پرچم‌دار بعدی سونی با دوربین دوگانه عرضه خواهد شد

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
سونی در کنگره موبایل بارسلون، ماژول دوربین دوگانه جدیدش را به نمایش گذاشته است که در محیط‌های کم‌نور، عملکردی خیره‌کننده خواهد داشت.
تبلیغات

سونی در خلال برگزاری نمایشگاه MWC 2018، از دو گوشی پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد ۲ (Xperia XZ2) و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت (Xperia XZ2 Compact) رونمایی کرد. هر دو مدل به دوربین خیره‌کننده ۱۹ مگاپیکسلی موشن آی (Motion Eye) مجهز شده‌اند که دوربین اصلی می‌تواند ویدیوهای صحنه آهسته با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کند؛ بااین‌حال پرچم‌داران ۲۰۱۸ سونی فاقد دوربین دوگانه هستند.

دوربین دوگانه سونی

البته یکی از نمایندگان سونی وعده داده است که پرچم‌دار آینده این شرکت به پردازشگر سینگال تصویر جدید فیوژن (Fusion ISP) مجهز خواهد بود؛ با این ادعا، می‌توان به عرضه گوشی آینده سونی با دوربین دوگانه بیشتر امیدوار شد. سونی مدعی است که دوربین‌های مجهز به این ISP می‌توانند تصاویری با حساسیت (ISO) حداکثری ۵۱۲۰۰ و فیلم‌هایی با حساسیت حداکثری ۱۲۸۰۰ به ثبت برسانند؛ به همین جهت، این دوربین‌ها در شرایط نوری نامناسب عملکرد خوبی به نمایش خواهند گذاشت. ISO، میزان حساسیت دوربین به نور را مشخص می‌کند و هرچه این معیار بالاتر باشد، حساسیت دستگاه بالاتر خواهد بود.

آنچه سونی برای گوشی‌های هوشمند جدیدش در نظر گرفته است، عرضه پرچم‌داران این شرکت را با دوربین چهار برابر حساس‌تر در مقایسه با دوربین پرچم‌دار اکسپریا ایکس‌زد ۲ میسر خواهد کرد. امیدواریم ژاپنی‌ها به سایر جنبه‌های دوربین از جمله الگوریتم‌های نرم‌افزاری بهاء بدهند تا بدین شکل، نویز در تصاویر به حداقل مقدار ممکن برسد. ماژول دوربین دوگانه که در ادامه به نمایش گذاشته شده است، احتمالاً در پرچم‌داران آینده سونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت:

دوربین دوگانه سونی

باید اشاره کرد که پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی بر عرضه گوشی اکسپریا ایکس‌زد ۲ پرو با دوربین دوگانه منتشر شده بود؛ اما به‌ نظر می‌رسد که این مدل فعلاً معرفی نخواهد شد. نسخه «پرو» پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی علاوه‌ بر دوربین دوگانه در پنل پشتی، به صفحه‌نمایش اولد با رزولوشن 4K مجهز  خواهد شد و حاشیه‌های باریکی خواهد داشت.

در حال‌ حاضر مشخص نیست چه زمانی گوشی‌ جدید سونی با دوربین دوگانه به بازار عرضه خواهد شد. بااین‌حال شرکت ژاپنی تا چند ماه آینده درگیر عرضه و بازاریابی دو مدل اکسپریا ایکس‌زد ۲ و اکسپریا ایکس‌زد ۲ کامپکت در سطح جهانی خواهد بود؛ هرچند قیمت این دو گوشی هنوز اعلام نشده است. جانشین اکسپریا ایکس‌زد وان و اکسپریا ایکس‌‌زد وان کامپکت به نمایشگر کشیده ۱۸:۹ مجهز شده‌اند و مدل ۵.۷ اینچی از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

نظر شما کاربران زومیت چیست؟ برای عرضه گوشی‌ جدید سونی با دوربین دوگانه منتظر خواهید ماند یا اولین پرچم‌داران این شرکت با نمایشگر کشیده ۱۸:۹ را خریداری می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات