میتسوبیشی اکلیپس کراس در ایران رونمایی شد

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کراس‌اور جدید میتسوبیشی برای واردات به ایران آماده می‌شود. روز گذشته، اکلیپس کراس ۲۰۱۸ توسط شرکت آرین موتور پویا در جزیره کیش رونمایی شد.
تبلیغات

بازار کراس‌اورهای کوچک و سایز متوسط در سراسر جهان، با تقاضا و رشد بالا روبرو است. این کلاس بدنه، حدود ۱۲ سال پیش به لطف عرضه‌ی نسل اول نیسان قشقایی به شهرت رسید و مدتی بعد، مورد توجه خودروسازان دنیا قرار گرفت. در بازار ایران، هیوندای توسان و کیا اسپورتیج، مهم‌ترین کراس‌اورهای کامپکت خارجی و غیر چینی محسوب می‌شوند. از سویی دیگر، خبرهایی از احتمال زیاد توقف تولید ASX در ماه‌های آینده به گوش می‌رسد تا با کراس‌اور اکلیپس جایگزین شود.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

اکلیپس کراس، محصولی کاملا جدید در سبد میتسوبیشی است. این خودرو در سال ۲۰۱۷ برای بازار ژاپن معرفی شد و از سال ۲۰۱۸ به بازارهای مهم دنیا، از جمله اروپا و آمریکای شمالی راه پیدا کرد. الکلیپس کراس از نظر سایز بدنه و کلاس خودرویی، کمی بزرگ‌تر از ASX است و طبیعتا کوچک‌تر از اوتلندر محسوب می‌شود. فعلا تنها یک محل تولید برای اکلیپس کراس در نظر گرفته شده است که در کارخانه‌ی میتسوبیشی ژاپن قرار دارد.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

کراس‌اور جدید ایران، چهره‌ای الهام‌گرفته از اوتلندر دارد و مطابق زبان طراحی مدرن میتسوبیشی عرضه می‌شود. ابعاد خودرو شامل طول ۴.۴ متر، عرض ۱.۸ متر و ارتفاع سقف استاندارد ۱.۶۸ متر است و با فاصله محورهای ۲.۶۷ متر همراه خواهد بود. میتسوبیشی اکلیپس کراس، دارای فضالی صندوق بار به حجم ۳۷۸ لیتر است که با خواباندن صندلی‌های عقب به ۱۱۶۰ لیتر افزایش پیدا می‌کند. وزن خالص این کراس‌اور کامپکت، حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم اعلام شده است و از نظر مشخصات بدنه، نزدیک به هیوندای توسان محسوب می‌شود.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

جدیدترین کراس‌اور بازار ایران، با ۲ نوع پیشرانه‌ی بنزینی و دیزل تولید می‌شود که مسلما با نسخه‌ی بنزینی وارد خواهد شد. موتور اکلیپس کراس، ۱.۵ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۵۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه است. نهایت گشتاور این پیشرانه، ۲۵۲ نیوتن‌متر خواهد بود که از ۲۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود. نمونه‌ی بنزینی فقط با گیربکس CVT قابل خرید است و در زمان ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نهایت سرعت اکلیپس کراس، حدود ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت. این خودرو با سرعت ثابت در اتوبان، به کمینه مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد و در ترافیک شهری، حدود ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر نیاز دارد.

Mitsubishi Eclipse Cross

هنوز مشخص نیست که اکلیپس کراس با کدام نسخه و آپشن‌های مهم به ایران وارد می‌شود. از سویی دیگر، نباید فراموش کرد که حتی ارزان‌ترین نمونه، بدون سیستم دو دیفرانسیل و همراه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو، با قیمت ۲۴,۲۹۰ دلار در بازار جهانی فروخته می‌شود. تیپ پایه با کد ES شناخته می‌شود و تجهیزاتی نظیر رینگ‌های ۱۶ اینچی، چراغ‌های مه‌شکن، چراغ‌های LED روشنایی روز، چراغ‌های LED عقب، بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک، صفحه‌ی لمسی ۷ اینچی و درگاه USB ارائه می‌کند. دیگر نسخه‌های اکلیپس کراس، همگی دو دیفرانسیل هستند و ارزان‌ترین آن‌ها، ۶۰۰ دلار گران‌تر از مدل پایه است.

Mitsubishi Eclipse Cross

نسخه‌های بالاتر، به رینگ‌های ۱۸ اینچی با رنگ تیره، سیستم رادیو اینترنتی، پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، درگاه USB دوگانه، هشدار نقاط کور، پیش‌بینی برخورد از عقب خودرو، گرم‌کن صندلی‌های جلو، ورود بدون کلید، چراغ‌های LED جلو، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه‌ی جلو (هدآپ دیسپلی) و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز هستند. این مدل‌ها در تیپ‌های LE، SE و SEL، به ترتیب با قیمت‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۹ هزار دلار در بازار جهانی فروخته می‌شوند.

با حسابی ساده، می‌توان مطمئن بود که میتسوبیشی اکلیپس کراس در بازار ایران، بیش از ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد و با تجهیز به تعدادی از آپشن‌، نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات