آیفون ۶.۱ اینچی اپل بدون 3D تاچ عرضه خواهد شد

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
مینگ‌چی کو اعلام کرده است که آیفون ۶.۱ اینچی فاقد قابلیت لمس سه‌بعدی بوده و از فناوری CGS به منظور افزایش مقاومت نمایشگر بهره می‌گیرد.
تبلیغات

اپل با وجود معرفی گوشی آیفون 10 (iPhone X) با نمایشگر اولد، همچنان به عرضه آیفون‌های خود با نمایشگر LCD در سال ۲۰۱۸ ادامه خواهد داد؛ به همین جهت، انتظار داریم جانشین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس فاقد صفحه‌نمایش اولد باشد. مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities در جدیدترین گزارش خود پیرامون آیفون LCD امسال اپل، اشاره می‌کند مدل ۶.۱ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۸ شرکت واقع در کوپرتینو از یک فناوری لمس جدید بهره خواهد برد که می‌تواند عدم بهره‌گیری این گوشی از قابلیت لمس سه‌بعدی را به‌دنبال داشته باشد. استفاده از این فناوری لمس، باعث خواهد شد جانشین آیفون‌های LCD اپل سبک‌تر شده و نسبت به ضربه مقاومت بالاتری داشته باشد.

انتظار داریم آیفون ۶.۱ اینچی اپل از فناوری CGS بهره بگیرد؛ به همین جهت، ماژول لمس از پنل نمایشگر به شیشه روی صفحه‌نمایش منتقل خواهد شد. البته این تغییرات چندان روی قیمت نهایی بی‌تأثیر نیست و حداقل سه دلار قیمت قطعات را افزایش خواهد داد؛ به‌طوری‌که با احتساب حسگر نازکی که به پنل گوشی اضافه خواهد شد، قیمت قطعات از ۲۳ دلار به ۲۶ دلار خواهد رسید. به همین جهت، کوپرتینویی‌ها ممکن است ویژگی لمس سه‌بعدی را از پرچم‌دار جدید خود کنار بگذارند تا قیمت نهایی، پایین بماند. لازم به‌ذکر است که قابلیت لمس‌ سه‌بعدی همچنان در مدل ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل در دسترس خواهد بود؛ هر دو آیفون که از آن‌ها نام برده شد، از پنل صفحه‌نمایش اولد استفاده می‌کنند. با فرا رسیدن سال ۲۰۱۹ و توسعه آیفون‌های جدید اپل، ممکن است جانشین نسل دوم آیفون ۱۰ و نسخه «پلاس» آن نیز از فناوری CGS استفاده کنند. البته این احتمال وجود دارد که حسگر نازک مورد استفاده در آیفون LCD امسال اپل، به‌نوعی عملکرد لمس سه‌بعدی را شبیه‌سازی کند؛ البته این موضوع هنوز مشخص نشده است و در حال‌حاضر، تنها در حد گمانه‌زنی قرار دارد. 

صرف‌نظر از اینکه آیفون ۶.۱ اینچی اپل به قابلیت لمس‌ سه‌بعدی مجهز خواهد شد یا خیر؛ مدل مذکور طراحی بدون حاشیه خواهد داشت و حتی برخی مدعی هستند که مانند آیفون ۱۰ در بالای صفحه‌نمایش این گوشی، بریدگی جای گرفته است. انتظار داریم گوشی مذکور از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی فیس‌ آی‌دی استفاده کند؛ همین موضوع باعث شده است تا شایعاتی مبنی بر حذف حسگر اثرانگشت از آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل وجود داشته باشد. انتظار داریم نسخه پایه آیفون LCD امسال اپل با قیمت ۵۵۰ دلار به بازار عرضه شود؛ این در حالی است که ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از آیفون ۸ با برچسب قیمت ۶۹۹ دلار به فروش می‌رسد. 

در حالی‌که اپل دو گوشی پرچم‌دار با نمایشگر اولد ارائه خواهد داد، نزدیک به ۶۵ الی ۷۵ درصد از میزان عرضه آیفون‌های جدید اپل به مدل ۶.۱ اینچی اختصاص خواهد یافت. تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities پیش‌تر به احتمال فروش ۱۰۰ میلیون واحدی آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر LCD اشاره کرده بود و همچنین مدعی است که مدل مذکور فاقد دوربین دوگانه خواهد بود؛ این گوشی مانند آیفون ۸ تنها به یک دوربین در قاب پشتی مجهز شده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات