ادامه فعالیت رنو در ایران، رسما تایید شد

جمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
کارلوس گوسن، مدیرعامل رنو اعلام کرد که این شرکت با وجود تحریم‌های آمریکا در ایران خواهد ماند.
تبلیغات

برخلاف آنچه پیش‌بینی شده بود، صحبت‌های مدیرعامل رنو در نشست سالانه‌ی سهامداران، بر فعالیت این برند در ایران تاکید داشت. کارلوس گوسن در بخشی از صحبت‌های خود، پیرامون حضور در ایران گفت:

حتی اگر محبور به کاهش شدید حجم تولید باشیم، آن‌را رها نخواهیم کرد. حفظ فعالیت در بازار ایران، برای زمانی که گشودگی ایجاد شود؛ یک مزیت خواهد بود.
تندر پلاس L90

بنا به آمار رسمی شرکت رنو، فروش محصولات این برند در کشورمان، بعد از فرانسه و برزیل، جایگاه سوم جهان را در اختیار دارد. هرچند که مجموع عرضه‌ی خودروهای رنو در ایران، ۸۰ درصد از کل فروش این شرکت در خاورمیانه را شامل می‌شود، اما در مقایسه با مجموع تولیدات رنو در بازار جهانی، چندان زیاد نیست. از صحبت‌های کارلوس گوسن، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا، سرمایه‌گذاری رنو برای توسعه‌ی خط تولید محصولات جدید، متوقف خواهد شد، اما تولید مدل‌های قدیمی مثل تندر 90 یا ساندرو ادامه خواهد داشت.

مدتی قبل، گروه پژو - سیتروئن، دیگر خودروساز بزرگ فرانسه اعلام کرده بود که فعالیت خود در ایران را از مردادماه سال جاری، متوقف می‌کند. براساس بیانیه‌ی رسمی PSA، هدف از این کار، همراهی با تحریم‌های وضع‌شده توسط آمریکا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات