دبیر انجمن خودروسازان: واردات اتوبوس دست دوم، خیانت به کشور است

دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال واردات اتوبوس‌های دست دوم از سوی شرکت اتوبوسرانی خبر داد و این کار را در شرایط فعلی، خیانت به کشور خواند.
تبلیغات

احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت:

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اخیراً از برنامه‌ی این شرکت برای واردات اتوبوس دست دوم به علت ناتوانی در خرید اتوبوس‌های نو، خبر داده است. هم‌اکنون ۱۰ شرکت اتوبوس‌ساز در کشور با ظرفیت تولید بالغ بر ۴۵ هزار دستگاه در سال وجود دارند. در شرایطی که تمام کارخانه‌های اتوبوس‌سازی زیر ظرفیت کار می‌کنند و بعضی از آن‌ها در شرف تعطیل شدن هستند، واردات اتوبوس‌های دست دوم خارجی، خیانت به کشور است.
احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران

 نعمت‌بخش با بیان اینکه بخش‌های مختلف کشور در شرایط تحریم باید به یکدیگر کمک کنند، گفت:

اگر استفاده از اتوبوس‌های دست دوم اقتصادی بود، کشورهای مبداء خودشان از آن‌ها استفاده می‌کردند. این اتوبوس‌ها استانداردهای لازم را برای ورود به کشور ندارند و خرید آن‌ها منجر به وابستگی و مصرف ارز برای تعویض قطعات مستعمل خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین با بیان اینکه طبق قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، شرکت اتوبوسرانی حق واردات اتوبوس دست دوم را ندارد، تصریح کرد:

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش واردات اتوبوس‌های دست دوم را متوقف خواهد کرد.
Scania BUS

اواخر آذرماه امسال نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تولید اتوبوس در کشور تقریباً به نزدیک صفر رسیده است. تعداد اتوبوس‌های تولیدشده در کشور طی آبان‌ماه امسال با کاهش ۹۹.۴ درصدی، از ۱۶۳ دستگاه در آبان‌ماه سال گذشته به یک دستگاه رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات