جعبه گشایی نوکیا 6.1 و نوکیا 7 پلاس

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های نوکیا ۷ پلاس و نسل جدید نوکیا ۶ برای سال ۲۰۱۸ با نام نوکیا ۶.۱ توسط اچ‌ام‌دی طی رویدادی در کنگره‌ی جهانی موبایل معرفی شد.
تبلیغات

نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی نوکیا ۶ با نام نوکیا ۶.۱ ، محصولی میان‌رده‌ با بدنه‌ای خوش‌ساخت و یکپارچه از جنس آلومینیوم ۶۰۰۰ است که از سخت‌افزاری با قدرت مطلوب بهره می‌برد. کالبد فلزی نوکیا ۶.۱، پردازنده‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۳۰، چهار گیگابایت رم و حافظه‌ی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی آن را در خود جای داده است و پنل جلوی این گوشی از نمایشگری ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی میزبانی می‌کند، اچ‌ام‌دی برای محافظت از این نمایشگر در برابر ضربه و خراشیدگی، آن را در پس پوششی از گوریلا گلس 2.5D جای داده است.

نوکیا ۷ پلاس، یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی‌شده در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال بود. این گوشی نخستین محصول اچ‌ام‌دی با نمایشگر کشیده‌ی ۱۸:۹ و حاشیه‌های باریک به‌شمار می‌رود. نوکیا ۷ پلاس درست‌ مانند برادر خود، داخل بدنه‌ای از جنس آلومینیوم ۶۰۰۰ محصور شده و پوششی شبیه به سرامیک روی آن را فرا گرفته است. نمایشگر ۶ اینچی نوکیا ۷ پلاس از پنل IPS LCD بهره می‌برد و با توجه به نسبت تصویر ۲:۱ این پنل، رزولوشن آن معادل ۲۱۶۰ × ۱۰۸۰ پیکسل یا +FHD است، این نمایشگر تصاویری شفاف با دقت رنگی مناسب را به تصویر می‌کشد و پوششی از گوریلا گلس 2.5D وظیفه‌ی محافظت از آن در برابر ضربات و خراشیدگی‌های احتمالی را بر عهده دارد.

قلب تپنده‌ی نوکیا ۷ پلاس، پردازنده‌ی هشت هسته‌ای و قدرتمند اسنپدراگون ۶۶۰ است و این تراشه را ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقاء تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق درگاه مشترک با سیم‌کارت دوم، همراهی می‌کند. از آنجایی که سیستم‌عامل نوکیا ۷ پلاس به‌ لطف پروژه‌ی اندروید وان، نزدیک‌ترین نسخه به اندروید اوریوی خالص است، عملکرد گوشی نیز بسیار سریع و روان به‌ نظر می‌رسد. بی‌شک نمی‌توان در نگاه نخست در خصوص شارژ نوکیا ۷ پلاس اظهار نظر کرد؛ اما با توجه به بهره‌گیری آن از باتری حجیم و ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار استفاده از سخت‌افزاری کم‌مصرف، روی کاغذ می‌توان شارژدهی بسیار خوبی برای آن پیش‌بینی کرد.

فنلاندی‌ها به‌‌عنوان یکی از شرکای گوگل در پروژه‌ی اندرویدوان که نزدیک‌ترین نسخه‌ به اندروید خالص محسوب می‌شود، نوکیا ۶.۱ را به‌صورت پیش‌فرض با این نسخه از اندروید ۸.۰ اوریو همراه کرده‌اند؛ بنابراین می‌توان امیدوار بود که این گوشی به‌روزرسانی‌های اندروید را به‌سرعت دریافت کند. 

تماشا در یوتیوب

نظر شما در مورد این دو دستگاه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات