عربستان با مشارکت سافت بانک بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان را می‌سازد

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سافت بانک ژاپن با همکاری دولت عربستان سعودی، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان را با ظرفیت ۲۰۰ گیگاوات و سرمایه‌ی ۲۰۰ میلیارد دلاری می‌سازد.
تبلیغات

سافت‌بانک ژاپن را باید از جمله‌ی کمپانی‌های شناخته‌شده در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری در اقلب نقاط جهان خواند. این کمپانی فعال در حوزه‌ی فناوری که از جمله‌ی سرمایه‌گذاری‌های آن می‌توان به اوبر و دیدی اشاره کرد، به توافقی برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان دست یافته است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، نیروگاه خورشیدی مذکور طی یک قرارداد ۲۰۰ میلیارد دلاری بین عربستان سعودی و سافت‌بانک ساخته خواهد شد. ظرفیت نهایی این نیروگاه که در سال ۲۰۳۰ به بهره‌برداری خواهد رسید، بیش از ۲۰۰ گیگاوات اعلام شده است.

بنا به بررسی‌های بلومبرگ، نیروگاه خورشیدی که در عربستان سعودی ساخته خواهد شد، ۱۰۰ برابر بزرگ‌تر از نزدیک‌ترین رقیبش است که توسعه‌ی کامل آن تا سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد. پیش از اینکه عربستان و سافت‌بانک برنامه‌ی خود را برای توسعه‌ی این نیروگاه اعلام کنند، نیروگاه ۲ گیگاواتی Choice Bulli Creek PV در استرالیا بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در جهان بود.

در جریان کنفرانس خبری این توافق که در شهر نیویورک و با حضور محمد بن سلمان برگزار شد، سون، مدیرعامل سافت‌بانک، اعلام کرد که پروژه‌ی توسعه‌ی بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد کرد. ضمنا این نیروگاه خورشیدی، ظرفیت تولید انرژی الکتریکی در کشور عربستان را تا سه برابر افزایش خواهد داد و ۴۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی برای این کشور به همراه خواهد داشت. عربستان سعودی در تلاش است تا با در پیش گرفتن سیاست‌های جدید، اقتصاد خود را به سمت استقلال از نفت به پیش ببرد.

پس حادثه‌ی نیروگاه فوکوشیما، سون، علاقه‌ی وافری به انرژی‌های پاک پیدا کرده است. این اولین بار نیست که سافت‌بانک در ساخت یک نیروگاه برای تولید انرژی‌های پاک مشارکت می‌کند. سافت‌بانک پیش از این نیز در یک پروژه‌ی ۹۳ میلیارد دلاری در عربستان مشارکت کرده است که خبر آن در می ۲۰۱۷ اعلام شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات