رندرهای جالب سوپراسپرت از خودروهای اقتصادی

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خلاقیت طراحان دنیای خودرو محدودیت ندارد. در این مطلب رندرهای جالب سوپراسپرت با الهام از طراحی مدل‌های اقتصادی معرفی می‌شوند.
تبلیغات

در فرآیند تولید خودرو، مراحل طراحی یکی از مهم‌ترین عوامل هستند. به‌روز رسانی طراحی یک مدل دو طول چند نسل، یا تغییر زبان طراحی یک برند خودروساز و ساخت مدل‌های مختلف بر اساس زبان طراحی جدید، کاری هزینه‌بر و مشکل است. در دهه‌ی گذشته با پیشرفت‌ کامپیوترها و نرم‌افزارهای طراحی، بخشی از این فرآیند با سرعت بیشتری انجام می‌شود. در این مطلب رندرهای جالب از سوپراسپرت‌های برندهای مختلف که با الهام از مدل‌های اقتصادی طراحی شده‌اند، خواهیم دید. با تماشای این رندها باید اعتراف کرد که طراحی خودرو بسیار پیچیده بوده و عامل مهمی در موفقیت و شرکت خودرو محسوب می‌شود. همانطور که مشخص است، هدف اصلی طراحان در این رندرها خلاقیت بوده و تولید چنین مدل‌هایی تقریباً دور از انتظار است.

فیات پاندا

رندر خودرو

پاندا یکی از مدل‌های محبوب برند ایتالیایی فیات بوده که از سال ۱۹۸۰ تا امروز، ۳ نسل مختلف از آن تولید شده است. هنوز مدل سوپراسپرت توسط فیات ساخته نشده است، بنابراین طراحان رندر سوپراسپرت پاندا، از خودروهای دهه ۲۰۰۰ و فعلی دیگر برندهای ایتالیایی برای خلق این رندر الگوبرداری کرده‌اند.

فورد KA

رندر خودرو

خودروی شهری و اقتصادی فورد KA در بازار اروپا و آمریکا مشتریان خاص خود را دارد. رندر سوپراسپرت KA ترکیبی از طراحی نه چندان جذاب KA و سوپراسپرت پرطرفدار فورد GT است.

هوندا سیویک

رندر خودرو

پسل از عرضه‌ی نسل جدید NSX، شایعات فراوانی مبنی بر تولید نسخه‌ی کوچک‌تر این مدل منتشر شد. طراحان برای رندر سوپراسپرت از هوندا سیویک افسانه‌ای، طراحی NSX جدید را با نسل ششم سیویک محصول سال ۱۹۹۶ ادغام کرده‌اند.

مینی کوپر

رندر خودرو

محصولات جدید مینی، مانند دهه‌های گذشته کوچک نیستند و ابعاد بزرگ‌تری پیدا کرده‌اند. طراحان برای به تصویر کشیدن سوپراسپرت مینی کوپر، نیازی به الگوبرداری از محصولات برندهای دیگر نبودند، چرا که به‌لطف زبان طراحی فعلی مینی، صرفاً کاهش ارتفاع و کشیده‌تر شدن کاپوت نتیجه‌ی جالبی داشته است. شاید باید گفت که رند سوپراسپرت مینی کوپر واقعاً طراحی جذابی دارد.

داچیا ساندرو

رندر خودرو

ساندرو ساب‌کامپکت اقتصادی برند رومانیایی داچیا است که سال‌ها سوژه‌ی اصلی مجریان سابق برنامه‌ی تاپ‌گیر بود. رندر سوپراسپرت این مدل با الهام از طراحی نسل دوم ساندرو محصول سال ۲۰۱۲ و مدل مسابقه‌ای رنو اسپرت R.S. 01 خلق شده است. در حال حاضر نسل اول ساندرو محصول سال ۲۰۰۷ در ایران تولید و مونتاژ می‌شود.

بی‌ام‌و سری 1

رندر خودرو

ساب کامپکت بی‌ام‌و سری یک در مدل‌های مختلف تولید می‌شود، هنوز به بازار آمریکا نرسیده است. ترکیب طراحی سری 1 با هیبرید i8 و مدل افسانه‌ای M1 رندر جالبی را نشان می‌دهد.

جیپ رنگلر

رندر خودرو

با اینکه این رندر سوپراسپرت نیست، اما حداقل ارزش یک‌بار دیدن را دارد. ایده‌ی اصلی طراحان در این رندر، ترکیب طراحی جیپ رنگلر با دوج چلنجر دیمون (با تلفظ صحیح انگلیسی داج) است. احتمالاً این رندر کم ارتفاع‌ترین رنگلر تاریخ را به‌تصویر می‌کشد.

به‌نظر شما کدام‌ رندر به واقعیت نزدیک‌تر است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات