تسلا مدل S؛ رکورددار کمترین استهلاک پیشرانه

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک مدل خودروی برقی تسلا مدل S با کارکرد ۱۶۲ هزار کیلومتر، کاملا بدون نقص عمل می‌کند و شرایط سیستم محرکه، مثل اولین روز تولید است.
تبلیغات

آیا خودروی الکتریکی  تسلا مدل S که در انگلستان رکورددار مسافت پیموده‌شده محسوب می‌شود، هنوز مانند روز اول کارمی‌کند؟ نشریه بریتانیایی کار در مقاله‌ای طولانی به این پرسش و برخی از ابهامات در مورد خودروی برقی تسلا مدل S پاسخ می‌دهد. یک مدل از این خودروی الکتریکی توانسته است از سال ۲۰۱۳ تاکنون، مسافتی حدود ۱۶۱,۹۰۰ کیلومتر طی کند. طبق گفته‌ی این نشریه، ممکن است در انگلیس چنین خودرویی با برند تسلا و این میزان کارکرد وجود نداشته باشد.

امروزه بیش‌تر خودروها به‌راحتی می‌توانند رکورد ۱۶۰ هزار کیلومتر (۱۰۰ هزار مایل) را ثبت کنند. حتی این تعداد روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود و شاهد خودروهایی هستیم که به دو برابر این رکورد یعنی ۳۲۰ هزار کیلومتر نزدیک می‌شوند. رکورد کنونی گینس در این زمینه توسط ایرو گوردون ثبت شد که از سال ۱۹۶۶ با خودروی ولوو P1800 توانست بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار کیلومتر (۳ میلیون مایل) را طی کند.

Tesla Model S / خودروی الکتریکی تسلا مدل S

اما این بدان معنا نیست که بسیاری از این وسایل نقلیه که چنین مسافتی پیموده‌اند، هنوز هم در شرایط خوبی هستند. بسیاری از آن‌ها، بارها تحت تعمیر و نگهداری بوده‌اند تا بتوانند به این نقطه برسند. درحالی‌که برخی از مدل‌ها یافت می‌شوند که مسافت‌های طولانی را بدون ایجاد مشکل و عیب خاصی طی می‌کنند. 

همان‌طور که نشریه اتوویک توضیح می‌دهد:

اکثر قریب به اتفاق خودروهای لوکس که در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش می‌رسند، نمره بالایی در حفظ کیفیت اولیه کسب کرده‌اند. از سوی دیگر، کیفیت بلندمدت خودرو، موضوع دیگری است که با مسائلی مانند مدل‌های مربوط به سال‌های مختلف، نسخه‌های متفاوت سیستم‌های انتقال قدرت، تکرار فراخوانی توسط سازنده و تعمیر و نگهداری توسط صاحبان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. 

البته در بعضی موارد خودروهایی پیدا می‌شوند که کاملا بدون عیب هستند و دچار هیچ ایراد خاصی نشده‌اند؛ و مدل‌هایی هستند که با قطعات ردشده توسط کنترل کیفیت مونتاژ می‌شوند یا از قطعات خودروهای تصادفی در آن‌ها استفاده می‌شود. این خودروها برعکس گروه قبلی، هر روز با مشکل تازه‌ای روبرو می‌شوند و پای مالک خود را به نمایندگی یا تعمیرگاه باز می‌کنند.

Tesla Model S / خودروی الکتریکی تسلا مدل S

طی سال‌های اخیر به نظر می‌رسد که خودروهای الکتریکی نسبت به مدل‌هایی که از پیشرانه احتراق داخلی بهره می‌برند، مسافت‌های بیش‌تری را بدون عیب طی می‌کنند. این امر در میان خودروهای برقی شایع است و هر روز با مدل‌های بیش‌تری آشنا می‌شویم که قادر هستند رکورد طولانی‌ترین مسیر طی‌شده را ثبت کنند.

مجله CAR بخشی از زمان خود را به بررسی خودروی تسلا مدل S P85 متعلق به سال ۲۰۱۳ اختصاص داد که از شرکت چارج‌مستر (Chargemaster) به عنوان بزرگ‌ترین تأمین‌کننده ایستگاه شارژ در بریتانیا قرض گرفته شد. این مجله اطلاعات فراوان و مفیدی در مورد خودروی الکتریکی و نحوه عملکرد آن ارائه می‌دهد، اما چیزی که جلب توجه می‌کند، «بدون نقص» بودن سیستم محرکه الکتریکی آن است. 

مجله کار می‌گوید:

پکیج باتری ۸۵ کیلووات ساعت خودروی الکتریکی تنها ۱۶ کیلومتر از کل محدوده رانندگی یعنی ۳۸۶ کیلومتر را از دست داده است. یعنی، تنها عیب سیستم محرکه الکتریکی خودرو، ایجاد اندکی صدای اضافه در موتور الکتریکی است.

به غیر از باتری و موتور الکتریکی، بقیه اجزای خودرو چگونه کار می‌کنند؟ مجله CAR تأکید می‌کند که سدان برقی تسلا مدل S با کارکرد ۱۶۱,۹۰۰ کیلومتر و همچنین نسل جدید 85D، کاملا بدون عیب هستند و شرایطی شبیه روز اول خود دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات