عملکرد عالی مرسدس بنز AMG GT؛ در نوربرگ رینگ

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گفته‌های مدیرعامل AMG، سدان جدید AMG GT در پیست نوربرگ‌رینگ رکورد جدیدی ثبت کرده و حالا، دومین سدان سریع در تاریخ جهنم سبز است.
تبلیغات

مدیران ارشد مرسدس‌بنز و AMG بارها به مهم نبودن رکورد خودروهای مختلف در پیست نوربرگ‌رینگ اشاره کرده‌اند اما پس از رونمایی ابرخودروی پروژه یک (Project One) شرایط کمی تغییر کرد. توبایس موئر، مدیرعامل AMG به‌دنبال راننده‌ی مناسب جهت هدایت پروژه یک و شکستن رکورد قدیمی پورشه 956C است. اما به‌نظر می‌رسد مقامات برند آلمانی نه تنها پروژه یک، بلکه مدل جدید AMG GT چهاردر را هم به جهنم سبز وارد خواهند کرد.

Mercedes-Benz AMG GT Sedan

موئر در طی مصاحبه با نشریه اتومبیل اشاره کرد که AMG GT چهاردر، پیست نوربرگ‌رینگ را در زمان حوالی ۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه طی کرده است. باید توجه داشت با اینکه زمان دقیق اعلام نشده، اما ۷ دقیقه و ۳۰  ثانیه، زمان فوق‌العاده‌ سریعی است و سدان پرقدرت مرسدس را به بالای جدول رکوردها و درکنار مدل جدید جگوار می‌رساند. در حال حاضر رکورد سریع‌ترین سدان نوربرگ‌رینگ با زمان ۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه، در اختیار جگوار XE SV پروژه 8 است و آلفارومئو جولیا کوادری‌فوگلیو (با تلفظ ایتالیایی کوادری‌فولیو) با زمان ۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه در جایگاه دوم قرار دارد. اگر منظور موئر از «حوالی ۳۰ ثانیه»، کمتر از ۳۲ ثانیه باشد، AMG GT چهاردر با کنار زدن سدان زیبای آلفارومئو در رده‌ی دوم سریع‌ترین سدان‌های جهنم سبز قرار می‌گیرد.

Mercedes-Benz AMG GT Sedan
Mercedes-Benz AMG GT Sedan
Mercedes-Benz AMG GT Sedan
Mercedes-Benz AMG GT Sedan
Mercedes-Benz AMG GT Sedan

با این‌حال نباید از زمان سریع‌ سدان AMG GT تعجب کرد، چرا که در مقایسه با مدل‌های جگوار و آلفا، سدان آلمانی قدرت بسیار بیشتری تولید می‌کند. AMG GT چهاردر به‌لطف پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری توربوشارژ (دو توربوشارژ با طرح بای‌توربو)، ۶۳۰ اسب بخار قدرت در اختیار دارد که این مقدار، در برابر قدرت ۵۹۲ اسب بخار جگوار و ۵۰۵ اسب بخار آلفارومئو بیشتر است. فعلاً باید منتظر اعلام رسمی رکورد این مدل باشیم، ولی باتوجه به شایعات به‌نظر می‌رسد که AMG GT سدان فقط به فاصله‌ی گذشت چندماه از رونمایی عمومی، به میدان رقابت نفس‌گیر نوربرگ‌رینگ وارد شده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات