بهترین محیط‌های کاری سال ۲۰۱۹

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پرطرفدارترین محیط‌های کار شرکت‌های هستند که به کارمندان خود آموزش می‌دهند، به رشد و پیشرفت آن‌ها اهمیت می‌دهند، محیط شادی داشته و فرهنگ سازمانی خوبی دارند.
تبلیغات

طبق نظرسنجی و گزارش سالانه‌ی گلس‌دور (Glassdoor) تکنولوژی، غذا، سفر کاری و نحوه‌ی پوشش از جمله عوامل مهمی هستند که در انتخاب محل کار تأثیر می‌گذارند. از میان شرکت‌های بزرگی که توسط کارمندانشان رتبه‌بندی شده‌اند، Bain & Company ،Zoom Video Communications و In-N-out Burger سه شرکت برتر برای کار در سال جدید هستند. ۱۰ شرکتی که به‌عنوان بهترین محل کار برای سال ۲۰۱۹ شناخته شده‌اند عبارت‌اند از:

۱- Bain & Company با امتیاز ۴.۶

۲- Zoom Video Communications با امتیاز ۴.۵

۳- In-N-Out Burger با امتیاز ۴.۵

۴- Procore Technologies با امتیاز ۴.۵

۵- Boston Consulting Group با امتیاز ۴.۵

۶- LinkedIn با امتیاز ۴.۵

۷- Facebook با امتیاز ۴.۵

۸- Google با امتیاز ۴.۴

۹- Lululemon با امتیاز ۴.۴

۱۰- Southwest Airlines با امتیاز ۴.۴

فیسبوک سال گذشته به‌عنوان بهترین شرکت برای کار معرفی شده بود اما حال با کاهش امتیاز از ۴.۶ به ۴.۵ براساس امتیازدهی کارمندان آمریکایی به رتبه‌ی هفتم سقوط کرده است. این چهارمین باری است که شرکت Bain از سال ۲۰۰۸ در رتبه‌ی نخست فهرست قرار می‌گیرد. گوگل و اپل نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که نامشان هر سال در این فهرست به چشم می‌خورد.

company culture

الگوریتم رتبه‌بندی گلس‌دور عوامل متعددی از جمله هزاران نقد کارمندان شرکت، رتبه‌ی کلی شرکت، موقعیت‌های شغلی، پاداش و مزایا، فرهنگ و ارزش‌ها، مدیریت ارشد، تعادل میان کار و زندگی، احتمال توصیه کردن شرکت به دوستان و چشم‌انداز ۶ ماهه‌ی شرکت را در نظر می‌گیرد.

بررسی نظرهای ثبت شده درباره‌ی محیط کار نشان می‌دهد فرهنگ سازمانی برای کارمندان بسیار مهم است. شرکت بین (Bain) محیط حمایت‌گر و شادی را برای کارمندان خود ایجاد کرده و در ابتدای فهرست قرار دارد. یکی از مدیران زوم (Zoom) نیز درباره‌ی این شرکت می‌گوید که محیط شرکت جو بسیار شادی دارد به طوری که کارمندان نمی‌توانند برای آغاز روز کاری جدید صبر کنند زیرا به کارشان بسیار اهمیت می‌دهند.

شانس پیشرفت نیز یکی دیگر از عواملی است که کارمندان به آن اهمیت می‌دهند. مدیر پایگاه داده‌ی In-N-Out می‌گوید این شرکت برنامه‌ی آموزشی بسیار خوبی دارد و از کارمندان خود حمایت می‌کند. یکی از مهندسان نرم‌افزار پروکور (Procore) نیز می‌گوید این شرکت تمام تلاش خود را برای بهتر کردن کارمندان انجام می‌دهد و اجازه می‌دهد آن‌ها به‌دنبال علایق خود باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات