تب اختصاصی افزونه‌های اج در مایکروسافت استور ظاهر شد

چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد برای نمایش بیشتر افزونه‌های اج، یک تب اختصاصی در مایکروسافت استور برای آن‌ها در نظر بگیرد.
تبلیغات

آن‌طور که مایکروسافت استور نشان می‌دهد، مرورگر اج تا این لحظه ۹۸ افزونه دارد. این مقدار در مقایسه با ده‌ها هزار افزونه‌ای که از مرورگرهای فایرفاکس و کروم پشتیبانی می‌کنند، رقم بسیار ناچیزی به‌حساب می‌آید.

این مشکل دلایل گوناگونی دارد. برای مثال، اج در مقایسه با دیگر رقبا عمر کمتری دارد. همچنین مایکروسافت تنها به افزونه‌های باکیفیت اجازه‌ی ورود به استور می‌دهد.

کمبود افزونه‌های اج احتمالا موجب شده است مایکروسافت به فکر یافتن راه‌هایی بیافتد تا افزونه‌های فعلی را در معرض نمایش بیشتر قرار دهد. در واقع، برخی از کاربران اخیرا گزارش داده‌اند که مایکروسافت استور یک تب اختصاصی برای افزونه‌های اج نمایش می‌دهد. پیش از این، کاربران برای دسترسی به افزونه‌ها ناگزیر بودند پس از باز کردن استور به قسمت پایین صفحه‌ی خانگی اسکرول کنند تا یک دسته‌بندی از اپلیکیشن‌ها را با عنوان افزونه‌های اج (Edge Extensions) مشاهده کنند یا به‌طور مستقیم به جستجوی نام افزونه‌ی مورد نظر خود بپردازند.

این تب جدید شامل برخی از افزونه‌های منتخب و مجزا براساس عملکرد به‌همراه دسته‌بندی‌هایی نظیر «بهره‌وری» و «خرید» است. در بالاترین قسمت نیز یک دسته‌بندی مخصوص جدیدترین افزونه‌های منتشرشده وجود دارد.

فرآیند آزمایش این تب ظاهرا تنها در اختیار اعضای اینسایدر قرار ندارد؛ زیرا این تب جدید هم توسط اعضای اینسایدر و هم کاربران عادی ویندوز مشاهده شده است. مسلما مایکروسافت با این شیوه قصد دارد میزان استقبال کاربران را نسبت به این ویژگی ارزیابی کند؛ در نتیجه پس از گذشت مدت آزمایشی، یا این تب اختصاصی در اختیار تمام کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت یا به‌کلی کنار گذاشته خواهد شد. بنابراین فعلا نمی‌توان اظهار نظر بیشتری درباره‌ی آن انجام داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات