لپ تاپ های گیمینگ مبتنی بر پردازنده ۶ هسته‌ای نسل هشتمی اینتل

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ایسر، ایسوس، گیگابایت و سامسونگ، لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدیدی با پردازنده‌های ۶ هسته‌ای و نسل هشتمی اینتل معرفی کردند.
تبلیغات

اینتل امروز نخستین پردازنده‌ی Core i9‌ خود برای استفاده در لپ‌تاپ‌ها را در کنار نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی پردازنده‌های Core i5 و Core i7 با ۶ هسته‌ی پردازشی رونمایی کرد، تمام این پردازنده‌ها با هدف استفاده در لپ‌تا‌پ‌های بالارده و گیمینگ طراحی شده‌اند؛ بنابراین در آینده‌ی نزدیک می‌توان شاهد از راه رسیدن لپ‌تاپ‌هایی بود که از پردازنده‌های جدید اینتل بهره می‌برند.

اگرچه غیر از کاربری‌های مربوط به واقعیت مجازی، در اجرای بازی‌ها پردازنده نقش چندانی در قیاس با پردازنده‌های گرافیکی مدرن (GPU) ایفا نمی‌کند؛ با این حال، امروز تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده، لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌های جدید اینتل و کارت‌های گرافیک انویدیا معرفی کردند. در ادامه با لپ‌تاپ‌های جدید ایسر، ایسوس، گیگابایت و سامسونگ آشنا خواهیم شد.

ایسر نیترو 5

نسخه‌ی ارتقاءیافته‌ی ایسر نیترو ۵ از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS فول‌ اچ‌دی با پردازنده‌های نسل هشتمی Core i7 و +Core i7، کارت گرافیک GTX 1050 Ti و ماژول وای‌فای گیگابیت / ایترنت بهره می‌برد. نسخه‌ی مجهز به پردازنده‌ی +Core i7 به حافظه‌ی کش Optane‌ اینتل مجهز شده است که به‌عنوان رابطی بین رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی عمل می‌کند و سرعت لود بازی‌ها را افزایش می‌دهد. ایسر لپ‌تاپ جدید خود را با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی اس‌اس‌دی با رابط NVMe PCIe‌ عرضه خواهد کرد. در کنارهای نیترو ۵ پورت USB-C و پورت HDMI 2.0 به چشم می‌خورد و تایوانی‌ها عرضه‌ی آن را از ماه می با قیمت پایه‌ی ۷۴۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند کرد.

Acer Nitro 5

Acer Nitro 5

گیگابایت AERO 15 / 15X

نسخه‌ی جدید لپ‌تاپ AERO 15 از نمایشگر ۱۵.۶ اینچی فو‌ل اچ‌دی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و حاشیه‌های باریگ ۵ میلی‌متری (به استثناء حاشیه‌ی فوق‌العاده قطور پایین) بهره می‌برد، این نمایشگر به‌ لطف بهره‌ بردن از پنل IPS، زاویه‌ی دید گسترده‌ای دارد؛ ضمن اینکه امکان سفارش مدل 15X با نمایشگر 4K (بدون نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز) نیز وجود دارد.

Gigabyte Aero 15

Gigabyte AERO 15 / 15X

تفاوت‌ بین دو مدل ۱۵ و ۱۵ ایکس ناچیز است و عموما به نوع نمایشگر و کارت گرافیک مربوط می‌شود؛ بدین ترتیب که AERO 15 با کارت گرافیک GTX 1060‌ و نسخه‌ی AERO 15X با کارت گرافیک قدرتمندتر GTX 1070‌ عرضه خواهند شد. هر دو مدل از پردازنده‌های جدید نسل هشتمی اینتل، حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و دو اسلات M.2 SDD بهره می‌برند. گیگابایت برای لپ‌تاپ جدید خود یک پورت تاندربولت ۳، یک پورت HDMI 2.0، دو پورت USB-A، درگاه کارت SD و پورت اترنت در نظر گرفته؛ اما در خصوص قیمت و زمان عرضه‌ی آن اظهار نظری نکرده است.

سامسونگ نوت‌بوک ادیسه زد

جدیدترین لپ‌تاپ گیمینگ سامسونگ به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی در کنار پردازنده‌ی نسل هشتمی Core i7‌ اینتل، حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe PCIe مجهز شده است. نمایشگر لپ‌تاپ جدید کره‌ای‌ها ویژگی‌ خاصی ندارد و نمونه‌ای عادی با رزولوشن فول اچ‌دی است که یک کارت گرافیک GTX 1060‌ با فناوری Max-P آن را همراهی می‌کند. Odyssey Z با یک پورت USB-C، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB 2.0 و یک پورت HDMI در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ در آمریکا عرضه خواهد شد؛ اما در مورد قیمت آن اطلاعاتی در دست نیست.

Samsung Odyssey Z

Samsung Odyssey Z

ایسوس ROG‌ زفیروس M

در بین محصولات ایسوس، نام چند لپ‌تاپ گیمینگ به چشم می‌خورد و ROG Zephyrus M جدیدترین آن‌ها محسوب می‌شود، این لپ‌تا‌پ از نسل جدید پردازنده‌‌های نسل هشتمی Core i7، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی NVMe PCIe بهره می‌برد. نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لپ‌تاپ جدید ایسوس از پنل IPS‌ با رزولوشن فول اچ‌دی و فناوری G-Sync استفاده می‌کند. ایسوس لپ‌تاپ زفیروس M را در سه مدل عرضه می‌کند؛ یکی از مدل‌ها از نمایشگر G-Sync و کارت گرافیک GTX 1060 بهره می‌برد و دو مدل دیگر به نمایشگری با نرخ نوسازی بالا و کارت‌های گرافیک GTX 1060 یا GTX 1070‌ مجهز شده‌اند. در هر سه مدل لپ‌تاپ یادشده، یک پورت تاندربولت ۳، چهار پورت USB-A و یک پورت HDMI 2.0 به چشم می‌خورند.

Asus Zephyrus M

Asus Zephyrus M

ارزان‌ترین مدل از لپ‌تاپ Zephyrus M با پردازنده‌ی جی‌تی‌ایکس ۱۰۶۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، قیمتی معادل ۱۴۹۹ دلار خواهد داشت؛ درحالی‌که نسخه‌ی مجهز به نمایشگر ۱۴۴ هرتز و گرافیک جی‌تی‌ایکس ۱۰۶۰ با قیمت ۱۸۹۹ دلار و مدلی که از کارت گرافیک جی‌تی‌ایکس ۱۰۷۰ و نمایشگر ۱۴۴ هرتزی بهره می‌برد با قیمت ۲۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد. پیش‌سفارش هر سه مدل از هم‌اکنون امکان‌پذیر است و ارسال سفارش‌ها از اواخر ماه‌ جاری میلادی امکان‌پذیر خواهد بود.

ایسوس ROG G703 

ایسوس امروز از لپ‌تاپی با پردازنده‌ی قدرتمند Core i9‌ اینتل نیز رونمایی کرد. لپ‌تاپ ۱۷.۳ اینچی G703 در کنار پردازنده‌ی جدید اینتل از کارت گرافیک GTX 1080 انویدیا بهره می‌برد. نمایشگر لپ‌تاپ قدرتمند تایوانی‌ها از پنل IPS با رزولوشن فول اچ‌دی، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و فناوری G-Sync‌ استفاده می‌کند. لپ‌تاپ G703 توانایی پشتیبانی از حداکثر ۶۴ گیگابایت رم و سه درایو M.2 با پیکربندی Raid را دارد.

Asus G703

Asus G703

در کناره‌های لپ‌تاپ G703 سه پورت USB-A، یک پورت تاندربولت ۳، یک پورت DisplayPort، پورت اترنت، پورت HDMI و یک درگاه کارت حافظه به چشم می‌خورد. وجود مجموعه‌ای کامل از پورت‌ها در کنار سخت‌افزار قدرتمند، باعث شده است وزن این لپ‌تاپ معادل ۴.۵ کیلوگرم باشد. لپ‌تاپ قدرتمند ایسوس از ماه جاری میلادی با قیمت پایه‌ی ۳۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات