ذن فون 5 لایت ایسوس رونمایی شد؛ میان‌رده‌ای با ۲ دوربین دوگانه

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸
مطالعه 3 دقیقه
ایسوس در مراسمی که دقایقی پیش آغاز شد، در کنار ذن‌فون ۵ به‌عنوان پرچم‌دار ۲۰۱۸ این کمپانی تایوانی، گوشی‌ هوشمند ذن فون ۵ لایت را نیز رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس نیز امسال به جمع شرکتهایی پیوست که به‌صورت جدی وارد حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند شده‌اند و محصولاتش را در MWC 2018 رونمایی کرد. این کمپانی تایوانی که یکی از کهنه‌کارترین برندها در زمینه‌ی تولید انواع لپ‌تاپ‌ و رایانه‌ی شخصی است، تصمیم گرفته جدی‌تر از پیش وارد حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند شود و محصولات جدید خود را در کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا رونمایی کند.

ذن فون 5 لایت ایسوس از وجود یک نمایشگر ۶ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸ به ۹ بهره می‌برد. این نمایشگر ۶ اینچی به لطف وجود حاشیه‌های باریک در بالا و پایین، بخش بزرگی از پنل جلو را به خود اختصاص داده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، ۹۲.۹ درصد از مساحت پنل جلوی این گوشی به نمایشگر اختصاص دارد. ذن‌فون ۵ لایت بسته به ظرفیت حافظه‌ی داخلی از حافظه‌ی رم با ظرفیت متفاوتی بهره می‌برد، به‌طوری‌که نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی از ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد. البته کاربران می‌توانند ظرفیت حافظه‌ی این گوشی را با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند.

ایسوس ذن فون 5 لایت

ایسوس در ذن‌فون ۵ لایت را با دو تراشه‌ی پردازشی راهی بازار می‌کند. یکی از تراشه‌ها اسنپدراگون ۶۳۰ است که از وجود هشت هسته‌ی پردازشی  Cortex-A53 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز بهره می‌برد. پردازنده‌ی دیگری که ذن‌فون ۵ لایت از آن بهره‌ می‌برد، اسنپدراگون ۴۳۰ است که از وجود هشت هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز بهره‌مند است.

ایسوس ذن فون 5 لایت

از بارزترین نکاتی که ذن‌فون ۵ لایت را از سایر رقبا متمایز می‌کند، وجود ۴ دوربین در این گوشی‌ هوشمند است. این گوشی از وجود دو دوربین در پنل جلو بهره می‌برد که رزولوشن هر یک از آن‌ها ۲۰ مگاپیکسل است. در پنل پشتی نیز دو دوربین با رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. ایسوس هم در پنل جلو و هم در پنل پشتی از وجود فلاش بهره می‌برد. ایسوس هم در پنل جلو و هم در پنل پشت استفاده از لنز با دامنه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ را در دستور کار قرار داده است و از این‌رو دو دوربین از مجموع ۴ دوربین که یکی در جلو و یکی در پشت است، از این لنز واید بهره می‌برند.

حسگر اثر انگشت این گوشی‌ هوشمند در پشت گوشی و در پایین دوربین دوگانه قرار گرفته است. باتری مورد استفاده در این گوشی ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد.

ایسوس این گوشی‌ هوشمند را در سه رنگ مشکی، سفید و قرمز راهی بازار خواهد کرد. ذن‌فون ۵ لایت یک گوشی‌ هوشمند دو سیم‌کارته است و از ماه مارس راهی بازار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات