گوگل امکان انتخاب تم‌ تیره و روشن را برای دارندگان گوشی‌ پیکسل فراهم می‌کند

پنج‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر جابه‌جایی بین تم‌ تیره و روشن در گوشی‌های پیکسل به‌طور خودکار انجام می‌شود؛ اما گوگل در نظر دارد به کاربران اجازه بدهد تم دستگاهشان را تغییر دهند.
تبلیغات

به گزارش وب‌سایت اندروید پلیس، مالکان گوشی‌های خانواده‌ی پیکسل احتمالا به‌زودی می‌توانند یکی از تم‌های تیره یا روشن را برای گوشی‌ هوشمندشان انتخاب کنند. تاکنون تغییر بین تم‌ تیره و روشن به‌طور خودکار و بر اساس تصویر پس‌زمینه انجام می‌شد. مدتی پیش شخصی در بخش پیگیری مشکلات نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید P، پیشنهاد کرد که امکان جابه‌جایی بین تم‌های تیره و روشن برای کاربران فراهم شود؛ نکته‌ی جالب این است که اکنون یکی از کارکنان گوگل وضعیت این پیشنهاد را به حالت «انجام‌شده» تغییر داده است.

با توجه به این مسئله، می‌توان انتظار داشت که در زمان معرفی رسمی اندروید P، شاهد وجود این گزینه در نسخه‌ی نهایی سیستم‌عامل باشیم. شخصی که این پیشنهاد را به حالت «انجام‌شده» درآورده، در این رابطه نوشته است:

ما پشتیبانی از تم تیره و اعمالِ آن روی بخش تنظیمات سریع (Quick Settings) و لانچر را به اندروید P افزوده‌ایم. می‌توانید از قسمت تنظیمات گزینه‌ی Display و پس از آن گزینه‌ی Device Theme را انتخاب کنید. این ویژگی در بیلد بعدی اندروید در دسترس خواهد بود.

به نظر می‌رسد کاربران در هر پلتفرمی، نسبت به تم‌ تیره ابراز علاقه می‌کنند. توییتر و یوتیوب از تم تیره پشتیبانی می‌کنند و در حال حاضر اپل نیز پشتیبانی از تم تیره را به مک او‌اس موهاوی آورده است. دادن حق انتخاب به کاربران برای گزینش تم مورد نظرشان عملی منطقی است؛ پس امیدواریم این خبر صحت داشته باشد و در نسخه‌ی آینده‌ی اندروید کاربران بتوانند تم مورد نظرشان را انتخاب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات