مدل مفهومی هیوندای لفیل روگ رونمایی شد

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
هیوندای در جریان نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ از مدل مفهومی لِفیل روگ رونمایی کرد.
تبلیغات

طبق روال سال‌های گذشته، در نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ شرکت‌های خودروسازی مختلف از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرده‌اند. یکی از جذاب‌ترین محدل‌های معرفی شده در این نمایشگاه مدل مفهومی لِفیل روگ هیوندای است که به نوعی بیانگر خط مشی طراحی‌های این شرکت در آینده خواهد بود. لِفیل روگ، به معنای فصل مشترک، بدون شک نقطه‌ی عطفی در طراحی‌های این خودروساز کره‌ای است. ظاهر این خودرو انعکاسی از اعتقاد هیوندای به این اصل است که همه‌ی طراحی‌های این شرکت از گذشته تا حال و آینده با یکدیگر مرتبطند.

لوک دانکرولک، معاون اجرایی و رئیس مرکز طراحی هیوندای، در توصیف این خودرو گفته است:

لِفیل روگ تفسیر مجدد دی‌ان‌ای طراحی مدل مفهومی تاریخی هیوندای کوپه مدل ۱۹۷۴ است. شالوده‌ی این مدل مفهومی بر سابقه‌ی طولانی هیوندای در ساخت مدل‌های شاخص و اسپرت بنا نهاده شده و ما با معرفی لِفیل روگ فصل جدیدی در طراحی هیوندای آغاز کرده‌ایم.

رئیس بخش سبک طراحی هیوندای، سانگ یوپ لی، نیز در اظهار نظری مشابه گفته است:

با تولید و طراحی خودروهایی زیبا و با کیفیت سعی کرده‌ایم دنیای طراحی خودرو را تحت تأثیر قرار دهیم و این بنیان اصلی طرح مفهومی لِفیل روگ است. هدف ما از این کار معرفی هیوندای به عنوان برندی مورد پسند همگان است.
Hyundai Le Fil Rouge Concept

مدل مفهومی معرفی شده به نوعی بیانگر گرایش جدید هیوندای در طراحی است. هیوندای به تازگی تم «لذت تناسب» را در طراحی‌های خود به‌کار گرفته است که قرار است در آینده در تمام مدل‌های تولیدی این خودروساز به کار گرفته شود. هدف این تم به‌کارگیری زیبایی منحصربه‌فرد، ایجاد ارزش احساسی و حس رضایت کامل در خودروهای هیوندای است. در تم جدید هیوندای به هماهنگی میان چهار عنصر اصلی تناسب، معماری، استایل و تکنولوژی توجه ویژه‌ای شده است که در ادامه به بررسی این عناصر در مدل مفهومی لِفیل روگ می‌پردازیم.

تناسب

تناسب مدل مفهومی لِفیل روگ بر اساس نسبت طلایی در ریاضیات به دست آمده است. این نسبت که به وفور در طبیعت به چشم می‌خورد، طراحان هیوندای را قادر ساخته تا به طبیعی‌ترین شکل ممکن ظاهری زیبا و دلچسب و البته با چاشنی کاریزما به لِفیل روگ ببخشند.

Hyundai Le Fil Rouge Concept

تناسب منحصربه‌فرد این مدل مفهومی به لطف فاصله‌ی زیاد بین دو محور، رینگ‌های بزرگ و فاصله‌های کوتاه مرکز چرخ‌ها تا جلو و عقب خودرو حاصل شده است. تناسب موجود در فاصله‌ی مرکز چرخ‌های جلو تا شیشه‌ی جلوی خودرو سبب شده تا راننده دید مناسبی برای کنترل خودرو داشته باشد. طراحی خودرو به گونه‌ای است که شیشه‌های جانبی خودرو بالاتر از حد معمول قرار گرفته‌اند و این امر سبب زیبایی دوچندان لِفیل روگ شده است.

معماری

با معرفی این مدل مفهومی، هیوندای رویکرد جدیدی با نام «معماری سبک» اتخاذ کرده است تا بتواند هویت پیش‌رونده‌ای به میراث طراحی خود بیافزاید. استفاده از سبک معماری سبک ظاهری پویا به خودرو می‌بخشد. ستون‌های جلو و عقب خودرو به بی‌نقص‌ترین صورت ممکن به یکدیگر متصل شده‌اند و این امر سبب شده تا از نمای جانبی این‌طور به‌نظر برسد که لِفیل روگ تنها با یک خط طراحی شده است.

Hyundai Le Fil Rouge Concept

داخل و خارج خودرو با «معماری لوله‌ای» با یکدیگر ادغام شده‌اند. استفاده از این سبک باعث شده تا نمای خارجی چشم‌نواز و نمای داخلی اسپرت به‌نظر برسد. فلسفه‌ی استفاده از معماری لوله‌ای این است که علاوه بر ایجاد ارزش احساسی مشابه‌ در نمای خارجی و داخلی، وزن خودرو کاهش یابد.

در کابین لِفیل روگ تفاوت میان نیازهای راننده و سرنشینان مورد نظر طراحان بوده است. طراحی صندلی سرنشین جلو به گونه‌ای است که آسایش او در مسافت‌های طولانی به لطف وجود فضای پای زیاد تضمین شده است. این در حالی است که صندلی راننده برای لذت بردن از رانندگی و با ارگونومی بهینه طراحی شده است. در فضای کابین طراحی‌ها با تأکید بر عمق صورت گرفته و سبب شده فضایی آرام، جادار و راحت برای همه‌ی سرنشینان فراهم شود.

طراحی

از دیگر اهداف طراحان لِفیل روگ، ساخت خودرویی متمایز بوده است که حتی از فاصله‌ی دور نیز به عنوان محصولی از هیوندای قابل تشخیص باشد. در نمای جانبی خودرو، استفاده از خطوط مواج در کمال هماهنگی با حجم بخشی به بدنه‌ی خودرو سبب شده تا طراحان به هدف اولیه‌ی خود دست یابند. بخش‌های مقعر و محدب بدنه به شکل استادانه‌ای طراحی شده‌اند تا شخصیتی جذاب به لِفیل روگ ببخشند. کاپوت کشیده و پهن این مدل مفهومی بدون شک یکی از المان‌های منحصربه‌فرد در ظاهرش است که در کنار جلوپنجره‌ی آبشاری سبب تشخیص آن حتی از فواصل دور می‌شود. جلوپنجره‌ی آبشاری این خودرو طراحی سه بعدی دارد و درون آن از جواهرات با طراحی پارامتریک استفاده شده تا زیبایی آن به نهایت برسد.

Hyundai Le Fil Rouge Concept

تکنولوژی

یکی از اصول اساسی برای طراحان هیوندای، خلق خودرویی با هماهنگی کامل میان ظاهر و عملکرد بوده است. بر همین اساس و با الهام از سیستم تهویه‌ی هواپیما، دو ورودی هوای خمیده روی کاپوت لِفیل روگ تعبیه شده است. طراحان با استفاده از تزئینات چوب و پارچه‌های با تکنولوژی بالا، فضای کابین را طراحی کرده‌اند که سبب شده حس و حال طراوت در کابین این خودرو القا شود. جلوی راننده یک نمایشگر پانورامیک شناور همراه با تکنولوژی هپتیک تعبیه شده که از طریق آن می‌ةواند به تنظیمات اساسی خودرو دسترسی داشته باشد.

Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
Hyundai Le Fil Rouge Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات