اپل از آیفون 6.1 اینچی LCD بیشتر از ۱۰۰ میلیون دستگاه می‌فروشد

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
تحلیل‌گر ارشد KGI Securities در یک گزارش جدید، به احتمال فروش ۱۰۰ میلیون واحدی آیفون ۶.۱ اینچی اپل با نمایشگر LCD اشاره کرده است.
تبلیغات

مدت کوتاهی پس از اینکه آیفون 8 و آیفون 10 (iPhone X) به‌صورت رسمی توسط اپل معرفی شد، اطلاعات مختلفی پیرامون آیفون‌های جدید این شرکت در سال ۲۰۱۸ به‌دست آمد. آن‌طور که تحلیل‌گران اعلام کرده‌اند، کوپرتینویی‌ها همچنان به عرضه گوشی‌های خود با نمایشگر LCD ادامه خواهند داد؛ هرچند، امسال تعداد آیفون‌های این شرکت با نمایشگر LCD به یک عدد کاهش خواهد یافت. در مقابل، شرکت آمریکایی گوشی‌های بیشتری را مجهز به پنل نمایشگر اولد عرضه خواهد کرد.

مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities در جدیدترین گزارش خود پیرامون جانشین آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل به میزان عرضه مدل ۶.۱ اینچی اشاره کرده است. این مدل، برخی از قابلیت‌های آیفون ۱۰ را نظیر سیستم تشخیص چهره فیس‌ آی‌دی به همراه خواهد داشت؛ با این وجود، اپل به ناچار تغییراتی را در این مدل اعمال خواهد کرد تا بتواند گوشی جدیدش را با قیمت مناسب‌تری عرضه کند. از جمله این تغییرات می‌توان به عرضه آیفون ۶.۱ اینچی اپل با صفحه‌نمایش LCD به‌جای پنل اولد اشاره کرد؛ ضمن اینکه گوشی جدید اپل، فریم آلومینیومی خواهد داشت و در پنل پشتی، تنها یک دوربین جای می‎گیرد. آیفون ۸ پلاس که در سال ۲۰۱۷ با صفحه‌نمایش LCD ارائه شده بود، از دوربین دوگانه استفاده می‌کند و تنها آیفون ۴.۷ اینچی ۲۰۱۷ اپل فاقد دوربین دوگانه است. ضمن اینکه گفته می‌شود آیفون ارزان‌قیمت کوپرتینویی‌ها فاقد قابلیت «لمس سه‌بعدی» خواهد بود؛ به کمک اجزای سخت‌افزاری، آیفون ۸ و آیفون ۱۰ می‌توانند فشار وارد بر صفحه‌نمایش را تشخیص دهند و متناسب با فشار اعمال شده، دستورها مختلفی اجرا می‌شود.

در رابطه با میزان عرضه آیفون ۶.۱ اینچی اپل، مینگ‌چی کو مدعی شده است که این مدل در بازه زمانی بین سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۸ تا سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹، نزدیک به ۱۰۰ میلیون واحد فروخته خواهد شد. ضمن اینکه اعلام شده است آیفون ارزان‌قیمت اپل در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ وارد بازار می‌شود.

اپل آیفون 8 پلاس / Apple iPhone 8 Plus

باتوجه‌به اطلاعاتی که توسط تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities ارائه شده است، میزان فروش آیفون جدید اپل به قیمت نهایی آن برای عرضه به بازار بستگی دارد؛ انتظار می‌رود آیفون LCD اپل با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار به بازار عرضه شود. در گزارش‌های پیشین، مینگ‎چی کو به عرضه ۱۰۵ تا ۱۱۵ میلیون واحد از آیفون ۶.۱ اینچی ۲۰۱۸ اشاره کرده بود؛ البته این در صورتی است که آیفون جدید کوپرتینویی‌ها، ۶۹۹ دلار قیمت داشته باشد. میزان عرضه با افزایش قیمت به ۷۹۹ دلار، نزدیک به ۹۵ تا ۱۰۵ میلیون دستگاه خواهد بود.

قیمت‌گذاری مدل جدید آیفون‌های LCD اپل، به این موضوع بستگی دارد که آیا این مدل به‌عنوان جانشین آیفون ۸ و ۸ پلاس ارائه می‌شود یا خیر. مینگ‌چی کو در آخرین گمانه‌زنی پیرامون آیفون ارزان‌قیمت اپل در سال ۲۰۱۸، اعلام کرده بود که این مدل فاقد برد انباشته است و از یک باتری مستطیلی‎شکل نظیر آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس استفاده می‎‌کند.

با صرف‌نظر از مشخصات سخت‌افزاری، مینگ‌چی کو خوش‌بین است که آیفون ۶.۱ اینچی اپل نزدیک به نیمی از عرضه آیفون‌های ۲۰۱۸ این شرکت را به خود اختصاص دهد؛ ضمن اینکه طراحی بدون حاشیه آن، باعث خواهد شد تا فروش این مدل در سال ۲۰۱۹ همچنان در سطح مطلوبی قرار داشته باشد و از دیگر گوشی‌ها تأثیر نپذیرد. باتوجه‌به اطلاعاتی که تحلیل‌گر ارشد مؤسسه KGI Securities منتشر کرده است، آیفون‌های ۲۰۱۸ اپل در مجموع، فروش ۲۰۰ میلیون واحدی را در مدت زمان عرضه تجربه خواهند کرد. 

اپل با تولیدکنندگان مختلفی به منظور تأمین‌ پنل‌های نمایشگر لازم برای آیفون‌های امسال همکاری خواهد کرد. احتمالاً سامسونگ دیسپلی، ساخت پنل اولد برای جانشین آیفون ۱۰ و مدل «پلاس» آن‌را برعهده می‌گیرد؛ ژاپن دیسلپی نیز ممکن است با کوپرتینویی‌ها به منظور تولید پنل‌های LCD برای آیفون ۶.۱ اینچی همکاری داشته باشد. در مجموع، انتظار داریم سه مدل آیفون جدید اواخر سال ۲۰۱۸ و در ماه سپتامبر، ارائه شود؛ همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، یک مدل نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD خواهد داشت و دو مدل دیگر با نمایشگر ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی اولد عرضه خواهند شد. 

کوپرتینویی‌ها با عرضه آیفون ۶.۱ اینچی جدید خود، خواهند توانست نظر کاربران مختلف را به خود جلب کنند؛ بسیاری به قیمت بالای آیفون ۱۰ خرده می‌گیرند زیرا نسخه پایه این مدل ۵.۸ اینچی، ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات