توضیح وزیر ارتباطات به سوالات پرتکرار کاربران در اینستاگرام

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه‌ی اینستاگرام خود به سوالاتی در زمینه‌ی ابهامات در مورد تعرفه‌های جدید اینترنت، بهبود کیفیت بازی‌های آنلاین و لیست سایت‌هایی که نیمه‌بها محاسبه می‌شوند، پاسخ داد.
تبلیغات

محمد جواد آذری جهرمی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام در مورد وجود انحصار برای شرکت مخابرات ایران در واگذاری اینترنت خانگی نوشت:

با توجه به مصوبه ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات و لزوم اصلاح این رفتار، شرکت مخابرات ایران تا کنون با دو شرکت دیگر به تفاهمات قراردادی رسیده و با ابلاغ آن به استان‌های خود شرایط برای خرید سرویس از این شرکت‌ها فراهم شده است. سازمان تنظیم مقررات موظف شده است بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت نماید، در صورت وجود مشکل گزارش آن به سامانه ۱۹۵ در پیگیری موثر خواهد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در مورد تعرفه جدید اینترنت اعلام کرد:

در تعرفه جدید، مشترکین کم مصرف که پهنای باند بالا نیاز دارند، فاقد انتخاب مناسب هستند. برای رضایت این دسته از کاربران، پیشنهادهایی در حال بررسی است که تلاش می‌کنیم تا فروردین ماه به نتیجه نهایی برسد.

بر اساس گزارش وی، در مورد بهبود کیفیت بازی‌های آنلاین، علاوه بر اینکه کیفیت این بازی‌ها مورد پایش دائمی قرار گرفته تا شرایط نسبی فعلی تثبیت گردد، تیمی مشغول به مذاکره و پیگیری هستند تا بهبود مناسبی حاصل گردد‌. آذری جهرمی افزود:

در تعرفه جدید، شرکت‌ها موظف هستند ابتدا از اینکه سرعت مورد تقاضای مشترک قابل واگذاری است اطمینان حاصل نموده و سپس نسبت به دائری سرویس اینترنت اقدام نمایند. اجرای سرویس بدون حصول اطمینان از سرعت تخلف است و سازمان تنظیم مقررات موظف شده است بر حسن اجرای مصوبه نظارت نماید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در رابطه با سایت‌های نیم‌بها نوشته است:

در خصوص لیست سایت‌های داخلی که نیم‌بها محاسبه می‌شوند، در مصوبه آمده که کلیه سایت‌هایی که در درون کشور میزبانی می‌شوند بایستی نیم بها محاسبه گردند. بنابراین لیست پانصد سایت سابق فاقد اعتبار برای محاسبه و شرکت‌های ارائه دهنده سرویس موظف هستند مصوبه‌ی جدید را اجرا نمایند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات