فاکسکان، بلکین، لینکسیس و ومو را تصاحب می‌کند

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فاکسکان در جدیدترین اقدام خود با خرید ومو، بلکین، لینکسیس برای ورود جدی به دنیای روترها و دیگر تجهیزات رایانه‌ی شخصی آماده می‌شود.
تبلیغات

فاکسکان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان قطعات کامپیوتری و شناخته‌شده‌ترین تولید‌کننده‌ی آیفون‌ اپل، به‌زودی به یکی از بازیگران دنیای روترها مبدل خواهد شد. فاکسکان با خرید بلکین در حقیقت صاحب دو برند لینکسیس و ومو نیز خواهد شد. مقر بلیکن با ۳۵ سال سابقه در کالیفرنیا واقع شده و در این مدت طیف گسترده‌ای از تجهزات مخابراتی، شارژ‌های وایرلس، داک‌های لپ‌تاپ و قاب‌های گوشی را تولید و روانه بازار کرده است.

بلکین در سال ۲۰۱۳ با خرید لینکسیس به‌صورت جدی وارد بخش روترهای خانگی شد و همچنین ۵ سال از راه‌اندازی سیستم خانه‌های هوشمند این شرکت موسوم ومو می‌گذرد. فاکسکان با خرید بلکین در حقیقت سه برند مهم در بخش‌های مختلف را تصاحب می‌کند. این شرکت برای تصاحب بلکین ۸۶۶ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد. طبق اعلام فایننشال تایمز، این خرید برای قطعی شدن باید به موافقت کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا برسد؛ البته پس از فرمان رئیس جمهور آمریکا و تبدیل شدن سرمایه‌گذاری خارجی به یک مسئله‌ی حساس، نمی‌توان این معامله‌ را قطعی دانست. این خرید به تجهزات شبکه مرتبط است؛ اما ساخت کارخانه‌ی ۱۰ میلیارد دلاری این غول تایوانی در ویسکانسین آمریکا، شانس فاکسکان برای به سرانجام رساندن این قرارداد را افزایش می‌دهد.

خبر این این توافق، امروز توسط Foxconn Interconnect Technology رسانه‌ای شد؛ این بخش از فاکسکان روی تولید کابل‌ و کانکتور متمرکز است. شاید در نگاه اول این قرارداد یک تصمیم عجیب به نظر می‌رسد؛ اما با نگاه به نمای کلی کمپانی و نقشه‌ی راه آن، به تصمیمات این غول تایوانی برای آینده پی خواهیم برد. این شرکت به دنبال کاهش وابستگی به تولید آیفون است و گسترده کردن دامنه فعالیت‌ها کمک شایانی برای رسیدن به این هدف خواهد کرد؛ نیمی از فروش فاکسکان از تولید محصولات اپل به دست می‌‌آید و همین مسئله بقای فاکسکان را در صورت شکست آیفون و گرایش اپل به یک تولیدکننده‌ی دیگر، با مشکل روبرو خواهد کرد. فاکسکان با گرایش به عرضه‌ی مستقیم محصول به خریدار، قدم بزرگی در راستای کاهش وابستگی به سفارش‌دهندگان پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات