نمونه آزمایشی گوشی 5G سامسونگ نمایشگری غیرمعمول دارد

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
در مراسمی که اخیرا جدیدترین پردازنده‌ی کوالکام در آن معرفی شد، سامسونگ نمونه‌ای آزمایشی از گوشی 5G با نمایشگری غیرمعمول را رونمایی کرد.
تبلیغات

اپراتورهای ورایزن و AT&T در کنفرانس تک سامیت کوالکام در هاوایی، شبکه‌های نسل پنجم موبایل (5G) را در مقیاس کوچک راه‌اندازی کردند؛ اما شبکه‌های بی‌سیم بدون وجود دستگاه‌هایی که بتوانند به آن‌ها متصل شوند، به چه کار می‌آیند؟ موتورولا ظاهرا با نسخه‌ای واقعی از 5G Moto Mod در مراسم یادشده حضور یافت؛ اما سامسونگ محصول کاملا متفاوتی را رونمایی کرد. گوشی آزمایشی و عجیب کره‌ای‌ها که در قابی تیره قرار گرفته، از نمایشگری بهره می‌برد که نمونه‌ی آن تاکنون در هیچ گوشی دیگری مشاهده نشده است.

سامسونگ از این گوشی به‌طرز جالبی محافظت می‌کرد که درحال‌استریم ویدئویی 4K در بستر شبکه‌ی 5G ورایزن و ارسال خروجی روی تلویزیونی بزرگ و زیبا بود؛ به‌حدی‌که حتی امکان لمس گوشی به‌هیچ‌وجه وجود نداشت. سامسونگ به هیچ‌کس اجازه‌ی روشن‌کردن نمایشگر دستگاه را نمی‌داد تا اینکه یکی از خبرنگاران حاضر با چرب‌زبانی نماینده‌ی شرکت را وادار به انجام این کار کرد.

با روشن‌شدن نمایشگر گوشی، مشخص شد بریدگی بزرگی گوشه‌ی سمت راست بالای نمایشگر وجود دارد. در ابتدا، به‌نظر می‌رسید این بریدگی احتمالا به رابط کاربری عجیب‌و‌غریب گوشی مربوط است؛ اما نگاه نزدیک‌تر به تصاویر دیگر تأیید کرد نمایشگر درواقع همچون کتابی پوسیده با گوشه‌ی تاشده است.

در داخل این بریدگی غیرمعمول، دوربین سلفی نیز به‌چشم می‌خورد؛ اما مکان قرارگیری آن بسیار بالاتر از انحنای پایین بریدگی است. این امر احتمالا بدین‌دلیل است که سیستم دوربین به فضای بیشتر از حد انتظار نیاز دارد. این دوربین درحقیقت صرفا به تیری شباهت دارد که در تاریکی شلیک شده است.

Samsung

برای روشن‌ترشدن موضوع باید گفت این دستگاه سامسونگ «نمونه‌ای آزمایشی» است و نباید نتیجه گرفت که گوشی‌های بعدی کره‌ای‌ها براساس این محصول ناتمام طراحی و ساخته خواهند شد. گذشته از این‌ها، سامسونگ درباره‌ی اینکه بریدگی‌های آتی این شرکت چه ظاهری خواهند داشت، به‌خوبی شفاف‌سازی کرده است. درواقع، این بریدگی‌ها U یا Vشکل خواهند بود یا صرفا حفره‌ای برای قرارگیری دوربین درون نمایشگر درنظر گرفته خواهد شد. این درحالی‌ است که نمایشگر دیده‌شده در تصاویر به‌طور قطع در هیچ‌کدام از این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرد.

بااین‌حال، باردیگر باید گفت سامسونگ تقریبا هیچ جزئیاتی را درباره‌ی دیگر مشخصات دستگاهش ارائه نداده است. همچنین، احتمال می‌رود این دستگاه صرفا نمودی از شاخه‌ای تکاملی باشد که سامسونگ برای گوشی‌های هوشمند آتی خود درنظر گرفته است. به احتمال فراوان، در آن صورت چنین دستگاهی به‌زودی به موزه سپرده خواهد شد و جز عتیقه‌ای جالب‌توجه و متعلق به برهه‌ای از تاریخ سامسونگ، چیز دیگری نخواهد بود. در هرصورت، صرف‌نظر از طراحی بدشکل، این گوشی عملکرد بسیار خوبی در استریم محتوا در بستر 5G از خود نشان داد.

 در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی سامسونگ، هواوی، شیائومی، اپل به بخش دیتابیس محصولات مراجعه کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات