همکاری آئودی، ایرباس، ایتال دیزاین و دولت آلمان در تولید تاکسی پرنده

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت‌های آئودی، ایرباس و ایتال دیزاین با همکاری دولت آلمان، پروژه‌ی تاکسی مفهومی خود را توسعه خواهند داد تا به واقعیت نزدیک شود.
تبلیغات

رؤیای خودروی پرنده، از چند دهه پیش همیشه به‌عنوان بخشی از جوامع آینده به تصویر کشیده شده است؛ اما در حال حاضر بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در فناوری خودروهای الکتریکی و خودران انجام می‌شود. با این حال آلمانی‌ها به‌ دنبال آزمایش جدی این ایده‌ی جذاب هستند.

Audi Pop.Up Next

در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، پروژه‌ی تاکسی پرنده‌ و مفهومی پاپ.آپ نکست (Pop.Up Next) با همکاری شرکت‌های آئودی، ایرباس و ایتال دیزاین رونمایی شد. به‌ نظر می‌رسد که پاپ.آپ نظر مقامات دولت آلمان را جلب کرده است؛ هفته‌ی گذشته‌ی مدیران اشد آئودی، ایرباس و آندریاس شوئر، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان، در کنار شهردار اینگولشتات و چند مقام دیگر، توافقنامه آزمایش تاکسی هوایی در محدوده‌ی شهر  اینگولشتات (مقر اصلی آئودی) را امضا کردند. جزئیا بندهای این توافقنامه یا زمان آغاز آزمایش پاپ.آپ منتشر نشده است؛ اما به‌ نظر می‌رسد که از نظر دولت آلمان، خودروهای پرنده واقعاً بخش مهمی از آینده را تشکیل خواهند داد.

Audi Pop.Up Next

برم شوت، مدیرعامل موقت و عضو هیئت مدیره‌ی بخش فروش و بازاریابی آئودی، گفت:

خودروهای هوشمند، الکتریکی و خودران ترافیک شهری را روان‌تر، پاک‌تر و فضای کمتری اشغال می‌کنند؛ این یعنی کیفیت زندگی بهتر برای شهروندان. دقیقاً در همین مرحله است که حرکت در بعد سوم در آینده کمک‌کننده خواهد بود. ما قدردان اهالی شهر اینگولشتات و حمایت این شهر به‌عنوان مکانی برای آزمایش و توسعه‌ی تاکسی‌های پرنده هستیم.
Audi Pop.Up Next

پاپ.آپ نکست ترکیبی از خودروی معمولی و پرنده در قالب یک تاکسی پرنده است. در صورت استفاده در جاده، این مدل مفهومی همانند یک خودروی تمام برقی با شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتر عمل می‌کند؛ اما پس از تبدیل به حالت پرنده، با یک‌ بار شارژ تا ۱۳۰ کیلومتر پرواز ممکن می‌شود. آئودی تنها شرکت خودروساز پیگیر عرضه‌ی خودروهای پرنده با بازار نیست. مقامات این شرکت آلمانی رقبایی چون اوبر، لیلیوم و ولووکوپتر را در کنار خود می‌بینند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات