شیائومی برنامه فروش بیش‌ از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند را در سر دارد

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گفته‌ی منابع تایوانی، تولیدکننده‌‌ی چینی شیائومی قصد فروش بیش‌ از ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند در سال ۲۰۱۸ دارد.
تبلیغات

اوایل سال جاری میلادی، مؤسسه IDC در گزارشی از کاهش ۵ درصدی تولید گوشی‌های هوشمند شیائومی خبر داد. حال یک منبع آگاه تایوانی، اطلاعات جدیدی فاش کرده است که گزارش IDC را نقض می‌کند. برطبق این اطلاعات، این تولیدکننده‌ی چینی قصد دارد تولید گوشی‌ هوشمند را در سال ۲۰۱۸ افزایش بدهد.

اوپو، ویوو، شیائومی و هواوی، جزو تولیدکنندگان مطرح چینی هستند که قصد دارند در سال جاری میلادی، فروش محصولاتِ خود را به بازارهای جهانی گسترش دهند. در این بین، شیائومی برنامه‌ریزی بلندپروازانه‌ای انجام داده و در صدد فروش بیش‌ از ۱۰۰ میلیون گوشی‌ هوشمند تا ماه دسامبر است.

برطبق گزارش‌های رسمی، برندهای می و ردمی که هر دو تحت نظر شیائومی تولید می‌شوند، نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ موفق به فروش بیش‌ از ۱۰ میلیون واحد شده‌اند. با یک حساب سرانگشتی، اگر بازار در ماه‌های آتی همانند نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۸ باشد، می‌توان انتظار فروش ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دستگاه تا پایان سالِ جاری داشت. شیائومی سال میلادی قبل، موفق به فروش ۹۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد؛ بنابراین عبور از مرز ۱۰۰ میلیون دستگاه، چندان دور از انتظار نخواهد بود.

در آن‌‌سو، هواوی به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب هم‌وطنِ شیائومی، موفق به فروش ۱۵۰ میلیون دستگاه گوشی‌ هوشمند در سال گذشته شد که از این تعداد، تنها ۹۰ میلیون مربوط به زادگاه این تولیدکننده، یعنی چین بود. این شرکتدرست مانند شیائومی، قصد دارد در سال جاری تولید خود را افزایش دهد و فروشش را به ۲۰۰ میلیون واحد برساند. اوپو و ویوو که در جایگاه‌ پایین‌تری نسبت به هواوی و شیائومی قرار دارند، امسال همانند سال‌های پیشین، بر عرضه‌ی دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه با ویژگی‌های به‌روز تمرکز خواهند داشت؛ بنابراین انتظار نمی‌رود که فروش این دو تولیدکننده، تفاوت چشمگیری با آمار سال‌های گذشته داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات