درگ تماشایی کادیلاک اسکالید هنسی با کامارو ZL1

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هنسی ویدئوی جالبی از مسابقه درگ شاسی‌بلند لوکس کادیلاک اسکالید مدل ۲۰۱۸ و شورولت کامارو ZL1 منتشر کرده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.
تبلیغات

به‌عنوان مقدمه باید گفت که اگر بتوانید هزینه گزافی خرج خودروی خود کنید، هر نوعی که باشد می‌تواند به سریع‌ترین وسیله نقلیه تبدیل شود. سالانه افراد زیادی با صرف هزینه‌های بسیار برای خودروی خود، آن را به کمک تیونرهای مطرح به عملکردی فوق‌العاده می‌رسانند. به خاطر داشته باشید که این کار به هیچ وجه از کارایی چشمگیر شاسی‌بلند کادیلاک اسکالید (Escalade) کم نمی‌کند. شرکت تیونینگ هنسی در ادامه کارهای خود این بار به سراغ شاسی‌بلند لوکس اسکالید از برند قدیمی آمریکایی رفته است تا با بهبود کارایی، آن را در مقابل شورولت کامارو ZL1 قرار دهد.

شاسی‌بلندی که در ویدئو دیده می‌شود محصول تیونینگ هنسی پرفورمنس است و در واقع هنسی اسکالید نامیده می‌شود. همان‌طور که انتظار می‌رود، به لطف تغییرات ایجادشده توسط هنسی قدرت شاسی‌بلند به اندازه‌ای رسیده که در واقع تقریبا دو برابر قدرت خودروی معمولی کادیلاک اسکالید مدل ۲۰۱۸ است. ۴۲۰ اسب بخار قدرت چشمگیری است؛ ولی شورولت کامارو ZL1 با ۷۲۲۰ کیلوگرم وزن، نیاز به پیشرانه قوی‌تر و خشن‌تری دارد.

پکیج هنسی برای شاسی‌بلند اسکالید ۸۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و همان‌طور که می‌بینید، تفاوت‌های بارزی در کارکرد خودرو ایجاد می‌شود. مشخص نیست که آیا شاسی‌بلند لوکس کادیلاک برای رقابت با شورولت کامارو ZL1 در حالت چهار چرخ محرک قرار دارد یا تغییر وزن محور عقب و استفاده از حالت عقب محرک باعث شده است خودرو به چنین شتاب خوبی دست یابد.

ابتدای حرکت با شتاب‌گیری فوق‌العاده اسکالید همراه است و عملکرد شورولت کامارو ZL1 در شروع حرکت چندان جالب نیست. اما مشخص می‌شود که با گذشت زمان و رسیدن کامارو به حداکثر سرعت، از شاسی‌بلند کادیلاک اسکالید ۲۰۱۸ سبقت می‌گیرد؛ هرچند در ویدئو از قسمت آخر خبری نیست. 

Camaro ZL1

این ویدئو همچنین درس خوبی در آیرودینامیک خودرو به ما ارائه می‌دهد: حتی قدرتمندترین خودروها با بیش‌ترین میزان گشتاور نمی‌توانند تأثیر باد را خنثی کنند. اگرچه شاسی‌بلند اسکالید در شروع حرکت بسیار عالی می‌تازد؛ اما به‌تدریج اثر طراحی آیرودینامیک خود را نشان می‌دهد و می‌بینیم که کامارو ZL1 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. در حقیقت راننده اسکالید فقط چند ثانیه ابتدایی می‌تواند از شورولت کامارو ZL1 جلو بزند و اگر رقابت کمی ادامه یابد، نتیجه کاملا متفاوت خواهد بود.

هنسی پرفورمنس برای تبلیغات خود همیشه از رقابت درگ بین خودروهای مختلف استفاده می‌کند و نتایج این تیونینگ همیشه خوب بوده است. تجربه بالای هنسی در تیونینگ باعث شده محصولات قدرتمندی متفاوت از نسخه اولیه تولید شوند و در رقابت درگ عملکرد خوبی از خود نشان دهند. از تماشای ویدئوی زیر با موضوع مسابقه درگ شاسی‌بلند کادیلاک اسکالید و شورولت کامارو ZL1 لذت ببرید.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات