گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس از دو سنسور دوربین متفاوت بهره می‌برند

چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ مانند دفعات پیش در آخرین پرچم‌دار خود از دو سنسور دوربین متفاوت استفاده کرده است. یکی از این سنسورها محصول سامسونگ و دیگری محصول سونی است.
تبلیغات

مانند گذشته، سامسونگ برای تامین سنسور دوربین آخرین پرچم‌دار خود از دو منبع متفاوت استفاده کرده است. بسته به محل زندگی خریداران، گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس به سنسور IMX345 سونی یا سنسور ایزوسل S5K2L3 Fast سامسونگ مجهز خواهند بود. وب‌سایت TechInsights این دو سنسور را زیر میکروسکوپ قرار داده تا تفاوت‌های آن‌ها را آشکار کند.

هردو سنسور از آرایشی سه‌لایه بهره می‌برند که شامل دو سنسور CMOS می‌شود، یکی برای پیکسل‌ها و دیگری پردازش سیگنال‌های تصویری؛ سومین بخش نیز یک تراشه‌ی DRAM (حافظه دسترسی تصادفی پویا) برای ثبت ویدئوهایی با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه است& اما تفاوت در چیدمان این سه لایه است.

Sony IMX345

سنسور IMX 345 محصول سونی

سنسور IMX345 سونی بسیار شبیه به IMX400 است که سال گذشته و به‌همراه گوشی هوشمند اکسپریا XZs معرفی شد. در این سنسور، DRAM بین سنسور CMOS و واحد پردازش سیگنال‌های تصویری قرار گرفته است. اما سنسور S5K2L3 سامسونگ بیشتر شبیه به یک سنسور دو لایه‌ی معمولی است که در آن CMOS به واحد پردازش سیگنال تصویری متصل شده و تراشه‌ی DRAM نیز زیر آن قرار دارد. این تراشه از نوع LPDDR4 با ابعاد ۳.۱۷ در ۵.۳۳ میلی‌متر و مساحت ۱۶.۹ میلی‌متر مربع است.

Samsung S5K3L2 Imaging Sensor

سنسور S5K2L3SX محصول سامسونگ

جالب اینجا است که سامسونگ به مرور زمان در تلاش بوده تا در زمینه‌ی تولید سنسورهای دوربین خود را به سونی برساند. سونی اولین طراحی دو لایه را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد، پس از آن سامسونگ نیز طراحی دو لایه‌ی خود را در سال ۲۰۱۶ ارائه داد. سال گذشته نیز سونی به طراحی سه‌لایه دست پیدا کرد؛ در حالی که سامسونگ امسال سنسوری با طراحی سه‌لایه ارائه کرده است.

وب‌سایت TechInsights در بررسی خود جرئیات بیشتری را هم مد نظر قرار داده؛ برای مثال سونی در بازه‌ی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ استفاده از یک پیوند مسی بین لایه‌های CMOS و واحد پردازش تصویری را امتحان کرده است. این مسئله اجازه می‌دهد سنسورهایی تولید شوند که در مقایسه با سنسورهای عرضه شده در سال گذشته و سال جاری از تراکم بیشتری برخوردار هستند.

اگر می‌خواهید بدانید گوشی هوشمند شما از کدام سنسور استفاده می‌کند؛ می‌توانید از اپلیکیشن AIDA64 استفاده کنید. کافی است در این اپلیکیشن شناسه (ID) دوربین را چک کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات