اپل واچ در بازار کساد پوشیدنی‌های هوشمند همچنان پیشتاز است

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به گزارش IDC، بازار فروش پوشیدنی‌های هوشمند رشد سریعی ندارد؛ ولی اپل واچ همچنان با سرعت به پیش می‌تازد.
تبلیغات

بر اساس آخرین گزارش منتشرشده از سوی IDC، بازار گجت‌های پوشیدنی خیلی داغ نیست و با رشد تنها حدود ۱.۲ درصد، حجم فروشی برابر ۲۵.۱ میلیون دستگاه داشته است. با این وجود، هر روز خبر جدیدی در مورد گجت‌های پوشیدنی با قیمت بالا از اپل، فیت‌بیت و سایر برندها منتشر می‌شود که حاکی از رونمایی از محصولات پوشیدنی هوشمند با قیمت بالا است.

با توجه به عرضه‌ی ساعت هوشمند اپل با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی، کوپرتینویی‌ها در بخش فروش اپل واچ توانستند رشد سالیانه‌ای حدود ۱۳.۵ درصد برای خود رقم بزنند که نشان می‌دهد فروش اپل واچ موفقت آمیز است و کاربران مشتاق هستند از محصولات اپل در این حوزه خریداری کنند. بر اساس همین اطلاعات آماری از سوی IDC، شیائومی نیز حرف‌هایی برای گفتن در بازار گجت‌های پوشیدنی دارد و از نظر سهم بازار فروش، در مقام دوم ایستاده است. البته شیائومی با استراتژی ارزان‌فروشی که در پیش گرفته، پایین‌ترین قیمت را برای محصولات خود در بین ۵ برند پرفروش بازار تعیین کرده و تنها ۱.۸ درصد سود از آن خود کرده است. اما مقام سوم مربوط به شرکت فیت‌بیت است که در فروش ساعت هوشمند ورسا به‌صورت موفقیت آمیزی در بازار ظاهر شد و توانست عنوان سومین شرکت از نظر سهم بازار فروش گجت‌های پوشیدنی را به خود اختصاص دهد. باوجود اینکه فیت‌بیت حجم عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند خود را به بازار در حدود ۳۰ درصد کاهش داده بود، ولی کماکان موفق شد در رتبه سوم بایستد. سرویس جدید ردیاب تناسب اندام مخصوص بانوان فیت‌بیت، بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بیش از ۲ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند.

smartwatch/ هواوی

هواوی و برند آنر، در بازار فروش گجت‌های پوشیدنی در رتبه چهارم ایستاده‌اند. محصولات هواوی، دارای تنوع بسیاری است و از گروه سنی کودکان تا بزرگسالان را پوشش می‌دهد. سهم بازار هواوی در مقایسه با سال گذشته رشد چشمگیری داشته و حدودا دو برابر شده است. البته موفقیت بازار فروش هواوی بیشتر مربوط به بازارهای آسیایی است. در بین برندهای نامدار، IDC برند گارمین را به دلیل کند بودن در ارتقا پلتفرم‌هایش مورد انتقاد قرار داد. هرچند با معرفی گارمین پی و سرویس پخش موسیقی، باعث افزایش محبوبیت محصولاتش در بین کاربران شده، ولی کماکان روند کندی در حوزه توسعه محصولاتش در پیش گرفته است.

مشخصات

عرضه به بازار- فصل اول ۲۰۱۸

(میلیون)‌

سهم بازار - فصل اول ۲۰۱۸ 

عرضه به بازار - فصل اول ۲۰۱۷ 

(میلیون) 

سهم بازار -

فصل اول ۲۰۱۷ 

تغییرات سالیانه

۱- اپل 

۴

۱۶.۱۰٪

۳.۶

۱۴.۳۰٪

۱۳.۵۰٪

۲- شیائومی

۳.۷

۱۴.۸۰٪

۳.۶

۱۴.۶۰٪

۲.۳۰٪

۳- فیت‌بیت

۲.۲

۸.۷۰٪

۳

۱۲.۲۰٪

۲۸.۱۰٪-

۴- هواوی

۱.۳

۵.۲۰٪

۰.۵

۲.۱۰٪

۱۴۷٪

۵- گارمین

۱.۳

۵.۰۰٪

۱.۱

۴.۶۰٪

۹.۱٪

۶- سایر

۱۲.۶

۵۰.۳۰٪

۱۲.۹

۵۲.۱۰٪

۲.۳٪-

جمع کل 

۲۵.۱

۱۰۰٪

۲۴.۸

۱۰۰٪

۱.۲٪

فروش پوشیدنی‌های هوشمند، بازار نسبتا جدیدی است؛ ولی رشد سالیانه‌ای برابر ۵۸.۶ درصد دارد. ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند ۹۵ درصد سهم بازار ابزارهای هوشمند را تشکیل می‌دهند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات