کوپن کاغذی بیمه شخص ثالث حذف شد

یک‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رئیس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه، در نشست شورای عمومی سندیکای بیمه گران تصمیم گرفتند از ابتدای سال آینده کارت‌ جدید با چاپ بارکد QR جایگزین بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث قدیمی شود.
تبلیغات

سندیکای بیمه‌گران در جلسه شورای عمومی سندیکا، مورخ آبان ۹۶، مقرر کرد بیمه‌نامه‌ فعلی شخص ثالث که علاوه بر برگه مشخصات شامل چهار کوپن اعتباری است، شکل ساده‌تری پیدا کند و با حذف کوپن‌ها، فقط به شکل یک کارت کوچک با مشخصات عمومی و بارکد QR ارائه شود. موضوع روند اجرای صدور کد یکتا برای بیمه شخص ثالث از دیگر مباحث شورای عمومی سندیکا بود.

اجرای طرح کد یکتا با هدف استاندارد کردن اقلام اطلاعاتی و نظارت پیشگیرانه در حوزه رشته شخص ثالث و حوادث سرنشین، از مهرماه ۹۶ با ابلاغ بخشنامه‌ای از سوی بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه کلید خورد.

نظارت پیشگیرانه، یکی از اهداف مورد نظر بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای راه‌اندازی سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی (سنهاب) بود که تا حد ممکن، بخش‌هایی از وظایف نظارتی بیمه مرکزی، همزمان با صدور هر بیمه‌نامه یا پرداخت خسارت به انجام برسد.

بر این اساس، مطالعات و اقدام‌هایی در توسعه سامانه سنهاب انجام شد و کارگروه شخص ثالث و حوادث راننده، به لحاظ میزان عملکرد، ملاحظات قانونی و اهمیت آن، برای آغاز عملیات مکانیزه و پیشگیرانه کردن نظارت انتخاب شد. در ۲۲ روز نخست اجرای این طرح (تا بیست و دوم مهرماه) یک میلیون و ۵۶ هزار و ۸۳۸ فقره بیمه‌نامه شخص ثالث کنترل شد و کد یکتای بیمه مرکزی دریافت کرد.

بیمه شخص ثالث

عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی، در جلسه‌ی دیروز مدیران عامل شرکت‌های بیمه گفت:

با توجه به توافق سازمان بورس و اوراق بهادار و بیمه مرکزی، اساسنامه نمونه شرکت‌های بیمه در چارچوب آیین‌نامه حاکمیت شرکتی، به شرکت‌های بیمه ابلاغ شد و شرکت‌های بیمه حداکثر شش ماه فرصت دارند که اساسنامه را به تصویب مجامع خود برسانند.

بنا بر این گزارش، در جلسه فوق نحوه اجرای هماهنگ آیین‌نامه شماره ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث مطرح و تبادل نظر شد. مشکلات مربوط به نحوه صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر، موضوع دیگر بحث مدیران عامل با رئیس کل و اعضاء هیئت عامل بیمه مرکزی بود که مقرر شد در چارچوب نظر سندیکای بیمه‌گران ایران، پیگیری لازم از طریق دو خودروساز عمده کشور انجام گیرد.

در این جلسه، موضوع حذف کوپن از بیمه شخص ثالث مطرح شد و رئیس کل بیمه مرکزی بر اساس تصمیم قبلی، بر اجرای آن از اول سال آینده تأکید کرد.

مردم می توانند با مراجعه به تارنمای بیمه مرکزی به نشانی www.centinsur.ir از اصالت بیمه‌نامه و کد یکتای آن اطمینان حاصل کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات