی و سازگاری دارد.

قیمت هیچ یک از قطعات معرفی شده هنوز مشخص نشده و گفته شده که این محصولات در نیمه‌ی دوم سال جاری به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات