اپل نسخه جدید نرم افزار اداری iWork را با پشتیبانی از اپل پنسل معرفی کرد

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل در جریان رویداد آموزشی امروز خود علاوه بر معرفی یک آیپد جدید، از نسخه‌ی به‌روزشده‌ی نرم‌افزار اداری iWork با قابلیت پشتیبانی از اپل پنسل رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل امروز نسخه‌ی به‌روزشده‌ی آی‌ورک، ابزار ویرایش و ایجاد اسناد خود را برای کاربرانی که به‌خصوص در عرصه‌ی آموزشی هنوز به اپلیکیشن‌های گوگل روی نیاورده‌اند، معرفی کرد. این شرکت در رویداد خود در شیکاگو اعلام کرد که نسخه‌های جدیدی از پیجز، نامبرز و کی‌نوت به‌زودی عرضه خواهد شد. اپل در کنار نسخه‌ی جدید این بسته‌ی نرم‌افزاری از یک آپید جدید با قابلیت پشتیبانی از اپل پنسل رونمایی کرد. دانشجویان با استفاده از قلم قادر به افزودن طراحی‌های خود به گزارش‌های پیجز یا کی‌نوت خواهند بود. آن‌ها همچنین می‌توانند در یک گزارش کاری در نامبرز اقدام به نوشتن کنند.

اپل می‌گوید مشغول کار روی یک ابزار جدید به نام حاشیه‌نویسی هوشمند (Smart Annotation) است که به معلمان امکان می‌دهد درحالی‌که دانشجویان در حال یادداشت‌برداری هستند، به‌صورت زنده صفحات را علامت‌گذاری کنند. گرگ جوزویاک، نائب رئیس بخش بازاریابی اپل، می‌گوید هر یادداشت با واژگان مشخص پیوند خواهد خورد؛ در نتیجه آن‌ها تنها خطوطی ساده روی صفحه نخواهند بود.

این به‌روزرسانی‌ها و به‌خصوص ابزار جدید حاشیه‌نویسی هوشمند می‌تواند اپل را در رقابت با گوگل در وضعیت بهتری قرار دهد. گوگل داکس به دلیل بهره‌مندی از قابلیت استفاده‌ی آنلاین نزد کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار است. اگر پیجز نیز بتواند نظر کاربران را جلب کند، دستاورد بزرگی برای کسب‌وکار اپل رقم خواهد خورد. علاوه بر این، امکان بهره‌گیری از یک قلم لمسی برای علامت‌گذاری در صفحات می‌تواند برای معلمانی که به ابزارهای لمسی علاقه‌مند هستند، قابلیت جذابی محسوب شود. گوگل داکس در حال حاضر امکان حاشیه‌نویسی با استفاده از قلم‌ لمسی ندارد.

نسخه‌ی جدید آی‌ورک به‌زودی از طریق اپ استور و به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات