بنتلی بنتایگا پلاگین هیبریدی مدل 2019 معرفی شد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مطالعه 7 دقیقه
نسخه هیبریدی خودروی بنتلی بنتایگا مدل ۲۰۱۹ با تجهیزات لوکس و بهبود شرایط رانندگی معرفی شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که بنتلی، ترکیب رانندگی مدرن و تجهیزات لوکس را با نمایش نسخه‌ی جدید بنتایگا (Bentayga) مجهز به پیشرانه‌ی هیبریدی در نمایشگاه خودروی ژنو به کمال رسانده باشد. مدل پلاگین هیبریدی بنتایگا دارای یک پیشرانه ۳ لیتری خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ است که بر اساس آزمون محدوده NEDC، قادر است ۵۰ کیلومتر رانندگی کاملا الکتریکی برای سرنشینان فراهم کند. این مدل هیبریدی جدید، نیمه دوم سال ۲۰۱۸ در بازار‌های انتخابی نامشخص در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

متاسفانه بنتلی هنوز جزئیات بیش‌تری در مورد سیستم محرک این پلاگین ارائه نمی‌دهد. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت خروجی، گشتاور، اندازه باتری و تأثیر آن روی سیستم ذخیره‌سازی انرژی داخلی وجود ندارد.

2019 Bentley Bentagya Hybrid / خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگا مدل 2019

سیستم محرکه جدید بنتلی بنتایگا مدل ۲۰۱۹ باعث می‌شود از برخی ترفندهای ریز در بخش داخلی خودرو استفاده شود. به‌عنوان مثال، به‌جای سوئیچ برای سیستم خودکار استارت-استاپ، تنظیماتی برای کنترل سیستم محرکه الکتریکی از جمله حالت رانندگی برقی، هیبریدی و حالت نگهداری (Hold) وجود دارد. سیستم اطلاعات و سرگرمی اصلاح‌شده دارای صفحه نمایش جدیدی است که اطلاعاتی در مورد نحوه انتقال قدرت هیبریدی خودرو نشان می‌دهد. همچنین صفحه مدرج نشان‌دهنده وضعیت باتری، جایگزین اندازه‌گیر مایع خنک‌کننده در داشبورد می‌شود.

برای به حداکثر رساندن محدوده رانندگی و کارایی، سیستم انتقال قدرت هیبریدی هنگام حرکت به سمت یک مقصد جدید با قابلیت ناوبری ماهواره‌ای ادغام می‌شود. این سیستم حتی به اندازه‌ای هوشمند است که موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری خودرو در جاده‌های شهری خواهد شد. هدف بنتلی این است که تا حد امکان از قابلیت رانندگی هیبرید برای رسیدن به جایی که راننده می‌خواهد برود، استفاده شود.

خریداران خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگا همچنین می‌توانند از ویژگی‌های جدید، مثل خدمات ارتباطی هوشمند بهره‌مند شوند. به‌عنوان مثال، برنامه قابل نصب روی گوشی همراه به مالک خودرو اجازه می‌دهد شارژ باتری را از راه دور مدیریت کند و این توانایی را نیز دارد که قبل از ورود راننده به داخل کابین، گرمایش یا سرمایش اتاق را تنظیم کند.

2019 Bentley Bentagya Hybrid / خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگا مدل 2019

طراحان بنتلی نمی‌خواهند این مدل بنتایگا که پلاگین هیبریدی است، تفاوت ظاهری چندانی با دیگر نسخه‌های بنزینی داشته باشد. واضح‌ترین تغییر، ایجاد محل جدید در بدنه خودرو روبروی باک سوخت، برای مخفی کردن پورت شارژ است. علاوه بر این، بنتلی از لوگوهای مسی‌رنگ به‌عنوان علامت شناسایی ظریف از سیستم محرکه سبز الکتریکی استفاده می‌کند.

خریدارانی که به دنبال برخی سبک‌های طراحی اضافه هستند، می‌توانند خودروی هیبریدی بنتلی بنتایگای خود را به شارژر دیواری پاور داک (Power Dock) از طراح مشهور فیلیپ استارک مجهز کنند. این دستگاه دیواری دارای یک رزین مسی‌رنگ در اطراف خود است که به آن اجازه می‌دهد شبیه طرح روی بدنه‌ی خودرو شود. این شارژر همچنین دارای یک پنل دایره‌ای از جنس آلومینیوم است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات