نسخه‌ی مفهومی از مک‌ لارن سنا GTR معرفی شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مدل مفهومی از سوپراسپرت مک‌لارن سنا GTR، به عنوان سریع‌ترین خودروی تاریخ این برند بریتانیایی معرفی شد.
تبلیغات

شرکت بریتانیایی مک‌لارن چندی پیش بود که سوپراسپرت مک‌لارن سنا (McLaren Senna) و عضو جدید سری آلتیمیت این برند را رونمایی کرد. در آستانه‌ی نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸، نسخه‌ی ویژه‌ی این سوپراسپرت با بدنه‌ی فیبرکربن معرفی شد. مک‌لارن حالا با کانسپت نسخه‌ی مخصوص پیست این مدل، موسوم به مک‌لارن سنا GTR، نهایت ترکیب عملکرد فنی و جادوی آیرودینامیک را به نمایش گذاشته است.

McLaren Senna GTR Concept

مایک فلویت مدیرعامل گروه خودروسازی مک‌لارن در مراسم رونمایی مک‌لارن سنا GTR  نمایشگاه خودروی ژنو، تأیید کرد که فقط ۷۵ دستگاه از این هیولای مخصوص پیست ساخته خواهد شد. وی افزود:

عملکرد موفقیت‌آمیز مک‌لارن در پیست جزو میراژ این برند است که امروز بهترین مصداق این مورد را می‌توان مشاهده کرد. مک‌لارن سنا GTR در مقایسه با مدل استاندارد قدرت، چسبندگی و دانفروس (نیروی رو به پایین) بیشتری –تا ۱۰۰۰ کیلوگرم- دارد و زمان‌های سریع‌تری در پیست‌های مسابقه ثبت کرده است. مشتریان ۷۵ دستگاه مک‌لارن سنا GTR، فرصت تجربه‌ی نزدیک‌ترین حالت به رانندگی مسابقه‌ای را بدون شرکت رسمی در مسابقات اتومبیلرانی به دست خواهند آورد.
McLaren Senna GTR Concept

مشخصات دقیق فنی این نسخه هنوز اعلام نشده است ولی وزن کلی آن همان ۱۱۹۸ کیلوگرم مدل استاندارد خواهد بود. مک‌لارن سنا از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری به همراه دو توربوشارژر با قدرت ۷۸۹ اسب بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند. بر اساس گفته‌ی تیم مهندسی مک‌لارن، نسخه‌ی GTR این مدل حداقل نزدیک به ۸۱۵ اسب بخار قدرت خواهد داشت. با این تفاسیر، احتمال وجود حالت‌های مختلف رانندگی با قدرت‌های مختلف پیشرانه وجود دارد که به این ترتیب، می‌توان انتظار حداکثر قدرت بیشتر از ۸۱۵ اسب بخار داشت.

McLaren Senna GTR Concept

با اینکه وزن مک‌لارن سنا GTR کمتر نشده، ولی سیستم تعلیق آن در مقایسه با مدل استاندارد تغییرات اساسی کرده است. بهینه‌سازی سیستم تعلیق در کنار تایرهای مسابقه‌ای پیرلی علاوه بر تضمین نیروی رو به پایین تا ۱۰۰۰ کیلوگرم، مک‌لارن سنا GTR را به سریع‌ترین محصول مک‌لارن در پیست که در کلاس خودروهای فرمول یک قرار نمی‌گیرد، تبدیل کرده است.

McLaren Senna GTR Concept

این سوپراسپرت خاص با تغییراتی چون افزایش عرض محورها، گلگیرهای آیرودینامیک عقب و جلو و رینگ‌های مخصوص مسابقه نمای غیرمعمول مدل استاندارد را جذاب‌تر نشان می‌دهد. GTR بخش مهمی از نیروی رو به پایین بی‌نظیر خود را مدیون اسپلیتر بزرگ جلو و اسپلیتر بزرگ عقب است. حتی طراحی درهای این مدل هم به‌منظور عملکرد آیرودینامیک بازطراحی و تا جای ممکن پنل‌ها به مرکز خودرو فشرده شده‌اند.

دن پری-ویلیامز، مدیر تیم طراحی مک‌لارن گفت:

مک‌لارن سنا با تمرکز ساخت یک خودروی تمام عیار در جاده و پیست طراحی شد؛ به همین دلیل نسخه‌ی GTR در چشم‌انداز اولیه‌ی این مدل قرار می‌گیرد. مک‌لارن سنا GTR هنوز در مرحله‌ی یک مدل مفهومی است، اما نمایانگر هدف مشخص ما از ساخت این نسخه، یعنی یکی از جذاب‌ترین و پرقدرت‌ترین محصولات مک‌لارن خواهد بود.
McLaren Senna GTR Concept

اخیراً مدیران مک‌لارن تمرکز ویژه‌ای جهت ایجاد تجربه‌ی رانندگی پیست برای مشتریان خود کرده‌اند. برنامه‌ی مک‌لارن محض (Pure McLaren) به رانندگان اجازه می‌دهد که تنها با داشتن گواهینامه‌ی بین‌المللی سطح D جواز مسابقه با مدل 570S GT4 مک‌لارن را کسب کنند. علاوه بر این، به‌منظور حمایت از رانندگی در پیست، ۱۰ نمایندگی رسمی مک‌لارن در کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و آسیا و اقیانوسیه به‌طور ویژه به فروش خودروهای مخصوص مسابقه‌ مک‌لارن می‌پردازند.

McLaren Senna GTR Concept

۵۰۰ دستگاه از موجودی درنظر گرفته شده برای مک‌لارن سنا در مدت زمان کمی پیش فروش شد؛ به‌نظر نمی‌رسد فروش ۷۵ دستگاه نسخه‌ی GTR هر کدام به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار با مشکل مواجه شود. پس از رونمایی از مدل نهایی مک‌لارن سنا GTR، خط تولید این مدل در سال ۲۰۱۹ آغاز به کار می‌کند.

McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
McLaren Senna GTR Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات