بیت کوین نهمین مقاله‌ پربازدید ویکی‌پدیا

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در لیستی که از ۵۰ مقاله‌ی پر‌بازدید ویکی‌پدیا در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است، بیت کوین توانسته رتبه‌ی نهم را به خود اختصاص دهد.
تبلیغات

مقاله‌ی بیت‌کوین ویکی‌پدیا در کل بیش از ۱۵ میلیون بازدید داشته و با فاصله‌ی کمی (کمتر از ۱ میلیون اختلاف) نسبت به مقاله‌ی ایالات متحده آمریکا، در رده‌ی نهم قرار گرفته است. این لیست نشان می‌دهد که بیت‌کوین یک میلیون بازدید بیشتر از فیلم زن شگفت‌انگیز (واندر وومن) و ۲.۶ میلیون بازدید بیشتر از دواین داگلاس جانسون ملقب به صخره (بازیگر و قهرمان کشتی کچ آمریکایی) و ۲ میلیون بازدید بیشتر از ایلان ریو ماسک داشته است.

بیت کوین

JFG، ویراستار ارشد ویکی‌پدیا، در نوشته‌ای طنز بیان کرده است که بیت کوین به‌عنوان چیزی بسیار نامحسوس و غیر قابل لمس توصیف می‌شود؛ اما باز هم ممکن است سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به سهام تسلا در سال ۲۰۱۷ باشد. به گفته‌ی وی:

برای دوستانی که هنوز از این نوآوری چیز زیادی نمی‌دانند می‌نویسم؛ بیت‌کوین به خوبی طلا، درخشان‌تر از سرب، روینده‌تر از گل لاله است و می‌تواند افراد را به جنون بکشاند.طلا انسان‌های جسور و بی‌پروا را ثروتمند و غنی می‌کند و بیت‌کوین احمق‌ها را برای جبران آن تحت اختیار گرفته است. ممکن است شما در استخری از طلا شیرجه بزنید؛ اما همه‌ی آن را در یک نزاع از دست بدهید. درحالی‌که می‌توانید امروز طلا بخرید و آن را فراموش کنید تا زمانی که نوه‌ی بزرگ شما آن را تبدیل به پول کند، «پول آینده‌» به وسوسه‌انگیزترین و در عین حال غیر قابل لمس‌ترین دارایی کل دوران تبدیل شده و البته به‌عنوان ابزاری برای پرداخت کاملا نامناسب است. با همه‌ی این اوصاف، حداقل در سال ۲۰۱۷ بیت کوین سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به سهام تسلا است!

به نظر می‌رسد سایر ارزهای دیجیتال مطرح دنیا از نظر محبوبیت در بین مردم فاصله‌ی زیادی با بیت‌کوین داشته باشند؛ هیچ مقاله‌ی دیگری در رابطه با ارز دیجیتال در این لیست ۵۰ تایی قرار نگرفته است. اما از میان ۵۰۰۰ مقاله‌ی محبوب هفته‌ی گذشته ۴ مقاله مربوط به ارز دیجیتال است: بیت‌کوین (۳۵۴)، بلاک‌چین (۳۱۲)، ارز دیجیتال (۱۲۷۳) و اتریوم (۳۷۱۰).

این روزها مردم موارد بیشتری در رابطه با بلاک‌چین نسبت به بیت‌کویت جستجو می‌کنند که نشان می‌دهد عمیق‌تر از گذشته به مطالعه و درک دنیای ارز دیجیتال و تکنولوژی حاکم بر آن، علاقه‌مند شده‌اند. به این ترتیب، بیت‌کوین هیچ مشکلی در ورود به فرهنگ عامه‌ی مردم نخواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات