هواوی تراشه کرین 710 را برای رقابت با اسنپدراگون 710 عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش خبرگزاری دیجی‌تایمز، هواوی قصد دارد برای رقابت مستقیم با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام، تراشه‌ی میان‌رده‌ی کرین ۷۱۰ را به‌زودی عرضه کند.
تبلیغات

بنا به گزارش‌ها، های‌سیلیکون تکنولوژیز، شرکت زیرمجموعه‌ی هواوی درصدد عرضه‌ی تراشه‌ی میان‌رده‌ی جدیدی در ماه ژوئیه به نام کرین ۷۱۰ است. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، این پردازنده قصد دارد به صورت مستقیم به رقابت با اسنپدراگون ۷۱۰ کوالکام بپردازد.

کرین ۷۱۰  که به عنوان جانشینی برای تراشه‌ی کرین ۶۵۹ از راه می‌رسد، از معماری تراشه‌ی اختصاصی هواوی بر پایه‌ی Cortex-A73 بهره می‌گیرد و با استفاده از لیتوگرافی ۱۲ نانومتری در شرکت صنایع نیمه‌هادی تایوان (TSMC) طراحی و ساخته می‌شود. کرین ۷۱۰ همانند تراشه‌ی پیشرفته‌ی کرین ۹۷۰ به‌منطور انجام عملکردهای هوش مصنوعی به واحد پردازش عصبی مجزای داخلی مجهز شده است. اسنپدراگون ۷۱۰ در مقایسه با این تراشه‌ی جدید هواوی با بهره‌گیری از فناوری ساخت ۱۰ نانومتری و توسط سامسونگ الکترونیکس ساخته شده و از موتور چند هسته‌ای هوش مصنوعی و قابلیت‌های پردازش شبکه‌ی عصبی برخوردار است.

اسنپدراگون ۷۱۰ بر پایه‌ی معماری جدید Cortex A75 و A55 توسعه یافته و به گونه‌ای مهندسی شده است تا بدون قربانی کردن عمر باتری، بهبودهای قابل توجه‌ای در عملکرد آن به‌دست آید. نخستین گوشی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۱۰ احتمالا می ۸ اس‌ای شیائومی و به دنبال آن مدلی ساخت اوپو خواهد بود. در همین حال، انتظار می‌رود هواوی برای رقابت با اسنپدراگون ۷۱۰ دست به عرضه‌ی مجموعه‌ای از گوشی‌های مبتنی کرین ۷۱۰ بزند. تراشه‌ی جدید هواوی احتمالا برای نخستین بار در هواوی نوا ۳ (با اسم رمز پاریس) به‌کار گرفته خواهد شد؛ گوشی هوشمندی که براساس پیش‌بینی‌ها با بهره‌گیری از نمایشگری تمام‌صفحه با نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و پشتیبانی از دوربین دوگانه در ماه ژوئیه از راه خواهد رسید. براساس برآورد منابع صنعتی، هواوی در سال جاری میلادی ۱۴۰ میلیون گوشی هوشمند عرضه خواهد کرد و گوشی‌های میان‌رده نزدیک به ۵۰ درصد از مجموع عرضه‌ی این شرکت را تشکیل خواهند داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات