نگاه نزدیک زومیت به ایرفون Xperia Ear Duo سونی

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
سونی در کنار پرچم‌داران موبایل جدید خود، از ایرفون‌ بی‌سیم جدیدی نیز رونمایی کرد که در ادامه نگاهی نزدیک به این محصول خواهیم داشت.
تبلیغات

سونی برای اولین بار سال گذشته با نمونه‌ی مفهومی اکسپریا ایر (Xperia Ear) وارد دنیای ایرباد‌هایی با قابلیت اتصال به دستیار‌ هوشمند شد. غول فناوری ژاپن ساعاتی پیش در نمایشگاه MWC 2018، از نسل جدید این ایرباد با نام اکسپریا ایر دو (Xperia Ear Duo) رونمایی کرد. این ایرباد که به رقابت با گوگل پیکسل بادز، اپل ایرپادز و گیر آیکون ایکس سامسونگ خواهد پرداخت، توانایی‌های بالایی در پخش صدایی جذاب دارد.

سونی اکسپریا ایر دو / Sony xperia ear duo

سونی اکسپریا ایر ۲ دقیقا در نقطه‌ی مقابل هدفون‌های نویز کنسلینگ این شرکت قرار می‌گیرد. به گفته‌ی مدیران سونی، هدف از طراحی این ایرباد تجربه‌ی «شنیداری دوگانه» در ترکیب موسیقی با صدای محیط اطراف است. اعلان‌های صوتی مربوط به تقویم، سرخط خبرها و دیگر عناوین نیز از این هدست پخش خواهند شد. علاوه بر این، بسته به آنکه این ایرباد را با دستگاه آی‌اواس جفت کنید یا اندروید، امکان یکپارچگی با گوگل اسیستنت و سیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

سونی اکسپریا ایر دو / Sony xperia ear duo

 

برخلاف مطرح‌ترین ایرباد‌های موجود در بازار، اکسپریا ایر دو ابعاد چندان کوچکی ندارد و بخش اصلی آن پایین گوش قرار می‌گیرد که کمی عجیب به نظر می‌رسد. این موضوع باعث می‌شود در برخورد اولیه به‌راحتی قادر به استفاده از آن نباشید. با این حال پس از مدتی استفاده از ایرفون‌ بی‌سیم جدید سونی به آن‌ عادت خواهید کرد و البته به گفته‌ی مسئولان غرفه‌ی سونی، حتی امکان انجام حرکات سریع ورزشی بدون نگرانی از افتادن ایرباد‌ نیز موجود است. سونی Xperia Ear Duo از استاندارد IPX2 برای مقابله با نفوذ پاشش آب (مانند باران) برخوردار است. 

به گفته‌ی سونی، اکسپریا ایر دو تجربه‌ی فراگیر غیر موازی را به ارمغان خواهد آورد؛ به نحوی که صدای موسیقی، نوتیفیکیشن‌ها و محیط اطراف به‌صورت همزمان پخش خواهد شد. این ایرفون حتی با درک صدای محیط اطراف حجم صدای موسیقی را تنظیم می‌کند. اکسپریا ایر ۲ در کنار امکان فراخوان دستیار صوتی، توانایی اعلام برخی موارد مانند زمان، مکان و برنامه‌های از پیش مقررشده را نیز دارد.

سونی اکسپریا ایر دو / Sony xperia ear duo

ایرباد اکسپریا Ear Duo در کنار کنترل‌های لمسی، از حرکات سر نظیر بالا و پایین بردن سر به‌منظور پاسخ به تماس ورودی یا تکان دادن سر به‌منظور رد تماس پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید با چپ و راست بردن سر، قطعه‌ی در حال پخش را رد کنید یا به قطعه‌ی قبلی بروید. به گفته‌ی مدیران سونی، ایرباد جدید این شرکت با یک بار شارژ، قادر به پخش مداوم ۴ ساعت موسیقی خواهد بود. بسته‌ی این ایرفون بی‌سیم توانایی سه بار شارژ آن را دارد تا کاربران دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشند. این ایرباد در دو رنگ مشکی و طلایی و از اواخر ماه می (اواخر فروردین) عرضه خواهد شد.

سونی اکسپریا ایر دو / Sony xperia ear duo
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات