اولین بارگیری کامیون الکتریکی تسلا سمی انجام شد

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نمونه تولیدی کامیون برقی تسلا سمی برای اولین بار به طور رسمی بارگیری شد تا آزمایش عملی خود را پشت سر بگذراند؛ محموله باتری بارگیری شده قرار است بین ایالت‌های نوادا و کالیفرنیا جابجا شود.
تبلیغات

هنگامی که در نهایت تسلا سال گذشته کامیون برقی سمی را به نمایش گذاشت، به برخی از توانایی‌های آن مانند شتاب و محدوده رانندگی آن اشاره کرد. در حال حاضر نوبت آزمایش این کامیون الکتریکی رسیده است و خودروساز جنجالی آمریکا قصد دارد برای اولین بار از تسلا سمی برای حمل بار استفاده کند. مدل تولیدی کامیون تسلا سمی قرار است یک محموله را از کارخانه گیگافکتوری بارگیری کند تا توانایی‌های آن در آزمایش عملی مشخص شود.

tesla semi electric truck / کامیون برقی تسلا سمی

ایلان ماسک در آذرماه امسال اعلام کرد که کامیون برقی تسلا سمی (Tesla Semi) قادر خواهد بود هنگام خالی بودن در پنج ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت دست یابد، که آن را در کنار برخی از خودروهای اسپرت برجسته قرار می‌دهد. هنگامی که این کامیون الکتریکی به طور کامل با ظرفیت ۳۶،۲۸۸ کیلوگرم بارگذاری شود، هنوز هم رسیدن به چنین سرعتی فقط ۲۰ ثانیه طول می‌کشد.

tesla semi electric truck / کامیون برقی تسلا سمی

کامیون برقی تسلا سمی می‌تواند با یک بار شارژ، مسافتی در حدود ۸۰۵ کیلومتر را طی کند که واقعا شگفت‌آور است. این محدوده رانندگی در شرایطی اتفاق می‌افتد که کامیون برقی به طور کامل بارگیری شده‌ باشد و طی این مدت نیز با سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. ماسک پیش از این گفته بود که محدوده رانندگی کامیون تسلا سمی اکثر سفرهای معمول را پوشش می‌دهد؛ ایلان ماسک با اشاره به این نکته که ۸۰ درصد مسیرهای طولانی برای کامیون‌های باری کمتر از ۴۰۰ کیلومتر است، تاکید کرده بود که کامیون الکتریکی تسلا به خوبی می‌تواند از عهده‌ی سفرهای بین شهری (حتی با ظرفیت بارگیری کامل) بر‌آید.

tesla semi electric truck / کامیون برقی تسلا سمی

اولین سفر کاری کامیون برقی تسلا سمی از کارخانه گیگافکتوری در کوهستان نوادا به کارخانه‌ی این شرکت در ایالت کالیفرنیا است. ایلان ماسک در اینستاگرام عکسی منتشر کرده است که نشان می‌دهد در این سفر آزمایشی، بسته‌های باتری روی کامیون بارگیری شده‌اند تا مسیر ۴۲۰ کیلومتری بین دو کارخانه را بپیماید. 

از آن‌جا که هنوز ادعای ایلان ماسک در مورد محدوده رانندگی کامیون برقی تسلا سمی به طور رسمی آزمایش و اثبات نشده است، هنوز معلوم نیست که این ناوگان بارگیری‌شده چطور در مسیر حرکت می‌کنند یا این‌که آیا مجبور هستند در طول مسیر دوباره شارژ شوند. با وجود صدها کامیون الکتریکی که قبلا توسط مشتریان بزرگی مانند والمارت، UPS و DHL پیش خرید شده است، باید منتظر بود تا زمان نشان دهد که آیا ناوگان الکتریکی تسلا می‌توانند از عهده‌ی کار حمل‌ونقل به خوبی بر آیند. اگر تسلا بتواند بر مسائل کلیدی در مورد تولید انبوه خودروهای الکتریکی خود چیره شود، بی‌شک آینده‌ی درخشانی در انتظار ایلان ماسک و ایده‌های بلندپروازانه‌اش خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات