همراه اول: رشد ترافیک دیتا و جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک در سال ۹۶

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
هشتمین مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده همراه اول صبح روز یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه با حضور بیش از ۹۳ درصد سهامداران برگزار شد.
تبلیغات

در هشتمین مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع فوق‌العاده همراه اول، حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد سال ۱۳۹۶ شرکت به مجمع سهامداران ارائه کرد. فرهنگ ضمن تبریک نیمه شعبان و یادآوری اینکه سال ۱۳۹۷ سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، گفت:

امید است که در این سال با حمایت همکاران همراه اولی و سهامداران، بتوانیم سهمی در تحقق این شعار ایفا کنیم. همراه اول در راستای حمایت از تولید داخل، بیش از ۷۵ درصد از مصارف هزینه‌ای خود را از منابع داخلی تأمین می‌کند. همچنین کسب رتبه اول در استفاده حداکثری از منابع و مهارت‌های ایرانی در ارزیابی عملکرد اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دو دوره پیاپی، نشان از اهمیت دادن همراه اول به این موضوع دارد.  

جذب بیش از ۱۰ میلیون مشترک در سال ۹۶ 

مدیرعامل اپراتور اول با بیان اینکه در شرایط رقابتی امروز، همراه اول طی سال ۹۶ سهم بازار خود را حفظ کرده است، گفت:

بر اساس آمار ارائه‌شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سهم بازار این اپراتور به ۵۹.۵۳ درصد و ضریب نفوذ همراه اول در کشور به ۹۰.۳ درصد رسیده است.

فرهنگ با بیان اینکه اپراتور اول بیش از ۹۶ میلیون سیم‌کارت واگذار کرده است، گفت: بیش از ۱۰ میلیون مشترک جدید در سال ۹۶ جذب شده است که از این میان، تعداد ۴۹۱ هزار سیم‌کارت دائمی و بیش از ۹ میلیون و پانصد هزار سیم‌کارت اعتباری واگذار شده است. 

growth-of-data-traffic-and-more-than-10-million-subscribers-mci-report

در سال گذشته بالغ بر ۵۲ میلیون سیم‌کارت به‌صورت فعال در لحظه، در شبکه همراه اول فعال بود. همچنین سال گذشته درصد مشترکان موبایل پهن‌باند ۳۸ درصد افزایش داشت و به عدد ۳۲ میلیون مشترک رسید. علاوه بر این در سال گذشته تعداد ۱۰ میلیون سیم‌کارت یوسیم (usim) توزیع شد که نسبت به سال قبل ۳۳۰ درصد رشد داشته است‌.

مدیرعامل همراه اول با تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۶، گفت:

سال گذشته حدود ۳۵ خدمت و سرویس جدید به‌طور مستقیم ارائه می‌شد و در حال حاضر بیش از ۸۰۰ محصول در حوزه خدمات ارزش افزوده ارائه می‌شود و به‌طور فزاینده‌ای در حال رشد است.

 افزایش رشد ۱۶۴ برابری در ترافیک دیتا 

مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه در پایان سال ۹۶، مشترکان دیتای این اپراتور رکورد ۳۷۰۰ ترابایت ترافیک روزانه را ثبت کرده‌اند، گفت:

طی سال ۹۶ ترافیک دیتای همراه اول نسبت به سال قبل آن ۲.۶ برابر رشد کرده و در مجموع روند ترافیک دیتا در شبکه (ماهانه)، ۱۶۴ برابر رشد داشته است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات