کارلوس ساینز به تیم مینی در رالی داکار ۲۰۱۹ پیوست

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کارلوس ساینز، قهرمان افسانه‌ای رالی به تیم مینی پیوست؛ تیم مینی، خود را برای شرکت در رالی داکار ۲۰۱۹ آماده می‌کند.
تبلیغات

مینی (Mini) چند سالی است که با نام X-raid MINI JCW در مسابقات رالی داکار شرکت می‌کند؛ این شرکت که از زیرمجموعه‌های بی‌ام‌و آلمان محسوب می‌شود، تاکنون نتایج رضایت‌بخشی کسب کرده است. اما نکته‌ی دیگری که باعث تشویق بیشتر این تیم در فصل ۲۰۱۹ رالی داکار خواهد شد، پیوستن کارلوس ساینز به تیم مینی است. قهرمان افسانه‌ای رالی مدتی قبل و پس از دو بار قهرمانی طی سال‌های گذشته، اعلام کرد در صورتی که پیشنهاد جذابی برای حضور دوباره در رالی داکار دریافت کند، در تصمیم خود برای بازنشستگی بازنگری می‌کند.

Carlos Sainz MINI Rally Dakar 2019 / کارلوس ساینز مینی رالی داکار

 پس از خروج پژو از مسابقات رالی داکار ۲۰۱۹، کارلوس ساینز شانس خود را با تویوتا هایلوکس 4x4 و X-raid باگی آزمایش کرد. ساینز در ادامه با مسئولان دو تیم مذاکره کرد و درنهایت به تیم مینی پیوست. اولین تمرین ساینز با تیم رالی مینی حدود دو ماه پیش در Rallye du Maroc بود که آزمون مناسبی برای فصل بعد به شمار می‌رود. 

Carlos Sainz MINI Rally Dakar 2019 / کارلوس ساینز مینی رالی داکار

تیم رالی مینی متشکل از دو راننده‌ی با تجربه‌ی دیگر نیز خواهد بود؛ زیرا سیریل دسپرز و استفان پیتر هانسل فرانسوی نیز به این تیم پیوسته‌اند. در مجموع این سه راننده حدود ۲۰ قهرمانی در رالی داکار کسب کرده‌اند، که پیش‌زمینه‌ی خوبی برای چالش جدید آن‌ها ایجاد می‌کند. خودروی تیم MINI John Cooper Works Buggy خواهد بود که توسط شرکت X-raid ساخته شده است. این آخرین خودروی ارتقایافته‌ی مینی موتوراسپرت است که برای شرکت در رالی داکار ۲۰۱۹ و رقابت با مدعیان خود را آماده می‌کند.

Carlos Sainz MINI Rally Dakar 2019 / کارلوس ساینز مینی رالی داکار

کارلوس ساینز درباره‌ی قرارداد جدید با مینی گفت:

تیم جدید، خودروی جدید و همراهی با دوستان جدید، یک چالش تازه است. من بسیار خوش‌بین هستم که بتوانیم این چالش را مدیریت کنیم. ما آماده هستیم؛ همیشه چالش کار با خودروی جدید و نمایش تمام پتانسیل آن را دوست داشته‌ام. این خیلی هیجان‌انگیز است که با خودروی مینی جان کوپر ورکس باگی رانندگی کنم و البته هنوز هم برای توسعه‌ی بیشتر آن زمان داریم. 

کارلوس ساینز که در کشورش «El Matador» نامیده می‌شود، از جمله حاکمان مطلق رالی داکار به شمار می‌رود که سال ۲۰۱۸ برای دومین بار عنوان قهرمانی را کسب کرد. از سوی دیگر، استفان پیتر هانسل یکی از رانندگان قدیمی رالی محسوب می‌شود که ۱۳ عنوان قهرمانی داکار را در کارنامه دارد. پیتر هانسل ابتدا با موتورسیکلت در مسابقات رالی شرکت کرد و موفق به کسب ۶ عنوان قهرمانی شد؛ در ادامه او به بخش خودرو وارد شد و توانست هفت عنوان قهرمانی دیگر نیز کسب کند. 

Carlos Sainz MINI Rally Dakar 2019 / کارلوس ساینز مینی رالی داکار

سیریل دسپرز هم پنج بار در بخش موتورسیکلت رالی داکار (۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳) به‌عنوان قهرمانی دست یافت و در سال ۲۰۱۵ هم با خودرو به این مهم رسید. دسپرز در زمانی کمتر از ۳ سال موفق به کسب مهم‌ترین عناوین قهرمانی خود در رالی شد که از آن جمله می‌توان به دو قهرمانی پیاپی در رالی دشوار جاده‌ی ابریشم طی سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ اشاره کرد. نانی روما هم که پیش از این در تیم مینی X-raid حضور داشت، به همراه سه قهرمان سابق یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های رالی داکار را تشکیل می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات