اکسپریا ایکس زد 2 سونی رونمایی شد؛ دگردیسی با زبان طراحی جدید Ambient Flow

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
مطالعه 6 دقیقه
سونی دقایقی پیش در جریان کنفرانس خود طی MWC 2018 نسل جدید گوشی‌ هوشمند پرچم‌دارش با نام اکسپریا ایکس زد ۲ را رونمایی کرد.
تبلیغات

سونی در جریان برگزاری کنفرانس خود طی کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا، نسل جدید گوشی‌ هوشمند پرچم‌دارش را رونمایی کرد. این کمپانی طی مراسمی که از لحظاتی پیش آغاز شد، اکسپریا ایکس زد ۲ را همراه با اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت رونمایی کرد که ظاهر آن‌ها تقریبا در مقایسه با نسل پیشین پرچم‌داران سونی شاهد تغییر بوده است.

نسل جدید پرچم‌داران سونی تغییرات قابل توجهی در بخش طراحی تجربه‌ کرده‌اند، اکسپریا ایکس‌زد ۲ اکنون از نمایشگر با حاشیه‌های کمتر نسبت به نسل پیشین خود بهره می‌برد. پنل جلویی این گوشی به‌صورت سرتاسر از نسل پنجم شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس 2.5D بهره می‌برد و دیگر شاهد لبه‌های تیز در این گوشی نیستیم تا حس بهتری به کاربران هنگام در دست گرفتن گوشی القا شود. سونی زبان طراحی جدید خود را Ambient Flow‌ می‌نامد.

فریم فلزی مقاوم شاسی گوشی را در بر گرفته است و در برابر پیچش و ضربه از آن محافظت می‌کند. یکی دیگر از تغییرات بزرگ طراحی پرچم‌دار جدید سونی، انتقال حسگر اثر انگشت به بخش پشتی گوشی است و دیگر شاهد ادغام آن با دکمه‌ی پاور نیستیم. طبق سنت دیرینه‌ی سونی، پرچم‌دار جدید این شرکت همچنان از استاندارد IP68 مقاومت در برابر نفوذ مایعات بهره می‌برد.

اکسپریا ایکس زد 2/Xperia XZ2

ایکس زد ۱ به خودی‌خود محصولی سبک نیست؛ اما ایکس‌زد ۲ با افزایش ۴۰ گرمی و وزن نهایی ۱۹۸ گرم، سنگین‌ترین پرچم‌دار کنونی دنیای موبایل لقب گرفته است. 

نسل جدید پرچم‌دار سونی، از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ و رزولوشن +Full HD بهره می‌برد. پنل‌پ صفحه نمایش سونی از پخش محتوای HDR نیز بهره می‌برپد.

سونی همواره پرچم‌داران خود را به دوربین‌های توانمندی مجهز کرده است و اکسپریا ایکس زد ۲ نیز از این قاعده مستثنا نیست. جدیدترین محصولات موبایل سونی به دوربینی با سنسور ۱۹ مگاپیکسلی IMX400 با ابعاد ۱/۲.۳ اینچ مجهز است و لنزی با F/2.0 وظیفه‌ی هدایت امواج نور به سطح سنسور را بر عهده دارد. اما یکی از بزرگ‌ترین بهبود‌های دوربین ایکس‌زد ۲ نسبت به نسل پیشین، تجهیز به لرزش‌گیر قدرتمند پنج‌محوره است که پیش از این شاهد استفاده‌ی آن در دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای بودیم. 

اکسپریا ایکس زد 2/Xperia XZ2

سیستم‌های فوکوس تشخیص فاز، تشخیص کنتراست و لیزری به‌صورت همزمان برای درک دقیق‌تر سوژه و فوکوس روی آن در پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی به کار گرفته شده‌‌اند. پردازنده‌ی سیگنال تصویر اسنپدراگون ۸۴۵ در ایکس‌زد ۲ حضور دارد؛ اما سونی نمونه‌ی بهینه‌‌شده‌ی پردازنده‌ی توانمند BIONZ را نیز در این گوشی به کار برده است تا شاهد پردازش تصویر بالغ و باکیفیتی باشیم. به گفته‌ی مدیران سونی، ترکیب عملکرد این دو پردازنده منجر به ارائه‌ی رنگ‌های بهتر، جزئیات بیشتر و عملکرد بهتر در شرایط نوری کم است. از دیگر قابلیت‌های دوربین ایکس‌زد‌ ۲ می‌توان به استفاده از سنسور IR برای تنظیم تراز سفیدی، فلاش LED، دکمه‌ی شاتر فیزیکی اشاره کرد تا در مجموع شاهد محصولی توانمند در بخش دوربین باشیم.

سونی در جدیدترین پرچم‌دار خود، تلاش زیادی برای بهبود عملکرد دوربین آن داشته و یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اکسپریا ایکس‌زد ۲، توانایی فیلم‌برداری 4K HDR است. این قابلیت که برای اولین بار به دنیای گوشی‌ هوشمند وارد شده است، از استاندارد رنگ BT.2020 و کانتینتر HEVC 10-bit بهره می‌برد تا شاهد نتیجه‌ی نهایی با رنگ‌هایی غنی‌تر و ایده‌آل برای پنل‌ نمایش HDR سونی باشیم. 

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ / sony xperia xz 2

در بخش سلفی شاهد حضور دوربینی ۵ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 هستیم که البته نمی‌توان آن را حداقل روی کاغذ با استاندارد پرچم‌داران یکسان دانست.

پرچم‌داران سونی پیش از این توانایی فیلم‌برداری اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و البته رزولوشن 720P را داشتند. حال این قابلیت در ایکس زد ۲ بهبود یافته است و کاربران امکان فیلم‌برداری در این نرخ و با رزولوشن 1080P نیز خواهند داشت. البته سونی تغییری در حجم حافظه‌ی رَم پردازنده‌ی سیگنال گوشی ایجاد نکرده است؛ بدین ترتیب در صورت استفاده از رزولوشن 1080P برای ثبت ویدیوی‌های صحنه‌آهسته ۰.۰۹ ثانیه، نزدیک به نیمی از زمان مجاز فیلم‌برداری در حالت 720P در دسترس خواهد بود.

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ / sony xperia xz 2
مقاله‌های مرتبط:

    موج حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا به پرچم‌داران سونی نیز رسید و شاهد عدم استفاده‌ی این پورت پرکاربرد در گوشی جدید غول فناوری ژاپن هستیم. این در حالی است که ایکس زد ۲ ۱۱.۱ میلی‌متر ضخامت دارد و ظاهرا فضای کافی برای تعبیه‌ی این پورت موجود است. خوشبختانه سونی همچنان به روند خود در استفاده از اسپیکر‌ استریو ادامه داده است و ایکس‌زد ۲ اکنون میزبان اسپیکر‌هایی با ۲۰ درصد بلندی صدای بیشتری نسبت به نمونه‌های به‌کاررفته در نسل پیشین این گوشی است. یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی ایکس‌زد ۲ که در برادر کوچک‌تر آن وجود ندارد، سیستم Dynamic Vibration‌ است. این سیستم از موتوری با بازه‌ی فرکانسی بالا بهره می‌برد که توانایی تولید باس در موسیقی و بهبود کیفیت لرزش در نوتیفیکیشن‌ها را دارد. 

    بدنه‌ی شیشه‌ای ایکس زد ۲ باعث شده است سونی امکان استفاده از فناوری شارژ بی‌سیم QI را داشته باشد. 

    در بخش سخت‌افزار شاهد ترکیب یکسانی بین ایکس‌زد ۲ و ایکس‌زد ۲ کامپکت هستیم. هر دو گوشی به پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی UFS با امکان افزایش آن از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی مجهز شده‌اند. درگاه کارت حافظه‌ی هیبریدی، امکان استفاده از آن برای تعبیه‌ی سیم‌کارت دوم را به پرچم‌دار جدید سونی می‌دهد. وای‌فای، NFC، بلوتوث ۵، GPS و یو‌اس‌بی ۳.۱ نوع سی، از دیگر مشخصات فنی اکسپریا ایکس زد ۲ است. 

    سونی اکسپریا ایکس زد ۲ / sony xperia xz 2

    سونی اکسپریا ایکس زد ۲ به باتری ۳۱۸۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است تا در کنار استفاده از پنل Full HD و پردازنده‌ی بهینه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵، عمر باتری خوبی داشته باشیم. 

    پرچم‌دار ۲۰۱۸ سونی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی و از انتهای ماه آینده‌ی میلادی (انتهای اسفند و ابتدای فرودین‌) به بازار عرضه خواهد شد. سونی هنوز جزئیاتی در خصوص قیمت این گوشی اعلام نکرده است. 

    مشخصات فنی سونی اکسپریا ایکس زد ۲

    مشخصات/گوشی 

    اکسپریا ایکس زد ۲ سونی

    تراشه

    اسنپدراگون ۸۴۵

    سیستم‌عامل

    اندروید ۸.۰

    حافظه‌ی رم

    ۴ گیگابایت

    نمایشگر

    ۵.۷ اینچ

    LCD رزولوشن ۲٫۱۶۰ در ۱٫۰۸۰ پیکسل

    محافظ نمایشگر

    گوریلا گلس 5

    تراکم پیکسلی

    ۴۲۴ پیکسل بر اینچ

    حافظه ذخیره‌سازی

    ۶۴ گیگابایت

    کارت حافظه

    تا حداکثر ۴۰۰ گیگابایت

    دوربین اصلی

    ۱۹ مگاپیکسلی با F/2.0 فیملبرداری اسلوموشن با نرخ ۹۶۰ فریم بر ثانیه و رزولوشن فول اچ‌دی

    دوربین سلفی

    ۵ مگاپیکسل با F/2.2

    اثر انگشت

    دارد

    سیم کارت

    نانوسیم

    باتری

    ۳۱۸۰ میلی آمپر ساعت

    وزن

    ۱۹۸ گرم

    اکسپریا ایکس زد 2/Xperia XZ2
    اکسپریا ایکس زد 2/Xperia XZ2

    نظر شما در رابطه با سونی اکسپریا ایکس زد ۲ چیست؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات