سانگ یانگ رکستون DKR رالی داکار ۲۰۱۹ رونمایی شد

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سانگ یانگ رکستون DKR برای شرکت در مسابقات رالی داکار ۲۰۱۹، به پیشرانه‌ی V8 با قدرت ۴۵۰ اسب‌بخار مجهز شده است.
تبلیغات

حدود یک ماه با فصل جدید مسابقات طاقت‌فرسای رالی داکار فاصله داریم و تیم‌های شرکت‌کننده در حال آماده‌سازی خودروها و رانندگان هستند. بخش موتوراسپرت خودروساز کره‌ای سانگ یانگ، از نماینده‌ی خود در رالی داکار ۲۰۱۹ رونمایی کرد تا در کنار بزرگ‍ترین خودروسازان دنیا به‌رقابت بپردازد.

مدل مخصوص رالی داکار سانگ یانگ رکستون با کد DKR که تنها نشان سازنده و درهای نمونه‌ی استاندارد کارخانه‌ای در آن قابل تشخیص است، حاصل همکاری مهندسان کره‌جنوبی و اسپانیا محسوب می‌شود. اسکار فوئرتس راننده‌ی اسپانیایی سانگ یانگ که سال گذشته پشت فرمان مدل رالی تیوولی DKR قرار گرفته بود، امسال هم هدایت رکستون DKR را در رالی ۱۱ روزه داکار برعهده خواهد داشت.

Sangyong Rexton DKR / سانگ یانگ رکستون رالی

سانگ یانگ راکستون DKR با وزن کلی ۱۹۰۰ کیلوگرم و کلاچ مقاوم دربرابر ۱۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور، از شاسی لوله‌ای مولیبدن-کروم، پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل با قدرت ۴۵۰ اسب‌بخار (BHP)، جعبه‌دنده‌ی سکوئنشال ۶ سرعته و دیفرانسیل تورسن استفاده می‌کند که کاملاً با شاسی‌بلند کارخانه‌ای متفاوت است. رکستون DKR با نهایت سرعت ۱۹۶ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ این مدل در کلاس T1-3 خودروهای بنزینی داکار شرکت خواهد کرد تا جایگزین تیوولی سال گذشته شود.

Sangyong Rexton DKR / سانگ یانگ رکستون رالی

تجهیزات ویژه‌ی رکستون DKR برای رالی داکار ۲۰۱۹، شامل تایرهای آف‌رود برند ژاپنی یوکوهاما، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچ، ترمزهای AP و کمک‌فنرهای King می‌شود. سال گذشته سانگ یانگ تیوولی DKR به مقام ۳۲ داکار رسید؛ کره‌ای‌های و اسپانیایی‌ها امیدوار هستند که با رکستون DKR، تمام ۵۰۰۰ کیلومتر مسیر داکار ۲۰۱۹ در پرو را با موفقیت پشت‌سر بگذارند.

رالی داکار ۲۰۱۹ در مجموع ۱۰ مرحله، از یکشنبه ۱۶ تا پنجشنبه ۲۷ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات