مپ؛ سرویس نقشه ایرانی برای کاربران ایرانی

شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
امروزه سرویس‌های نقشه متعددی در دسترس کاربران قرار دارد، اما مشکل عمده‌ی آن‌ها نمایش ندادن اطلاعاتی نظیر سرویس‌های حمل و نقل عمومی یا مکان‌یابی کسب و کارها است که سرویس ایرانی مپ آن را رفع کرده است.
تبلیغات

امروزه سرویس‌های نقشه‌ی متعددی در دسترس کاربران قرار دارد؛ اما هر یک از این سرویس‌ها کاستی‌هایی دارد که برای کاربران ایرانی پررنگ‌تر است؛ چراکه بسیاری از سرویس‌های نقشه در مورد ایران به ارائه‌ی سرویس در حد مسیریابی اکتفا می‌کنند و اطلاعات مربوط به سرویس‌های حمل و نقل عمومی یا کسب‌ و کارها، آنچنان که باید در این نقشه‌ها کامل نیست. از این رو جای خالی سرویس‌های داخلی که اطلاعات کامل‌تری در اختیار کاربران ایرانی قرار بدهند، احساس می‌شود.

سرویس مپ، یکی از سرویس‌های ایرانی نقشه است که امکانات و ویژگی‌های کاربری متعددی دارد. ارائه‌ی سرویس‌های متعدد توسط مپ به معنی بهبود هر چه بیشتر این سرویس نیست. یکی از مزایا یا ویژگی‌های مثبت سرویس مپ این است که علاوه بر اینکه نقشه‌ی راهی برای توسعه‌ی ویژگی‌های جدید دارد، از بازخورد کاربران نیز برای بهبود خدمت‌رسانی استفاده کرده و حتی به‌صورت جدی روی این بازخوردها حساب باز کرده است. سرویس مپ علاوه بر اینکه از به‌کارگیری نقشه استقبال می‌کند، پیشنهادات کاربران را نیز برای طراحی نقشه و تعیین اولویت‌های توسعه در نظر می‌گیرد. این موضوع به اندازه‌ای برای مپ اهمیت دارد که انتخاب شماری از کاربران را به‌عنوان کاربران ویژه در دستور کار قرار داده و حتی فاکتورهای مهم برای تعیین کاربران ویژه تعیین کرده است:

  • بررسی و مرور تمامی ویژگی‌های اولیه ارائه‌شده توسط سرویس مپ
  • کار کردن روزانه با قسمت‌های مختلف اپلیکیشن و شناسایی نقاط قوت و فرصت‌های بهبود
  • ارسال بازخورد و پیشنهاد از روش‌های پیش‌بینی‌شده به‌صورت روزانه
  • اشتراک‌گذاری ویژگی‌های نقشه با سایرین و ارائه پیشنهاد فیچرها و ویژگی‌هایی که وجود آن‌ها در نسخه آتی ضروری به نظر می‌رسد
  • مقایسه ویژگی‌های مشابه سایر اپ‌های موجود و طرح نقاط قوت و ضعف با از دیدگاه خود کاربر

سرویس مپ علاوه بر نسخه‌ی تحت وب، در قالب اپلیکیشن نیز در دسترس است؛ البته اپلیکیشن توسعه‌یافته در حال حاضر محدود به نسخه‌ی اندروید است و انتظار می‌رود در آینده‌ی نزدیک شاهد انتشار نسخه‌ی iOS اپلیکیشن سرویس مپ باشیم.

شاید بتوان بزرگ‌ترین مزیت سرویس مپ را نمایش اطلاعاتی در مورد کسب و کارها، سرویس‌های حمل و نقل عمومی و حتی اطلاعات مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی نظیر محل قرارگیری چراغ‌های راهنمایی خواند. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مپ، در حال حاضر بیش از ۲.۵ میلیون کسب و کار در این سرویس در سراسر ایران وارد شده است

مجموعه‌ی مپ علاوه بر به‌کارگیری نظرات کاربران، به دنبال همکاری با تمام استارتاپ‌ها و مجموعه‌های فعال در حوزه‌های زیرساختی نظیر ترافیک یا تکمیل اطلاعات است. 

سرویس مپ در فاز آزمایشی است و هنوز برخی از قابلیت‌های آن به‌خوبی کار نمی‌کند و بعضی از قابلیت‌های جدید در آینده اضافه خواهد شد. شما هم می‌توانید این سرویس را آزمایش کنید و بازخورد خود را به توسعه‌دهندگان آن ارائه بدهید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات