گلکسی نوت 9 احتمالا دارای سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش است

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در حال تحقیق و توسعه تکنولوژی اختصاصی خود برای قرار دادن سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش است
تبلیغات

گلکسی نوت 9 احتمالا نخستین گوشی هوشمند سامسونگ خواهد بود که به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز خواهد بود. گزارش‌هایی جدید از چین به تعدادی از پتنت‌های اخیر که توسط غول فناوری کره‌ی جنوبی ثبت شده است، اشاره داشته‌اند و به نظر  می رسد سامسونگ قصد ندارد از راهکارهای ارائه شده توسط سایر شرکت‌ها همانند راهکار ارائه شده توسط سیناپتیکس برای این سنسور استفاده کند؛ بلکه تصمیم دارد حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 9 را با استفاده از فناوری اختصاصی خود بسازد.

گرچه این رویکرد هزینه‌های تحقیق و توسعه گوشی‌های هوشمند سامسونگ را افزایش می‌دهد؛ اما در طولانی مدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خوهاد شد؛ زیرا این رویکرد باعث می‌شود که سامسونگ به جای پرداخت هزینه برای مجوز‌های لازم به شرکت های دیگر، به راحتی از این فناوری در محصولات آینده‌ی خود استفاده کند.

حسگر اثر انگشت نوت 9 زیر صفحه نمایش خواهد بود

تصویر بالا یکی از طرح های ثبت شده توسط سامسونگ است که نمایی کلی از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش ارائه می‌دهد. احتمالا این طرح جای کار زیادی دارد تا در کهکشانی‌های سامسونگ استفاده شود. گفته می‌شود بخش اصلی طراحی تجهیزات این شرکت واقع در سئول در حال کار روی این پروژه است. به نظر می‌رسد در ابتدا کار روی این تکنولوژی با انتشار سری گلکسی اس 7 در اوایل سال ۲۰۱۶ شروع شده باشد؛ اما توسعه‌ی آن تا زمان عرضه‌ی گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 به سرانجام نرسید. به هر شکل، کاربران منتظر عرضه این فناوری در سری بعدی پرچمداران سامسونگ هستند.

شرکت چینی وایو اولین تولید کننده گوشی های هوشمند است که این تکنولوژی را روی یکی از محصولات خود قرار داده است. این شرکت در اوایل سال جاری از گوشی Vivo X20 Plus UD رونمایی کرد. انتظار می رود به زودی گوشی های هوشمند دیگری از این تکنولوژی و حسگرهای تشخیص چهره استفاده کنند و همینطور تولید کنندگان بیشتری به سمت استفاده از این تکنولوژی بروند. احتمالا در گوشی های آینده هر دو سنسور تشخیص چهره و حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش وجود داشته باشد و قابلیت انتخاب هر کدام به صورت دلخواه توسط کاربر وجود داشته باشد. به نظر می رسد سامسونگ قابلیت‌های جدیدی را برای قلم گلکسی نوت 9 در نظر گرفته است. این گوشی در ماه اوت یا اوایل ماه سپتامبر معرفی می‌شود و باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا سامسونگ می‌تواند کاربران خود را راضی نگه دارد؟

همچنین گلکسی‌ اس 9 طبق اعلامیه منتشر شده، در 25 فوریه در MWC 2018 رسماْ معرفی می‌شود.

نظر شما در مورد این موضوع چیست ؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات