نحوه نصب نسخه بتای اندروید P

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
با معرفی نسخه بتای اندروید P در کنفرانس I/O 2018 گوگل، امکان نصب کردن این نسخه آزمایشی برای برخی از گوشی‌های اندرویدی فراهم شده‌است.
تبلیغات

گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O 2018 ، یک نمایش خیره‌کننده از ویژگی‌های جدیدی که به همراه اندروید P خواهند آمد، داشت. این آپدیت بلندپروازانه برای اندروید تغییرات مهمی در همه بخش‌های این سیستم‌عامل ایجاد خواهد کرد. نسخه رسمی اندروید P تا انتهای تابستان امسال منتشر نخواهد شد، اما خوشبختانه امکان استفاده از ژست‌های حرکتی جدید آن، مشاهده ظاهر جدید این سیستم‌عامل و بررسی آن روی گوشی خودتان، همین امروز و با نصب نسخه بتا امکان‌پذیر است. نسخه‌های بتا تا امروز فقط روی گوشی‌های هوشمند ساخته شده توسط گوگل قابل نصب بود، اما در اندروید P شما می توانید این آپدیت را روی تعدادی از محصولات سایر شرکت‌ها نیز نصب کنید. این گوشی‌ها که به لطف پروژه Treble  تعدادشان از همیشه بیشتر است شامل موارد زیر می‌شوند:

اگر یک گوشی هوشمند پیکسل دارید این فرآیند به سادگی رفتن به سایت دریافت نسخه بتای‌ اندروید، ثبت نام و سپس دسترسی کامل به تمامی به‌روز رسانی‌های اندروید P طی ماه‌های آینده خواهد‌ بود. البته مطمئن شوید حتما با اکانت گوگلی که در گوشی‌تان با آن ثبت‌نام کرده اید در این سایت نیز ثبت‌نام کنید.  

بعد از ثبت‌نام در سایت، یک نوتیفیکیشن روی گوشی‌تان دریافت می کنید که از طریق آن آپدیت اندروید P را به‌سادگی دریافت خواهید کرد. معمولا این اعلان خیلی طول نخواهد کشید اما به دلیل درخواست‌های بالا برای نصب آن در روز‌های ابتدایی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

سایر گوشی‌ها چگونه می‌توانند این نسخه را دریافت کنند؟

نصب کردن اندروید P روی محصولاتی به‌غیر از محصولات گوگل کمی پیچیده‌تر از این فرآیند روی محصولات این شرکت‌ خواهد بود. این آپدیت برای این دسته از گوشی‌ها به صورت یک آپدیت معمول و از طریق اینترنت به صورت خودکار نصب و دانلود نخواهد شد، بلکه شما باید گوشی خود را با نسخه بتای اندروید P فلش کنید. البته این فرآیند چندان پیچیده نخواهد‌ بود اگر مراحل گفته‌شده در صفحه معرفی‌شده توسط هر شرکت را به دقت اجرا کنید. البته بدیهی‌ است که هیچ کدام از این شرکت‌ها در صورت استفاده شما از نسخه بتا پشتیبانی از گوشی شما نخواهند داشت. البته این به معنای از بین‌ رفتن گارانتی گوشی شما نیست، بلکه به این معناست که اگر شما با یک باگ نرم‌افزاری مواجه شدید، خودتان باید این مشکل را حل کرده و یا گوشی هوشمند خود را به نسخه Oreo بازگردانی کنید.

اسنشال فون: (جزییات و نحوه نصب در این‌جا)

در این صفحه می‌توانید نسخه پیش‌نمایش اندروید P را برای این گوشی دانلود کنید، این نسخه را در صورتی که از گوشی خود پاک کرده و گوشی را به وضعیت قبلی برگردانید و همچنین بازخورد‌های خود را از مشکلات این نسخه و همچنین تجربه کاربری آن بیان کنید.

نکته مهم: این شرکت به کاربران‌اش توصیه کرده این آپدیت را روی دستگاهی که به صورت روزمره از آن استفاده می‌کنند نصب نکنند و این نسخه هنوز نسخه نهایی نیست.

وان پلاس 6: (جزییات و نحوه نصب در این‌جا)

وان پلاس با مشارکت گوگل امکان نصب نسخه پیش‌نمایش اندروید P را به کاربران وان پلاس 6 داده است. البته این گوشی هوشمند از تاریخ 26 اردیبهشت ماه امسال به بازار عرضه خواهد شد و در همین تاریخ نسخه پیش‌نمایش اندروید P در این آدرس قابل دسترسی خواهد بود. همچنین وان پلاس 5 و 5T در ماه‌های آینده امکان نصب اندروید P را خواهند داشت.

سونی اکسپریا XZ2: (جزییات و نحوه نصب در این‌جا)

براساس گفته سونی دارندگان این گوشی هوشمند می‌توانند نسخه پیش‌نمایش اندروید P در این آدرس دریافت کرده و کارایی اپلیکیشن‌هایشان را با این نسخه اندروید بررسی کنند. البته سونی تاکید کرد این نسخه از سیستم‌عامل اندروید هنوز در حال توسعه است و نصب آن به غیر از توسعه‌دهنگان اندروید به سایر افراد توصیه نمی‌شود.

نوکیا اعلام کرده با ثبت‌نام در این سایت به عنوان توسعه‌دهنده اندروید می‌توانید به نسخه پیش‌نمایش اندروید P برای این گوشی دسترسی داشته باشید. این شرکت نیز تاکید می‌کند این نسخه برای استفاده عموم نیست و نسخه آپدیت آنلاین و رسمی برای گوشی‌های هوشمند نوکیا در آینده منتشر می‌شود. براساس گفته نوکیا این نسخه پیش‌نمایش فقط برای مدل‌های TA-1046 و TA-1055 قابل نصب است.

اوپو R15 Pro: (جزییات و نحوه نصب در این‌جا)

این شرکت نسخه پیش‌نمایش اندروید P برای توسعه‌گان برای این گوشی هوشمند منتشر کرده است اما شدیدا تاکید می‌کند این نسخه پایداری ضعیفی داشته و فقط برای آشنایی توسعه‌دهندگان با این نسخه از اندروید منتشر شده است و به هیچ عنوان به کاربران عادی توصیه نمی‌شود. همچنین در این سایت به چند نکته مهم دیگر هم تاکید شده است:

  • با این به روزرسانی ظاهر سیستم‌عامل این گوشی از رابط کاربری خاص اوپو به رابط کاربری استاندارد گوگل تغییر پیدا کرده و تنظیمات و شخصی‌سازی‌های انجام شده نیز به حالت پیش‌فرض برمی‌گردد.
  • حتما قبل از نصب این نسخه از تمامی اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • با نصب این نسخه تمام اطلاعات از جمله، تصاویر، موسیقی‌های شما از بین خواهند رفت چرا که حافظه گوشی به طور کامل فرمت‌ می‌شود.

ویوو X21UD و ویوو X21 : (جزییات و نحوه نصب در این‌جا)

این شرکت‌ برای این دو گوشی هوشمند امکان نصب نسخه پیش‌نمایش اندروید P را فراهم کرده و البته مانند سایر شرکت‌هایی که به آن‌ها اشاره شد، تاکید می‌کند این نسخه صرفا برای آشنایی با محیط این سیستم‌عامل و همچنین برای استفاده توسعه‌دهندگان اندروید بوده و کاربران عادی باید منتظر ارائه نسخه رسمی بمانند. 

براساس زمان‌بندی این شرکت نسخه اول DP1 این به‌روزرسانی 18 اردیبهشت امسال منشتر شد و دو نسخه دیگر از این به‌روزرسانی (DP2 و DP3) نیز به ترتیب در تاریخ‌های 25 خرداد و 8 مرداد امسال منتشر خواهند شد.

شیائومی Mi Mix 2S: (جزییات و نحوه نصب در این‌جا)

شیائومی در این سایت امکان دانلود این پیش‎‌نمایش و همچنین بازگشتن از این آپدیت به نسخه قبلی را فراهم‌کرده است. البته روی چند نکته مهم نیز تاکید ‌می‌کند:

  • حتما از اطلاعات خود قبل از به‌روزرسانی نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • این نسخه نهایی این سیستم‌عامل نیست و ممکن است بعضی از ویژگی‌های نسخه نهایی را نداشته باشد و یا بعضی از ‌بخش‌های آن مشکلاتی داشته باشد و یا کار نکند.
  • برخی از بازخورد‌هایی که تاکنون از نصب این به‌روزرسانی بدست آمده مشکلاتی مانند از کار افتادن دکمه پخش موسیقی در کتابخانه موسیقی، هنگ کردن در زمان ویرایش ویدئوها در برنامه photos، مشکلات رابط کاربری در حالت افقی، هنگ کردن گوشی در زمان استفاده از Voicemail، اشکال در جستجو با صدا در بخش تنظیمات، عدم توانایی ویرایش تصاویر روی حافظه گوشی‌‌ و عدم نشان‌داده شدن اینترنت در نوار اعلان گوشی را نشان می‌دهد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات